Mercedes G 350 d udanie łączy klasyczny wygląd i dużą dzielność terenową ze świetnym prowadzeniem i luksusowym wykonaniem. Gelenda w lutym bieżącego roku skończyła czterdziestkę, a obecnie oferowany w salonach model zadebiutował w 2018 roku
Choć kanciasta sylwetka, wyłupiaste kierunkowskazy znajdujące się w górnej części przednich błotników i dźwięk uruchamiania centralnego zamka, przypominający serię z kałasznikowa, mogą sugerować przestarzałą konstrukcję, to w rzeczywistości Mercedes klasy G jest bardzo nowoczesnym samochodem. Owszem, pod względem ilości miejsca dla podróżnych i na bagaż ustępuje wielu SUV-om, ale jakością wyposażenia, nowoczesnością multimediów czy bogactwem systemów asystujących może stanowić dla nich wzór.
Mercedes G 350 d to bazowy napęd w Gelendzie. Doładowany diesel z 6 cylindrami ustawionymi w rzędzie wcale nie ma imponującej mocy (286 KM) jak na ważące 2,6 tony auto, ale świetną reakcję na gaz zapewnia mu aż 600 Nm momentu, dostępnych już od 1200 obr./min. Każdy mocniejszy nacisk na pedał gazu w trybie Sport kończy się tym, że 9-stopniowy „automat” błyskawicznie redukuje biegi, później tył auta przysiada, przód się podnosi, po czym kierowca i pasażerowie są z impetem wciskani w fotele. Spokojna jazda owocuje średnim spalaniem na poziomie 10,6 l/100 km, podczas sportowej bez trudu można zbliżyć się do 17 l/100 km.
Na asfalcie obecnie oferowany Mercedes G 350 d nie jest mistrzem zakrętów, ale względem poprzednika czuć lepszą precyzję prowadzenia, wyższą stabilność przy dużych prędkościach i na zakrętach. Gdy przesadziliśmy z prędkością w łuku, nadwozie mocno się wychyliło i koła zaczęły piszczeć, ale nie mieliśmy tu ani przez chwilę poczucia, że tracimy panowanie nad autem. Wobec masy 2,6 t i opon wielosezonowych wynik hamowania ze 100 km/h do zera przekraczający 40 m nie powinien nikogo szokować.
Mercedes G 350 d - koszty
Mercedes G nigdy nie był tani. Kogo przeraża cena 492 000 zł (bazowy wariant), ten niech zerknie w cenniku na kolejne...
Mercedes G 350 d - podsumowanie
Choć Mercedes G 350 d nie ma sportowych osiągów, nie jest też mistrzem zwrotności ani pokonywania zakrętów, a pod względem ilości miejsca ustępuje wielu SUV-om, to jazda nim sprawia mi ogromną frajdę. Lubię trzask zamykanego „centralnego”, wychyły nadwozia i popiskiwanie opon na zakrętach, no i podobają mi się pełne podziwu miny kierowców, których mijam.
Galeria zdjęć
1/12 Mercedes G 350 d
1/12
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Mimo terenowego charakteru klasa G zadziwiająco dobrze radzi sobie na asfalcie.
2/12 Mercedes G 350 d
2/12
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Kaniaste kształty i dwa ekrany (multimediów i zegarów) doskonale łączą klasyczny wygląd z nowoczesnością.
3/12 Mercedes G 350 d
3/12
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Wzorowa czytelność zegarów – do wyboru trzy tryby wyświetlania.
4/12 Mercedes G 350 d
4/12
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
W klasie G (oczywiście za dopłatą) czeka nas intensywny masaż.
5/12 Mercedes G 350 d
5/12
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Do wyborów klika trybów jazdy, w tym indywidualny z możliwością ustawienia charakterystyki poszczególnych podzespołów.
6/12 Mercedes G 350 d
6/12
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
7/12 Mercedes G 350 d
7/12
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Jak to w Mercedesie – przyciski elektrycznego sterowania fotelami znajdują się na panelu drzwi.
8/12 Mercedes G 350 d
8/12
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Wygodna w użyciu dźwignia zmiany biegów.
9/12 Mercedes G 350 d
9/12
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Trzy blokady mechanizmów różnicowych zapewniają dużą dzielność terenową na bezdrożach.
10/12 Mercedes G 350 d
10/12
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Kufer nie imponuje pojemnością (454 l) ani funkcjonalnością (duże wnęki kół i próg po złożeniu oparć).
11/12 Mercedes G 350 d
11/12
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Wyłupiaste kierunkowskazy znajdujące się
w górnej części przednich błotników mają swój urok.
12/12 Mercedes G 350 d
12/12
Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
To auto nigdy nie było tanie – cena od 492 000 zł.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.