REKLAMA
Auto Świat Używane Rankingi Aut Używanych Ile musi kosztować dobry używany SUV klasy premium? Mamy pięć propozycji

Ile musi kosztować dobry używany SUV klasy premium? Mamy pięć propozycji

Kompaktowe SUV-y premium cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Znakomita większość z nich ma diesla pod maską. Czy to dobre połączenie? Na celownik bierzemy kilkuletnie egzemplarze. Sprawdzamy ulubione SUV-y z klasy premium. Po latach kuszą atrakcyjną ceną. Ale jak nie wpaść w pułapkę? O każdym modelu porozmawialiśmy z mechanikami i osobami, które jeżdżą nimi przez dłuższy czas.

BMW X3 II (2010-17)
Zobacz galerię (5)
Archiwum / Auto Świat
BMW X3 II (2010-17)
  • I po latach za dobry samochód tej klasy trzeba wydać sporo pieniędzy. Cena zakupu 6-8-latków okazuje się dość wysoka – oscyluje w granicach 65-90 tys. zł. Taki urok klasy premium
  • 7-8-letnie kompaktowe SUV-y klasy premium z dieslem przeważnie pokonały już 250-300 tys. km i jeśli nie były systematycznie naprawiane, tylko doraźnie, to właśnie po takim przebiegu należy spodziewać się wysypu drogich awarii
  • Pod lupę wzięliśmy Volvo XC60, BMW X3, Lexusa NX, Audi Q5 i Mercedesa GLK. Każdy SUV może być znakomitym wyborem, ale prawie każdy ma też wersje-pułapki. Dlatego o opinię podpytaliśmy mechanika

Ile kosztuje dobry używany SUV klasy premium?

To właśnie na rynku wtórnym większość Polaków szuka ciekawych ofert wśród kompaktowych SUV-ów klasy kompaktowej. I nie ma się czemu dziwić, bo kilka lat temu za nówkę-sztukę w salonie z bogatym wyposażeniem, turbodieslem o mocy ok. 200 KM trzeba było zapłacić ok. 200 tys. zł (a dziś jest jeszcze drożej). Po 6-8-latach ceny takich aut oscylują w granicach 65-90 tys. zł. Nadal nie są to małe pieniądze (niestety, SUV-y i crossovery świetnie trzymają wartość), ale bez wątpienia auta w tej cenie są w zasięgu ręki większej liczby potencjalnych nabywców. Czy warto się nimi interesować. A jeśli tak, to które modele są warte zainteresowania?