Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Używane > Testy długodystansowe > Raport z testów 7 samochodów na dystansie 100 tys. km. Co słychać u naszych maratończyków?

Raport z testów 7 samochodów na dystansie 100 tys. km. Co słychać u naszych maratończyków?

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Końcowy demontaż to nie wszystko – sprawdzamy, jak spisują się nasze auta długodystansowe, zanim dojadą do granicy 100 tys. km i zostaną rozebrane na części pierwsze.

Alfa Romeo Stelvio 2.2 D: test na dystansie 100 tys. km
Alfa Romeo Stelvio 2.2 D: test na dystansie 100 tys. kmŹródło: Auto Bild

Druga część naszego przeglądu (pierwszą znajdziecie tutaj) jest inna o tyle, że mamy tu już tylko jeden samochód elektryczny, pojawia się za to, co najmniej kilka aut spalinowych, które prawdziwego miłośnika motoryzacji mocno chwytają za serce – to Alfa Romeo Stelvio i BMW M3. Oba różne jak niebo i ziemia, ale oba popularne wśród tych kierowców, którzy oczekują od auta czegoś więcej niż tylko snucia się do celu. Stawkę emocjonujących modeli zamyka w tym odcinku Hyundai i30 N w wersji Performance.

W tym odcinku załapały się też – już po raz ostatni przed demontażem – dwa modele, które znajdują się na ostatniej prostej, czyli Ford Focus i Volvo XC60 T8. Końcowych raportów dotyczących tych aut możecie się więc spodziewać już niebawem, chociaż jako pierwszą zaprezentujemy rozebraną na części Hondę Civic z popularnym silnikiem benzynowym 1.5 Turbo. Wśród nowych twarzy witamy natomiast zielonego Opla Mokkę, który podbił nasze serca już od samego początku – po części ze względu na dość mocno odblaskowy lakier. Swoją drogą, trochę szkoda, że takie wesołe kombinacje trafiają nam się stosunkowo rzadko.

Piotr Wróbel