Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Porady > Wszystko o silniku > Najlepsze silniki ostatnich lat. Pewniaki w używanych samochodach

Najlepsze silniki ostatnich lat. Pewniaki w używanych samochodach

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

W takich zestawieniach zwykle się kierowców straszy wielkimi kosztami, awariami i usterkami. Tym razem jednak nie liczcie na listę najgorszych silników. Ba, wręcz przeciwnie. Razem z mechanikami zrobiliśmy listę najlepszych jednostek napędowych. Staraliśmy się wybrać te w miarę nowe. To nieprawda, że trwałe były tylko te z zamierzchłych lat.

Typowe błędy mechanikówŹródło: Auto Świat
  • Opinia, że stare silniki są dobre, a nowe do niczego, w wielu wypadkach jest krzywdząca. Wybraliśmy najlepsze silniki benzynowe stosowane w popularnych samochodach w ostatnich kilkunastu latach
  • Lista najlepszych silników wraz z ich dokładnym opisem znajduje się w galerii pod artykułem
  • Poszukaliśmy samochodów z różnych stron świata, marek i segmentów. Na naszej liście każdy kierowca powinien znaleźć coś dla siebie.

Na koszty eksploatacji składa się wiele czynników: utrata wartości, ubezpieczenie, zużycie paliwa, koszty serwisu oraz napraw. Który model i wersję wybrać, żeby sumarycznie zapłacić jak najmniej? Pytanie nie jest łatwe i na pewno nie zawsze można na nie odpowiedzieć, szykując się do zakupu (szczególnie nowego auta w salonie). Dlaczego? O ile zużycie paliwa dość szybko będziecie w stanie oszacować (choćby podglądając wyniki naszych testów), o tyle kształtowanie się utraty wartości czy to, ile pieniędzy wydacie u mechaników, to już często wróżenie z fusów.

Przeczytaj także: Mechanicy szczerze o markach. Które naprawiają chętnie, a które są utrapieniem?

Przekonali się o tym dość boleśnie użytkownicy zarówno francuskich (spróbujcie pozbyć się Scenica II 1.9 dCi), jak i niemieckich marek (odzew na ogłoszenie o sprzedaży Tourana 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami też nie powala na kolana). A przecież nawet kilka lat po wprowadzeniu tych samochodów na rynek były one chwalone i polecane. Powód jest prosty: to dość awaryjne modele wyposażone w najbardziej usterkowe wersje silnikowe.

Przyjrzeliśmy się silnikom benzynowym stosowanym w popularnych autach osobowych w ostatnich kilkunastu latach (patrzymy na motory o pojemności 1,0-2,0 l). Wybraliśmy te, które naszym zdaniem niosą najmniejsze ryzyko kosztownych wpadek.

Andrzej Jedynak