Auto Świat Wiadomości Aktualności Nawet drogie auta nie są wysokiej jakości. Producenci mocno"przesadzają" z cenami

Nawet drogie auta nie są wysokiej jakości. Producenci mocno"przesadzają" z cenami

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Starsze samochody były lepsze? To wbrew pozorom w wielu przypadkach nie jest mit. Eksperci ADAC udowodnili, że wciąż nietrudno o samochody, w których producenci wyraźnie oszczędzili nie tylko na zastosowanych materiałach, ale także na wykonaniu. Oto najlepiej i najgorzej wykończone samochody.

ADAC: badanie jakości nowych samochodów
Zobacz galerię (12)
ADAC
ADAC: badanie jakości nowych samochodów

Aż 580 samochodów. Tyle aut przebadano w gigantycznym teście jakości wykonania i materiałów wykorzystanych do wykończenia samochodu. Zespół testerów ADAC zwracał uwagę nie tylko na tworzywa, z których wykonano deskę rozdzielcze czy panele drzwi. Sprawdzano odporność na zarysowania, spasowanie i solidność montażu. Zwrócono nawet uwagę na takie szczegóły jak dodatkowe uszczelki, osłony śrub mocujących, grzechotanie z drzwi po opuszczeniu szyby, niczym niezabezpieczone progi załadunkowe, maty bagażnika czy odsłonięte części z blachy.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Co ważne nie ograniczono się tylko do oceny aut, jakie obecnie znajdziemy w salonach sprzedaży. Niemcy sprawdzili, czy przypadkiem producenci nie próbują sprytnie oszczędzać, wprowadzając modele kolejne generacji. Stąd porównanie wersji aktualnych z poprzednimi. Bez wątpienia dobre uzupełnienie badań niezawodności ADAC.

Jakość materiałów. Kto poprawił, a kto pogorszył (im więcej punktów tym gorzej)

Marka modelJakość materiałów - model aktualnyJakość materiałów – poprzedni model Zmiana
Czołówka   
Renault Zoe3,54,95+ 1,45
Mazda 32,53,5+ 1
Nissan Leaf4,24,95+ 0,75
BMW serii 31,752,25+ 0,5
Volkswagen T-Roc3,954,45+ 0,5
Outsiderzy   
Mercedes Klasy C2,81,25- 1,55
Audi A3 Sportback3,31,8- 1,5
Hyundai i204,83,8- 1
Opel Mokka4,33,3- 1
Peugeot 3083,32,75- 0,55

Skupiono się nie tylko na zastosowanych tworzywach czy tkaninach, ale także na jakości wykonania. A to szczególnie wyzwanie dla marek premium, które coraz bardziej rozczarowują. Ze sporą krytyką spotkały się m.in. audi oraz Mercedes. Na tym jednak nie koniec.

Jakość wykonania. Kto poprawił, a kto pogorszył (im więcej punktów tym gorzej)

Marka modelJakość materiałów - model aktualnyJakość materiałów – poprzedni model Zmiana
Czołówka   
BMW serii 31,32,1+ 0,8
Fiat 5003,03,7+ 0,7
Skoda Fabia2,93,4+ 0,5
Toyota Yaris3,54,0+ 0,5
Nissan Leaf3,33,7+ 0,4
Outsiderzy   
Audi A3 Sportback2,51,5- 1
Hyundai i203,83,1- 0,7
Volkswagen Golf 82,72,2- 0,5
Hyundai i104,03,5- 0,5
Mercedes CLA2,31,9- 0,4

Sporo krytyki zebrała także Grupa Volkswagena. Testujący uznali, że koncern, który przez lata pozytywnie wyróżniał się na tle konkurencji, teraz podupada. Poziom oszczędności jest już tak wyraźny, że można sobie zadawać pytanie, czy niektóre modele są już premium tylko z nazwy. Sporo krytyki zebrały najnowszy Volkswagen Golf (regres w porównaniu z poprzednikiem) czy Audi A3, któremu brakuje solidności poprzednika. Dostało się także rywalowi z Azji. Jakość tworzyw w koreańskich maluchach Hyundai i10 i i20 oceniono dość nisko w porównaniu do starszych odmian.

Nie wszyscy jednak zebrali kiepskie noty. ADAC chwali bowiem Renault, które wykonało duży postęp. Dobrym przykładem jest elektryczne Renault Zoe. Trudno także nie zauważyć postępu, jaki dokonano w Clio czy najnowszym Austral. Ciepłych słów nie żałowano także wobec BMW, które poprawiło się w krytykowanych wcześniej starszych generacjach serii 1, X1 i 3. Słowa uznania należą się także Maździe, która w najnowszej serii 3 udowadnia, że w popularnym modelu można liczyć na znakomitą dbałość o detale i materiały. Brawo!

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków