- Alfa Romeo odnotowała znaczny wzrost rejestracji nowych samochodów w Polsce: 1019 samochodów od stycznia do czerwca 2025 r.
- Największy udział w sprzedaży miał produkowany w Tychach crossover Junior
- Co interesujące, najsłabszym ogniwem w gamie okazał się kompakty SUV Tonale
To Alfa Romeo Junior, która powstaje razem z Jeepem Avengerem, Fiatem 600 i Abarthem 600e w fabryce koncernu Stellantis w Tychach.
Alfa Romeo Junior bestsellerem
Miejski crossover segmentu B jest najtańszą Alfą (kosztuje od niespełna 132 tys. zł) i szybko stał się najpopularniejszym modelem marki. Od początku tego roku zdecydowało się na niego 392 nabywców w Polsce. Samochód jest dostępny z benzynowym silnikiem 1.2 i układem miękkiej hybrydy oraz w wersji elektrycznej.
Polski oddział Alfy Romeo odnotował wzrost zainteresowania także pozostałymi modelami. Duży SUV Stelvio osiągnął 28-procentowy wzrost liczby rejestracji (326 szt.), a sprzedaż Giulii, czyli sedana klasy średniej, wzrosła o 49 proc. do 251 szt.
Ten SUV nie odniósł sukcesu
Uzyskane wyniki pozwalają z optymizmem spojrzeć na drugą połowę roku. Wyjątek stanowi kompaktowy SUV Tonale, o którym nawet nie wspomniano w opublikowanym komunikacie.
Jeszcze przed wprowadzeniem do sprzedaży Juniora (początkowo miał się on nazywać Milano) zapowiadano, że najważniejszym modelem marki Afla Romeo będzie większy Tonale. Kompaktowy SUV, krótszy o 16 cm od Stelvio, miał stanowić wyraźny impuls rynkowy, tymczasem w Polsce sprzedaje się on gorzej od wspomnianego Stelvio, a nawet od sedana Giulia. Z opublikowanych danych wynika, że przez sześć miesięcy 2025 r. zarejestrowano tylko 122 nowe egzemplarze Alfy Tonale.
W rankingu marek instytutu Samar za okres od stycznia do czerwca 2025 r. Alfa Romeo z 1091 rejestracji zajęła dopiero 36 miejsce. Wyprzedzają ją m.in. Land Rover (1426 szt.), Jeep (1558), SsangYong/KGM (1559) czy Mini (1564).