Auto Świat Wiadomości Nowe SUV-y chińskiego BYD-a w Polsce. Wgryzłem się w cenniki, mam faworytów

Nowe SUV-y chińskiego BYD-a w Polsce. Wgryzłem się w cenniki, mam faworytów

Lista wyposażenia wydaje się nie mieć końca, tylko ile z tego nie wymaga dopłaty? Chiński gigant BYD wprowadził właśnie do Polski dwa SUV-y, a trzeci już czeka w kolejce: design wszystkich nadzorował były szef stylistów Audi, Alfy Romeo, Seata i Lancii. Zagłębiłem się w cenniki i oto co tam znalazłem.

BYD Sealion 7BYD
  • W 2023 r. BYD był najpopularniejszą chińską marką nowych samochodów na świecie
  • BYD Sealion 7 to SUV klasy średniej, BYD Tang należy do klasy wyższej, a BYD Atto 2 jest kompaktowym SUV-em

BYD to skrót od "Build Your Dreams", czyli "zbuduj swoje marzenia". Koncern założono w 1995 r., a jego motoryzacyjna część powstała w 2003 r. W 2023 r. BYD okazał się najpopularniejszą chińską marką nowych samochodów na świecie, sprzedając aż 3,02 mln aut. Tuż za nim uplasowały się Geely (2,72 mln sztuk) i Changan (2,1 mln; dane: JATO Dynamics). W Polsce firma pojawiła się w 2024 r. od razu z trzema modelami. Teraz BYD wzbogaca gamę o dwa kolejne SUV-y, a wkrótce pojawi się jeszcze jeden.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

BYD Sealion 7 jest SUV-em klasy średniej, BYD Tang klasy wyższej, zaś BYD Atto 2 — kompaktowym. Dwa pierwsze są już w Polsce, pora więc zajrzeć im w cenniki.

Przeczytaj także: Dlaczego akurat teraz chińskie marki pojawiają się u nas jedna po drugiej? Co to oznacza dla klientów?

BYD Sealion 7: ceny i wyposażenie w Polsce, najlepsza wersja

BYD Sealion 7
BYD Sealion 7BYD

BYD Sealion 7 ma 483 cm długości, 192,5 cm szerokości, 162 cm wysokości i 293 cm rozstawu osi. Bagażnik jest spory (520-1789 l), podobnie jak masa: najlżejsza odmiana waży 2225 kg. No ale BYD Sealion 7 to SUV elektryczny, a akumulatory trakcyjne lekkie nie są.

Przeczytaj także: Pojeździłem najnowszym spalinowym SUV-em BMW. Nie mogłem uwierzyć w odczyt komputera pokładowego

Design BYD-a Sealiona 7 stworzył zespół prowadzony przez Wolfganga Eggera. Ten niemiecki stylista wcześniej szefował designowi Audi, Alfy Romeo, Lancii i Seata, a wśród modeli, za które był odpowiedzialny, znalazły się Alfa Romeo 8C Competizione i Seat Altea.

BYD Sealion 7 jest dostępny w Polsce w trzech wersjach:

Comfort: tylny napęd; 313 KM; przyspieszenie 0-100 km na godz.: 6,7 s; akumulator trakcyjny 82,5 kWh; zasięg w cyklu mieszanym WLTP: 482 km;

Design AWD: napęd 4x4; 530 KM; przyspieszenie 0-100 km na godz.: 4,5 s; akumulator trakcyjny 82,5 kWh; zasięg w cyklu mieszanym WLTP: 456 km;

Excellence AWD: napęd 4x4; 530 KM, przyspieszenie 0-100 km na godz.4,5 s, akumulator trakcyjny 94,3 kWh, zasięg w cyklu mieszanym WLTP: 502 km

BYD Sealion 7
BYD Sealion 7BYD

Przyjrzyjmy się teraz wyposażeniu. Bazowa wersja Comfort ma w standardzie m.in.:

  • dach panoramiczny;
  • 2-strefową klimatyzację;
  • elektryczną regulację fotela kierowcy w ośmiu kierunkach (plus 4-kierunkową elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego);
  • elektryczną regulację przedniego fotela pasażera w sześciu kierunkach;
  • podgrzewanie i wentylację przednich foteli;
  • podgrzewanie tylnych siedzeń;
  • podgrzewanie kierownicy;
  • elektryczne podnoszenie klapy bagażnika;
  • przednie i tylne czujniki parkowania;
  • system kamer 360 stopni;
  • 10,25-calowy ekran wskaźników;
  • 15,6-calowy ekran w środkowej konsoli;
  • bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu;
  • sprzęt audio Dynaudio z 12 głośnikami;
  • lakier metalizowany;
  • elektryczną regulację, podgrzewanie i składanie bocznych lusterek;
  • elektryczną regulację przednich i tylnych szyb bocznych;
  • 19-calowe aluminiowe obręcze kół

Wersja Design AWD oferuje bez dopłaty m.in.: 20-calowe aluminiowe obręcze kół (zamiast 19-calowych), z kolei odmiana Excellence AWD dorzuca jeszcze w standardzie np. skórzaną tapicerkę i wyświetlacz typu head-up.

