Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Silniki

Silniki

Sprawdzamy silniki Renault – lepsze benzyniaki czy diesle?
Wszystko o silniku

Sprawdzamy silniki Renault – lepsze benzyniaki czy diesle?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane benzyniaki z turbo czy bez turbo? Porównanie 18 silników
Wszystko o silniku

Używane benzyniaki z turbo czy bez turbo? Porównanie 18 silników

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Ile oleju może zużywać silnik samochodowy?
Eksploatacja

Ile oleju może zużywać silnik samochodowy?

Różne źródła podają różne wartości. I tak, instrukcje obsługi niektórych aut dopuszczają aż 1 l/1000 km, z kolei fora internetowe są pełne wypowiedzi osób, których samochody "nie biorą nawet kropelki". Prawda jak zwykle leży pośrodku, bo litr na tysiąc km to o wiele za dużo, a zerowe zużycie to najczęściej... błąd pomiaru

2,9 l i jeden cylinder? 1,5-litrowe V12? To nie fejk. Poznaj najbardziej niesamowite silniki w historii
Aktualności

2,9 l i jeden cylinder? 1,5-litrowe V12? To nie fejk. Poznaj najbardziej niesamowite silniki w historii

Przyzwyczailiśmy się, że przy czterech cylindrach pojemność rzadko przekracza dwa i pół litra, a w V12 raczej nie schodzi poniżej pięciu. Dlatego te 10 silników jest tak szokujących.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Polecane silniki w Fordach
Wszystko o silniku

Polecane silniki w Fordach

Paleta silników Forda jest świetnym dowodem na to, że czasem nie warto upierać się przy własnych konstrukcjach, lepiej skorzystać z oferty konkurencji. Pokazuje też, że nowoczesne rozwiązania są atrakcyjne, ale bywają kosztowne. Jaki silnik Forda będzie bezpiecznym wyborem? Podpowiadamy poniżej.

Polecane silniki Opla. Łatwo o dobrą jednostkę
Wszystko o silniku

Polecane silniki Opla. Łatwo o dobrą jednostkę

Ople to niezbyt drogie, popularne samochody. Czy w takim przypadku można liczyć na solidne silniki? Okazuje się, że bez problemów znajdziecie konstrukcje godne zaufania – zarówno wśród benzyniaków, jak i diesli.

Siedem grzechów, które prowadzą do zniszczenia silnika. Łatwo ich uniknąć
Eksploatacja

Siedem grzechów, które prowadzą do zniszczenia silnika. Łatwo ich uniknąć

Znaczny odsetek usterek silnika i jego osprzętu to nie przypadek: powodują je kierowcy albo poprzez podstawowe zaniedbania, albo za sprawą nierozsądnej eksploatacji. Trzeba jednak przyznać, że fabryczne zalecenia serwisowe oraz nierozważni mechanicy w wielu wypadkach są bardzo "pomocni" – wystarczyłoby nieco ponadstandardowej staranności, aby zapobiec nieszczęściu. O ile przeciętny kierowca nie musi o tym wiedzieć, to już mechanik powinien.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Popularne i trwałe silniki Skody
Wszystko o silniku

Popularne i trwałe silniki Skody

Skoda wykorzystuje wiele udanych jednostek napędowych, które mają nie tylko wysoką trwałość, lecz także bardzo niskie ceny części zamiennych. Sprawdzamy, które z popularnych motorów są godne polecenia.

Nie zawsze wystarczy przekręcić kluczyk. Najdziwniejsze sposoby uruchamiania silnika
Eksploatacja

Nie zawsze wystarczy przekręcić kluczyk. Najdziwniejsze sposoby uruchamiania silnika

We współczesnych autach uruchomienie silnika to łatwizna – wystarczy nacisnąć przycisk albo przekręcić kluczyk i silnik pracuje. Nie zawsze tak jednak było, nawet dziś można spotkać silniki, które "zapala się" zupełnie inaczej. Odpalenie "od strzału" można czasem brać dosłownie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Sprawdzamy silniki Volkswagena – które warto kupić, a które omijać szerokim łukiem?
Wszystko o silniku

Sprawdzamy silniki Volkswagena – które warto kupić, a które omijać szerokim łukiem?

W palecie silników VW spotkacie zarówno trwałe, jak i awaryjne motory. Co więcej, oznaczenie jednych i drugich może być takie samo, co dodatkowo komplikuje sytuację. Dlatego do zakupu radzimy podchodzić ostrożnie i wcześniej zagłębić się w temat!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Silniki Toyoty — benzyniaki pewniejsze!
Co warto kupić

Silniki Toyoty — benzyniaki pewniejsze!

W palecie Toyoty radzimy postawić na proste jednostki benzynowe – nie mają oszałamiających osiągów, ale większość wyróżnia się naprawdę wysoką niezawodnością. Diesle? Tu ryzyko wydatków jest większe.

Silniki 1.4 i 1.6 – turbo kontra wolnossące. Które są lepszym wyborem?
Wszystko o silniku

Silniki 1.4 i 1.6 – turbo kontra wolnossące. Które są lepszym wyborem?

Silniki 1.4 i 1.6 to popularne źródło napędu aut różnych klas oraz marek. Czy lepiej wybrać wersję turbo czy wolnossącą?

Wyjaśniamy, ile kosztuje wymiana paska rozrządu
Porady

Wyjaśniamy, ile kosztuje wymiana paska rozrządu

Od tego niepozornego kawałka gumy często zależy być albo nie być silnika w twoim aucie. Wyjaśniamy, kiedy najlepiej zdecydować się na wymianę paska rozrządu, ile może to kosztować, na co przy okazji zwrócić uwagę i dlaczego lepiej nie przekraczać zalecanych interwałów.

Elektryk, diesel, benzyniak, a może hybryda? Porównujemy napędy i podpowiadamy, co wybrać
Eksploatacja

Elektryk, diesel, benzyniak, a może hybryda? Porównujemy napędy i podpowiadamy, co wybrać

Podczas gdy na licznych forach internetowych trwają dyskusje na temat wyższości jednych napędów nad drugimi, a także kłótnie o to, czy gorsze są "sadzomioty", czy też "czasoprądojady", rzeczowa i obiektywna odpowiedź na takie pytania wcale nie jest łatwa. Samochody, tzn. ich napędy, są coraz mniej uniwersalne i którykolwiek wybierzemy, warto się nad tym wcześniej głęboko i uczciwie zastanowić, bo każdy ma i wady, i zalety.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Największe silnikowe wpadki producentów!
Wszystko o silniku

Największe silnikowe wpadki producentów!

Naprawa diesli dużo kosztuje, benzyniaki to pewniejszy zakup – coraz częściej spotykamy się z taką opinią i często jest ona uzasadniona. Ale również silniki benzynowe sprawiają kłopoty – pokazujemy, których lepiej unikać.

Silnik Volvo 2.0 VEA. Czy mniej cylindrów to więcej kłopotów?
Wszystko o silniku

Silnik Volvo 2.0 VEA. Czy mniej cylindrów to więcej kłopotów?

Silniki R4 to nie jest dla szwedzkiej marki nowość. Nowością jest to, że od pewnego czasu większych motorów w Volvo nie ma. Szkoda tylko, że początkowo trwałość silnika VEA była średnia.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Silnik 1.6 SIDI Opla: nowoczesny i... niezły!
Wszystko o silniku

Silnik 1.6 SIDI Opla: nowoczesny i... niezły!

Jednostka 1.6 SIDI była pierwszym benzyniakiem z nowej linii silnikowej wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Od początku produkcji minęło niemal 10 lat – jak wygląda jego trwałość?

1.2 TCe: małe silniki turbo grupy Renault – czy warto je polecić?
Eksploatacja

1.2 TCe: małe silniki turbo grupy Renault – czy warto je polecić?

W Grupie Renault znajdziemy sporo niedużych aut, dlatego sprawny mały silnik odgrywa w nich istotną rolę. Przez wiele lat stosowano jednostki 1.2 TCe – czy to dobry wybór?

10 samochodów z największymi silnikami. Horror dla ekologów
Aktualności

10 samochodów z największymi silnikami. Horror dla ekologów

To nie ciężarówki ani autobusy, ale zwykłe samochody osobowe. Mimo to mają jednostki napędowe, które w czasach downsizingu i ekologii są czystym horrorem. Oto 10 modeli z największymi silnikami w ostatnich 40 latach.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Zawór EGR - po co w silniku ten kłopotliwy dodatek?
Eksploatacja

Zawór EGR - po co w silniku ten kłopotliwy dodatek?

Zawór EGR w układzie recyrkulacji spalin stosowany jest w silnikach od kilkudziesięciu lat, ale wciąż nie udało się stworzyć konstrukcji, które byłyby całkowicie odporne na uszkodzenia. Zawór EGR pojawił się najpierw w autach przeznaczonych na rynek amerykański, bo tam najwcześniej pojawiły się przepisy drastycznie ograniczające emisję toksycznych związków z rur wydechowych.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Skoda zajmie się rozwojem silników spalinowych dla 7 marek Grupy VW
Aktualności

Skoda zajmie się rozwojem silników spalinowych dla 7 marek Grupy VW

Czeski producent będzie odpowiedzialny za produkcję silników spalinowych dla aż 50 linii modelowych siedmiu marek z Grupy Volkswagena. Skoda zajmie się teraz rozwojem silników turbodoładowanych, nawet tych dla hybryd.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Ile naprawdę pali twoje auto? Czy komputery pokładowe oszukują?
Eksploatacja

Ile naprawdę pali twoje auto? Czy komputery pokładowe oszukują?

Niemal każde w miarę współczesne auto ma komputer pokładowy, który informuje kierowcę o tym, ile jego samochód zużywa paliwa i jaki ma zasięg na paliwie, które znajduje się w baku. Czy można tym wskazaniom zaufać? Jak duże mogą być różnice między zużyciem rzeczywistym a wskazywanym przez auto? Czy producenci celowo poprawiają wyniki?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.