Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Hyundai Kona Electric 64 kWh – trochę dziwaczka, ale cię przeKONA

Hyundai Kona Electric 64 kWh – trochę dziwaczka, ale cię przeKONA

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Odświeżony crossover Hyundaia na prąd wciąż imponuje zasięgiem, osiągami i wygodą użytkowania. Kona Electric to sympatyczna towarzyszka bezemisyjnej codzienności i można ją polubić nie tylko za nietypowy wygląd, lecz także... mimo niego.

Hyundai Kona Electric
Zobacz galerię (29)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Hyundai Kona Electric
  • Gniazdko z przodu wygląda dziwnie, ale jest praktyczne – nie trzeba „kombinować” którą stroną podjechać do ładowarki
  • Z przodu Kony zniknęły ryflowanie i srebrna listwa, nowe są też reflektory, błotniki już nie mają kontrastowego koloru
  • W zimowych warunkach realny zasięg wynosi od 290 do nawet 477 km

Elektryczna wersja Hyundaia Kony pojawiła się na rynku raptem 2,5 roku temu. W międzyczasie zadebiutowało kilku konkurentów, jednak Koreańczycy uznali, że lifting wyglądu wystarczy, by móc dalej rywalizować ze świeższymi crossoverami na prąd Mazdy, Opla, Peugeota, Citroëna czy DS-a. Produkowany w Czechach i nazwany na cześć regionu administracyjnego na Hawajach poręczny wóz nadal ma mocne argumenty, mimo że mogłoby się wydawać, że technika elektrycznego napędu będzie szybko ewoluować.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński