Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Nowy Seat Leon 1.5 eTSI - obsługa wprost ze smartfona

Nowy Seat Leon 1.5 eTSI - obsługa wprost ze smartfona

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Niedawno przetestowaliśmy 8. generację Golfa i 4. odsłonę wyrośniętej Octavii. Teraz przyszedł czas na kolejny model z tego koncernu - Seat Leon 4. generacji. W pierwszym teście nowego Seata Leona odkrywamy jego techniczne nowinki. Poza zmianą wyglądu najbardziej uwagę zwraca cyfrowe wnętrze. Sprawdziliśmy, ile pali 150-konny wariant benzynowy, jak się go prowadzi i czy jest kosztowny

Seat Leon 1.5 eTSI
Zobacz galerię (22)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Seat Leon 1.5 eTSI
  • Leon IV jest o 86 mm dłuższy, o 16 mm węższy i o 3 mm niższy. Rozstaw osi wzrósł o 50 mm
  • W nowym Leonie uwagę zwraca przede wszystkim cyfrowy kokpit
  • Pod maską dynamiczny i oszczędny benzyniak (150 KM) z miękką hybrydą

Nowy Seat Leon został zaprojektowany i wyprodukowany w Barcelonie (Martorell). Podobnie jak poprzednik, jest zbudowany na płycie podłogowej MQB, ale nieco zmodyfikowanej (przydomek „Evo”). Jego 5-drzwiowa odmiana (dostępne też kombi) w stosunku do modelu 3. generacji jest o 86 mm dłuższa, o 16 mm węższa i o 3 mm niższa. Rozstaw osi wzrósł o 50 mm. Mocno zmieniła się sylwetka auta, która za sprawą wydłużonej pokrywy silnika jest bardziej smukła, a jednocześnie zachowała sportowy charakter, typowy dla hiszpańskiego kompaktu.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy: