Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Porównania samochodów > Najtańsze nowe auta – przegląd ofert w 10 segmentach

Najtańsze nowe auta – przegląd ofert w 10 segmentach

Ceny samochodów w 2020 roku mocno poszybowały w górę. Sprawdziliśmy, ile obecnie trzeba mieć kasy w portfelu, by kupić auto miejskie, kompakt, SUV-a, elektryka czy pikapa. Dla każdego z 10 segmentów wyszukaliśmy trzy najtańsze oferty.

Logan i Sandero to najtańsze nowe auta w Polsce - ceny od 32 900 złŹródło: Dacia
  • Najmniejsze auta wcale nie są najtańsze: cena Logana jest nie do pobicia (32 900 zł)
  • Pojazdy segmentu B w 2020 roku kosztują tyle co rok temu auta o rozmiar mniejsze
  • Mamy bum na (nadal drogie) elektryki: najtańsza Skoda Citigo kosztuje 82 050 zł
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Mimo pandemii i spadków sprzedaży nowych aut popularne modele podrożały. W stosunku do ofert z 2019 roku podwyżki cen sięgają nawet kilkadziesiąt procent. Na przykład za Forda Fiestę 1.0 Ecoboost/125 KM w ubiegłym roku trzeba była zapłacić 66 500 zł, w tym roku jego cena jest wynosi 72 600 zł – wzrost o 9 proc. W przypadku popularnej Skody Fabii wzrost ceny jest bardziej dotkliwy – model z bazowym silnikiem 1.0 MPI/60 KM jesienią 2019 roku kosztował 40 800 zł, rok później już 51 800 zł – wzrost o 27 proc. (w wyprzedaży rocznika 2020 r. nieco mniej 48 800 zł – wzrost o 19. proc.)Nasz ranking pokazuje, że decydując się na zakup najmniejszego samochodu wcale nie zawsze wydamy na niego najmniej. Auta klasy A (np. Kia Picanto, Hyundai i10 czy Toyota Aygo) są od 5 do 7 tys. zł droższe od większych o rozmiar Dacii Logan i Sandero (obydwa należą do segmentu B). To nie jedyne Dacie, które okazały się najtańszymi autami w zestawieniu. Oprócz Logana i Sandero pierwsze pozycje w swoich klasach zajęły także: Duster (małe SUV-y), Lodgy (vany) oraz Dokker (MPV).

Przeczytaj też:

W zestawieniu nie ograniczaliśmy się jedynie do podziału aut ze względu na wielkość. Osobny segment stanowią np. elektryki, które w 2020 roku odnotowały największy wzrost popularności (do końca października br. przybyło ich 6969 sztuk – o 108 proc. więcej niż w tym samym okresie 2019 r.). Dla osób, które interesują się ich zakupem mamy jednak kiepskie wieści – ceny nadal wysokie i zaczynają się od 82 050 zł (Skoda Citigo e iV). W naszym zestawieniu świadomie nie prezentujemy marek premium, gdyż uznaliśmy, że klienci z grubym portfelem przy wyborze modelu nie kierują się wyłącznie ceną zakupu.