Tak, tak. Ten przykład tylko utwierdził mnie w przekonaniu, że Audi udało się osiągnąć cel podczas face liftingu A6. Nie tylko nowe silniki, skrzynie biegów, reflektory czy system multimedialny odmieniły przebojowy model klasy wyższej, ale także sam wygląd. Limuzyna jest bardziej muskularna, a za sprawą zmian kilku detali: podkreślonych rys pojedynczo obramowanej osłony chłodnicy Singleframe, reflektorów, wlotów powietrza, zderzaków, progów, świateł tylnych i końcówek rur układu wydechowego, Audi A6 nabrało jeszcze więcej elegancji.
Audi A6 – więcej elegancji
Każdy detal we wnętrzu Audi podkreśla prestiż auta. Wyszukane materiały, doskonałe ich spasowanie, duży, wysuwany ekran multimediów oraz elektrycznie sterowana kolumna kierownicy sprawiają, że prowadzący czuje się tu jak gość luksusowego hotelu. Również pasażerowie tylnej kanapy za sprawą elektrycznie sterowanej żaluzji tylnej szyby oraz manualnie podnoszonych i opuszczanych zasłonek tylnych bocznych drzwi mogą mieć wrażenie podróżowania pojazdem dla VIP-ów.
Audi A6 – dotykowe sterowanie nawigacją
Jednocześnie mimo aury ekskluzywności obsługa poszczególnych systemów auta jest intuicyjna. Kierowca za pośrednictwem pokrętła lub ekranu dotykowego (Touchpada) może wybierać cel podróży w nawigacji. Także bez trudu można odnaleźć ustawienia systemu Audi drive select, który znacząco ingeruje w zmianę ustawień poszczególnych podzespołów auta – ingeruje w pracę m.in. zawieszenia, układu kierowniczego, silnika, skrzyni biegów, klimatyzacji.
Audi A6 – po modernizacji lepsze osiągi
Jeśli już wspomnieliśmy o napędzie to jest to kolejny elementy, które został poddany udanej modernizacji. Moc 3-litrowego turbodiesla TDI wzrosła z 245 KM do 272 KM, a to w powiązaniu z mniejszą masą auta przyniosło konkretne rezultaty. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest lepsze o 0,6 s i wynosi obecnie 5,5 s, a spalanie zmalało o 0,8 l/100 km i obecnie wynosi 5,1 l/100 km. To oczywiście wartości producenta, dlatego też postanowiliśmy je sprawdzić podczas własnych pomiarów. Okazało się, że testowe Audi A6 osiągnęło „setkę” w krótszym czasie (5,3 s), a rzeczywiste spalanie wyniosło 7,2 l/100 km.
Zobacz także
Audi A6 - naciśnij gaz i się delektuj
Oprócz znakomitych osiągów 3-litrowiec zaskoczył nas niezwykłą kulturą pracy. Do wnętrza nie docierają ani dźwięki typowe dla diesla, ani też żadne wibracje. Po pełnym wciśnięciu pedału gazu następuje natychmiastowy zryw auta, który przypomina wręcz działanie katapulty, a sytuacji tej towarzyszy rasowe brzmienie silnika i wydechu – zupełnie jak w aucie sportowym z benzynową jednostką.
Do tak dużej mocy silnika doskonale pasują zarówno dwusprzęgłowa automatyczna przekładnia S-tronic jak i napęd quattro. Po pierwsze kierowca Audi po wciśnięciu pedału gazu nie musi pilnować obrotomierza by nie przekręcić silnika, a po drugie nie musi martwić się o trakcję. Jedyne co powinien wówczas robić to delektować się chwilą...
Audi A6 - sportowy i komfortowy
Dodatkowych pozytywnych doznań dostarczało nam zawieszenie. W testowym egzemplarzu znalazło się pneumatyczne – adaptive air suspension. Nie dość, że zapewniało niesamowicie wysoki komfort jazdy to dodatkowo podczas sportowej jazdy stabilizowało wychyły nadwozia – zarówno na zakrętach jak i podczas gwałtownych zmian kierunku jazdy.
Audi A6 – elektronika dba o bezpieczeństwo
Oferta systemów wspomagających kierowcę w Audi A6 jest nadzwyczaj atrakcyjna. Warto wspomnieć choćby o tempomacie z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami (adaptive cruise control z funkcją Stop&Go). Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist, zwiększa z kolei bezpieczeństwo podczas zmiany pasa ruchu dzięki pomiarom radarowym. Aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist zapobiega przypadkowemu zjechaniu z obranego kursu. Asystent jazdy nocą (11 180 zł) ma w poliftingowym modelu zwiększony zasięg funkcji, a system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic jest w standardzie. Podstawowe dane, które standardowo pokazują zegary, teraz są dostępne na opcjonalnym wyświetlaczu Head-Up (7710 zł).
Pakiet systemów wspomagających kierowcę z Audi pre sense plus, zawierający: Audi adaptive cruise control z funkcją Stop&Go, Audi active lane assist, Audi pre sense front, Audi pre sense rear kosztuje 13 970 zł.
Silnik-typ/cylindry/zawory | t.diesel V6/24 |
Pojemność | 2967 |
Moc. maks. | 272/3500 KM/obr./min |
Moment | 580/1250 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 530 l |
Zbiornik paliwa | 73 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4933/1874/1455 mm |
Przysp. 0-100 km/h test. | 5,3 s |
Napęd | aut. 7/4x4 |
Prędkość maks. | 250 km/h |
Średnie spalanie test. | 7,2 l/100 km |
Cena (3.0 TDI quattro) | 258 800 zł |
Audi A6 - nasza opinia
W poliftingowym Audi A6 spodobał mi się niemal każdy zmodernizowany podzespół. Przekonuje mnie muskularny, a jednocześnie ekskluzywny wygląd tej limuzyny, jej luksusowe i jednocześnie przestronne wnętrze, a także doskonały napęd. Celowo napisałem doskonały, bo turbodiesel zapewnia nie tylko świetne osiągi, ale także doskonale brzmi. Z kolei pod względem prowadzenia trudno będzie znaleźć rywala, który potrafi to robić tak dobrze jak Audi!