Samar porównał udziały z końca 2010 roku z najnowszymi wynikami z maja br. Z marek zyskujących wyraźnie na pierwszym miejscu jest Toyota (+7,4 pp), która może przełamać dominację Skody na polskim rynku (czeska marka uplasowała się na piątym miejscu ze wzrostem 2,5 pp.). Polacy przekonali się także do Dacii, która zwiększyła swój udział o 3,3 pp. i jest na drugim miejscu.

Eksperci Samaru zwracają uwagę, że coraz większym powodzeniem w Polsce cieszą się marki premium. Mercedes znalazł się na rekordowo wysokim trzecim miejscu (+3,1 pp.). W czołowej dziesiątce znalazły się także: BMW (+2,6 pp.); Audi (+2,2) oraz Volvo (+1,5).

A które firmy straciły swoje pozycje? W ciągu ostatniej dekady udział w polskim rynku zdecydowanie najbardziej zmniejszył Fiat (-5,2 pp.). Powodów do zadowolenia nie mogą mieć także Opel (-4,6 pp.) i Ford (-4,3) oraz Peugeot i Citroen (odpowiednio: -2,3 pp. i -2,0). Tracą też japońskie marki: Honda, Mitsubishi i Nissan. Pełne zestawienie obrazuje poniższa grafika.

Źródło: Samar