- Chińczycy nie muszą zbierać na Teslę, bo mają na rynku wiele tańszych alternatyw
- Jedną z nich jest Leapmotor B01, który zostanie pokazany na targach w Szanghaju
- Chiński sedan może mieć pod maską 179- lub 217-konny silnik elektryczny
Na zakup Leapmotora B01 Chińczycy będą musieli przeznaczyć od 100 tys. do 150 tys. juanów. Tymczasem najtańsza Tesla Model 3 kosztuje w Państwie Środka... 235,5 tys. juanów. Kompaktowy sedan firmy, którą do Europy sprowadził koncern Stellantis (ma 51 proc. udziałów w spółce Leapmotor International), to tylko jeden z licznych konkurentów Tesli w Chinach. Powstał na bazie pokazanego w ubiegłym roku SUV-a B10.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoLeapmotor B01 będzie konkurentem Tesli Model 3
Wymiary sedana B01 zdradzają, w który model Tesli celują Chińczycy. Według informacji ujawnionych przez chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT) auto jest trochę dłuższe (4770 mm), ciut szersze (1880 mm) i niewiele wyższe (1490 mm) od Modelu 3, ale ma krótszy rozstaw osi (2735 mm). Z zewnątrz niczym nie zaskakuje – w stylistyce auta odnajdziecie wszystkie elementy z SUV-a B10, tyle że dostosowane do 3-bryłowego nadwozia. Spodziewamy się, że podobna sytuacja zajdzie w kabinie, ale to tylko domysły, firma nie pokazała bowiem żadnych zdjęć wnętrza.
Zaskoczeniem nie będą na pewno elektryczne jednostki napędowe: podstawowa o mocy 132 kW (179 KM) i opcjonalna wzmocniona do 160 kW (217 KM). Pod tym względem Tesla pozostaje górą – Leapmotor B01 może być wyposażony tylko w jeden silnik, co oznacza, że nie będzie wariantu z napędem 4x4. Serwis carnewschina.com donosi, że obie wersje będą korzystały z litowo-żelazowo-fosforanowych akumulatorów (LFP) dostarczanych przez firmę China Aviation Lithium Battery (CALB).
Leapmotor B01 chce skusić klientów (działającym?) autopilotem
Chińczycy nie byliby sobą, gdyby nie wpakowali do samochodu "czegoś ekstra". B01 korzysta z architektury technologicznej LEAP 3.5, więc opcjonalnie może być wyposażony w zamontowany na dachu LiDAR. Auto ma też cały orszak kamer i radarów, dzięki czemu będzie umieć samo jechać po autostradzie i przedzierać się przez zatłoczone miasto.
W Chinach Leapmotor B01 zadebiutuje już jutro podczas otwarcia Salonu Samochodowego w Szanghaju. Do sprzedaży trafi niewiele później, bo w lipcu br. Serwis carnewschina.com twierdzi, że Leapmotor to dziś jeden z zaledwie kilku chińskich startupów, które osiągają rentowność – w tym gronie są też Li Auto i Aito.
Zobacz: Chińczycy nagle się wycofali z Polski, a już montowali u nas małe auto. Dlaczego?
Stellantis na razie zdecydował się na wprowadzenie do Europy trzech modeli z palety Leapmotora: malutkiego T03, średniej wielkości SUV-a C10 i kompaktowego crossovera B10. Niewykluczone, że niedługo dołączy do nich opisywany kompaktowy sedan – to może być dobra opcja dla taksówkarzy, którzy nie chcą już jeździć Teslami.