• Chociaż mają terenowy wygląd, to są zbyt delikatne do prawdziwej jazdy terenowej. Ale z drogą szutrową czy koleinami poradzą sobie zdecydowanie lepiej
  • Każda z tych marek inaczej podchodzi do "terenowości" swojego kombi, bo różnica prześwitu na tle zwykłych kombi wynosi od 3,5 do 6 cm
  • Mimo silników o podobnej mocy, osiągi i charaktery naszych zawodników znacząco się różnią
  • Wszystkie te diesle mają wspólną cechę: bardzo mało palą, a najdłuższy zasięg przekracza 1000 km
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Kto to wynalazł? Volvo w 1997 roku pokazało XC (od Cross Country) jako wariant kombi V70. Z napędem 4x4, większym prześwitem oraz stylem offroad. Pomysł okazał się sukcesem. audi odpowiedziało w roku 1999 modelem A6 Allroad, do którego w 2009 roku dołączyło A4. Mercedes wystartował bardzo późno, bo w 2017 roku, z klasą E w wersji All-Terrain, do której w zeszłym roku dołączyła obecna klasa C. Lepiej późno niż wcale? Zobaczymy!

Volvo odświeżyło swoje produkowane od 2018 roku V60 Cross Country i to świetna okazja, żeby skonfrontować je z Audi A4 Allroad oraz Mercedesem C 220 d All-Terrain. Wszyscy zawodnicy stawili się do walki ze świetnymi, oszczędnymi długodystansowcami pod maskami – dwulitrowymi dieslami.