- Leapmotor to chińska marka samochodów elektrycznych, które w 2025 r. będą dostępne u dealerów Stellantisa w Polsce
- Produkcja pierwszego z modeli, Leapmotor T03, rozpoczęła się w fabryce w Tychach
- Stellantis planuje wprowadzenie co najmniej jednego modelu Leapmotor rocznie w ciągu najbliższych trzech lat
Polska staje się kolejnym europejskim krajem, w którym elektryczne modele z logo Leapmotor na masce oferowane będą za pośrednictwem sieci sprzedaży Stellantisa. Oprócz naszego kraju rozwiązanie to ma sprawdzić się także w: Belgii, Francji, Niemczech, Grecji, Włoszech, Luksemburgu, Malcie, Holandii, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.
Leapmotor w Polsce na początku z dwoma modelami
Wraz z początkiem 2025 r. w Polsce ruszy sprzedaż dwóch modeli Leapmotor, tj. T03 oraz C10. Ten pierwszy jest pięciodrzwiowym autem z segmentu A, który ma oferować przestrzeń porównywalną z modelami z segmentu B. Z racji miejskiego charakteru, Leapmotor T03 ma zapewniać zasięg 265 km (wg WLTP). Z punktu widzenia Polaków ten model będzie miał szczególną wartość, bo będzie, a właściwie już jest produkowany w fabryce w Tychach.
Jeżeli zależy nam na zasięgu, będziemy musieli sięgnąć po drugi z modeli Leapmotor. C10 to SUV z segmentu D, który może pokonać na jednym ładowaniu 420 km (wg WLTP). Większy z modeli opiera się na autorskiej architekturze LEAP 3.0. Elementem charakterystycznym dla C10 będzie m.in. inteligentny kokpit. Na razie nie wiadomo, czy i ten model będzie powstawał w polskiej fabryce.
Łatwy dostęp do części dzięki Stellantisowi
Dla klientów, którzy zdecydują się na wybór któregoś z modeli z oferty Leapmotor, ważną zaletą ma być powiązanie ze Stellantisem. "Potężny system dystrybucji części Stellantis zapewni klientom Leapmotor dostęp do bezkonkurencyjnego poziomu usług" — powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Stellantis Polska.
Stellantis nie ukrywa, że wprowadzenie pojazdów Leapmotor będzie korzystne również dla koncernu. Z jednej strony zostanie uzupełnione i poszerzone portfolio marek Stellantisa dostępnych w Polsce, a klienci zyskają możliwość zakupu aut z różnych przedziałów cenowych. Oprócz tego Stellantis zyska możliwość konkurowania z ofertą innych chińskich producentów.
Co rok co najmniej jeden nowy model z logo Leapmotor
T03 i C10 są tylko początkiem. Stellantis zapowiada, że w ciągu najbliższych trzech lat Leapmotor zamierza wprowadzać na rynek co najmniej jeden model rocznie. Podczas ostatniego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu Chińczycy zaprezentowali model B10, czyli SUV-a z segmentu C, który we Francji miał swoją światową premierę, a także po raz pierwszy w Europie pokazami model C16.
Leapmotor C16 ma być odpowiedzią na potrzeby rodzin. Auto ma nadwozie o długości 4915 mm i oferuje dużą przestrzeń w kabinie — do sześciu miejsc w konfiguracji 2+2+2. Oprócz tego auto ma zapewnić odpowiednio dużo miejsca na bagaż. Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń pojemność bagażnika rośnie do 1022 l. Niewątpliwym atutem ma być również platforma wysokonapięciowa 800 V. Ta obsługuje moc ładowania do 180 kW i pozwala naładować akumulator od 30 do 80 proc. w zaledwie 15 minut.