- Euro NCAP opublikowało wyniki testów bezpieczeństwa dla 15 nowych modeli samochodów
- Wyniki testów obejmowały różne aspekty działania systemów bezpieczeństwa
- Podkreśliły znaczny postęp we wszystkich klasach pojazdów
- Euro NCAP przyznało gwiazdki w testach bezpieczeństwa
- Alpine A290 - cztery gwiazdki
- Audi A5 - pięć gwiazdek
- Deepal S07 - pięć gwiazdek
- Hyundai Santa Fe - cztery gwiazdki
- Hyundai Santa Fe (Safety Pack) - pięć gwiazdek
- Leapmotor C10 - pięć gwiazdek
- Lexus LBX - pięć gwiazdek
- Maxus eTERRON 9 - pięć gwiazdek
- Mazda CX-80 - pięć gwiazdek
- MG ZS Hybrid - cztery gwiazdki
- MINI Countryman - pięć gwiazdek
- Porsche Macan - pięć gwiazdek
- Renault 5 E-Tech Electric - cztery gwiazdki
- Subaru Forester - pięć gwiazdek
- Volvo EX30 - pięć gwiazdek
Organizacja Euro NCAP przeprowadziła nowe próby zderzeniowe i nie tylko (bo testy Euro NCAP obejmują różne aspekty działania systemów bezpieczeństwa) aż 15 różnych nowych samochodów.
Tym razem przeszły je: Alpine A290, Audi A5, nieobecny na polskim rynku Deepal S07, Hyundai Santa Fe w dwóch odmianach (bazowej oraz z dodatkowym pakietem bezpieczeństwa), Leapmotor C10 (elektryczny), Lexus LBX, Maxus eTERRON 9 (elektryczny), Mazda CX-80, MG ZS Hybrid, Mini Countryman, Porsche Macan (elektryczny), Renault 5 E-Tech Electric (elektryczny), Subaru Forester oraz Volvo EX30 (elektryczny).
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoEuro NCAP przyznało gwiazdki w testach bezpieczeństwa
Jednymi z największych niespodzianek ostatniej tegorocznej edycji testów Euro NCAP są wyniki chińskich samochodów. Leapmotor C10 - auto, które niebawem ma wejść do polskiej oferty, zdobyło więcej gwiazdek, niż niektóre konstrukcje bardziej renomowanych firm. Tak samo dobry wynik uzyskał Deepal S07, auto marki, która dopiero wchodzi na europejskie rynki, oraz pickup Maxus eTERRRON 9.
Najniższe wyniki, jeśli można tak mówić o ocenie czterech gwiazdek, zdobyły: Renault 5 E-Tech Electric, jego usportowiony odpowiednik Alpine A290, Hyundai Santa Fe (ale tylko w wersji ze standardowym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa, bo wydanie z pakietem bezpieczeństwa Safety Pack otrzymało maksymalną ocenę pięciu gwiazdek) oraz MG ZS Hybrid.
W sumie jednak wszystkie samochody oceniono jako bezpieczne. Dr Michiel van Ratingen, Sekretarz Generalny Euro NCAP, tak podsumował ostatnie w tym roku wyniki testów bezpieczeństwa: "Zamykając rok 2024 tym ostatnim zestawem ocen bezpieczeństwa, wyniki te podkreślają znaczny postęp we wszystkich klasach pojazdów, nawet gdy branża stoi w obliczu poważnych wyzwań. Pomimo tych nacisków wielu producentów pozostaje niezłomnych w swoim zaangażowaniu w poprawę bezpieczeństwa na drodze, integrując zaawansowane technologie i stawiając na pierwszym miejscu ochronę wszystkich użytkowników dróg. Euro NCAP nadal wspiera i kieruje tymi wysiłkami, a my z niecierpliwością czekamy, aby zobaczyć, jak branża poradzi sobie z wyzwaniami roku 2025, napędzając innowacje i podnosząc standardy bezpieczeństwa na całym świecie".
- Przeczytaj także: Poważne utrudnienia na autostradzie A1. Trwa akcja "Bursztyn 24"
Poniżej szczegółowe wyniki przetestowanych samochodów:
Alpine A290 - cztery gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 80 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 80 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 76 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 68 proc.
Audi A5 - pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 88 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 78 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 77 proc.
Deepal S07 - pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 87 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 74 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 77 proc.
Hyundai Santa Fe - cztery gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 88 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 70 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 69 proc.
Hyundai Santa Fe (Safety Pack) - pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 88 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 77 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 79 proc.
Leapmotor C10 - pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 85 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 77 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 76 proc.
Lexus LBX - pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 83 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 79 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 76 proc.
Maxus eTERRON 9 - pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 85 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 84 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 83 proc.
Mazda CX-80 - pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 88 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 84 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 79 proc.
MG ZS Hybrid - cztery gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 75 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 82 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 73 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 76 proc.
MINI Countryman - pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 87 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 81 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 79 proc.
Porsche Macan - pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 90 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 83 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 78 proc.
Renault 5 E-Tech Electric - cztery gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 80 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 80 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 76 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 68 proc.
Subaru Forester - pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 89 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 86 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 72 proc.
Volvo EX30 - pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 85 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 79 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 80 proc.