A tak wyglądają ceny każdego z wariantów BYD-a Sealiona 7:

  • Comfort: od 219 tys. 900 zł;
  • Design AWD: od 239 tys. 900 zł;
  • Excellence AWD: od 247 tys. 900 zł

Jak widać, już wersja Comfort oferuje fantastyczny standard wyposażenia. Jeśli jednak kluczowy jest dla ciebie napęd 4x4, to do wyboru masz już tylko odmiany Design AWD i Excellence AWD. Różnica między nimi to 8 tys. zł, za które dostajesz nie tylko skórzaną tapicerkę i wyświetlacz head-up, ale też dodatkowe 46 km zasięgu w cyklu mieszanym. Wariant Excellence AWD wydaje się więc najlepszym wyborem dla amatorów SUV-ów z 4x4.

A jeśli BYD Sealion 7 jest nadal za mały, to firma ma kolejną nowość: blisko 5-metrowego SUV-a Tang.

BYD Tang: cena i wyposażenie w Polsce

BYD Tang
BYD TangBYD

BYD Tang jest topowym SUV-em BYD-a w Polsce. Samochód mierzy 497 cm długości, 195,5 cm szerokości, 174,5 cm wysokości i ma 282 cm rozstawu osi. Całość waży 2630 kg, a pojemność bagażnika wynosi od 235 do 1655 l.

Przeczytaj także: Te 70 samochodów zadebiutuje w Polsce w 2025 r. Sama Toyota pokaże aż pięć nowych SUV-ów

BYD Tang jest elektrycznym SUV-em dostępnym w Polsce w jednej wersji: 7-miejscowej, 2-silnikowej z 4x4. Ten 517-konny chiński samochód przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 4,9 s. Jego akumulator trakcyjny o pojemności 108,8 kWh pozwala na jednym pełnym ładowaniu uzyskać zasięg 530 km (w cyklu mieszanym WLTP).

BYD Tang
BYD TangBYD

Wyboru nie ma też wśród wersji wyposażenia. W Polsce chiński BYD Tang jest dostępny wyłącznie w wariancie Flagship, który w standardzie ma m.in.:

  • dach panoramiczny;
  • 3-strefową klimatyzację;
  • skórzaną tapicerkę foteli;
  • elektryczną regulację fotela kierowcy w ośmiu kierunkach (plus 4-kierunkową elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego);
  • elektryczną regulację przedniego fotela pasażera w sześciu kierunkach (plus 4-kierunkową elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego);
  • podgrzewanie i wentylację przednich foteli;
  • podgrzewanie kierownicy;
  • funkcję masażu w przednich fotelach;
  • elektryczne podnoszenie klapy bagażnika;
  • przednie i tylne czujniki parkowania;
  • system kamer 360 stopni;
  • 12,3-calowy ekran wskaźników;
  • 15,6-calowy ekran w środkowej konsoli;
  • wyświetlacz typu head-up;
  • bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu;
  • sprzęt audio Dynaudio z 12 głośnikami;
  • lakier metalizowany;
  • elektryczną regulację, podgrzewanie i składanie bocznych lusterek;
  • elektryczną regulację przednich i tylnych szyb bocznych;
  • 21-calowe aluminiowe obręcze kół

Tak wyposażony BYD Tang kosztuje w Polsce od 320 tys. zł.

BYD Atto 2: wymiary, bagażnik, moc

BYD Atto 2
BYD Atto 2BYD

Wkrótce w Polsce pojawi się kolejny SUV BYD-a, tym razem bazowy. To przedstawiony właśnie BYD Atto 2, czyli elektryczny kompakt. Samochód mierzy 431 cm długości, 183 cm szerokości i 167,5 cm wysokości, a rozstaw osi to 262 cm. Bagażnik ma od 400 do 1340 l pojemności.

BYD Atto 2
BYD Atto 2BYD

Początkowo w gamie BYD-a Atto 2 pojawi się 177-konna odmiana z akumulatorem trakcyjnym 45,1 kWh (zasięg w cyklu mieszanym WLTP: 312 km). Później dołączy wersja z większym akumulatorem i zasięgiem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków