Auto Świat Wiadomości Aktualności Volkswagen Golf zdetronizowany - już nie jest najchętniej kupowanym autem w Europie

Volkswagen Golf zdetronizowany - już nie jest najchętniej kupowanym autem w Europie

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Zmiany na pozycji lidera wśród nowych samochodów. Volkswagen Golf spadł na drugie miejsce w lutowym zestawieniu najpopularniejszych nowych aut w Europie. Powody do triumfu ma za to konkurencja z Francji

Volkswagen Golf VIII
Zobacz galerię (8)
Auto Świat / Volkswagen
Volkswagen Golf VIII
  • Renault wyprzedziło Volkswagena zaledwie o kilkaset sztuk. Clio stało się najchętniej kupowanym autem w Europie w lutym
  • W tym miesiącu sprzedano więcej BMW serii 3 niż Volkswagenów Passatów. Oba auta stanowiły aż 31 proc. rejestracji całego segmentu D
  • W Europie dalej królują silniki benzynowe (54 proc.). Diesel na drugim miejscu (31 proc.). Udział aut elektrycznych wzrósł zaś do 13 proc. kosztem wszystkich wersji spalinowych

Volkswagen Golf już nie jest numerem jeden w Europie. W lutym musiał ustąpić miejsca konkurentowi z Francji. Na pozycji lidera na naszym kontynencie znalazło się nowe Renault Clio. Oto wyniki badania rynku przygotowane przez Jato Dynamics.

Przewaga francuskiego modelu jest dość niewielka, gdyż Renault wyprzedziło Volkswagena zaledwie o kilkaset sztuk (odpowiednio: 24 194 egz. i 24 735 sztuk). Dla obu producentów istotne jest jednak co innego. Sprzedaż Clio spadła bowiem o zaledwie 4 proc. W przypadku Golfa spadek jest zaś znacznie większy – aż 21 proc.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W pierwszej piątce nie zabrakło innych niedużych modeli. Na trzecim miejscu uplasował się Peugeot 208 (prawie 21 tys. egzemplarzy). Na dalszych pozycjach kolejne maluchy, czyli Opel Corsa (18,4 tys.) oraz Fiat Panda (17,6 tys.). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze Ford Focus, Citroen C3, Volkswagen Polo, Skoda Octavia i Toyota Yaris.

TOP 10 – najpopularniejsze auta w lutym 2020 roku w Europie (27 państw)

MiejsceMarka i modelLiczba zarejestrowanych sztuk w Europie w 2020 rokuZmiana względem 2019 roku
1Renault Clio24 914- 4 proc.
2VW Golf24 735- 21 proc.
3Peugeot 20820 923+ 7 proc.
4Opel Corsa18 406+ 7 proc.
5Fiat Panda17 680+ 10 proc.
6Ford Focus16 730 - 10 proc.
7Citroen C316 254- 18 proc.
8VW Polo16 181- 28 proc.
9Skoda Octavia14 853- 11 proc.
10Toyota Yaris14 488- 10 proc.

Ciekawie prezentuje się rywalizacja poza pierwszą dziesiątką. Powody do zadowolenia mogą mieć szczególnie marki premium. Okazuje się, że większym wzięciem cieszy się Mercedes Klasy A niż Volkswagen T-Cross czy Peugeot 2008. Więcej także sprzedano BMW serii 3 (wzrost aż o 73 proc.) niż Volkswagenów Passatów (w górę o 54 proc.). Oba auta stanowiły aż 31 proc. rejestracji całego segmentu D.

Przeczytaj też:

W kwestii upodobań co do napędu próżno wypatrywać rewolucji. Niemniej zmiany preferencji nabywców są coraz bardziej widoczne. W Europie dalej królują silniki benzynowe (54 proc.). Ich udział jednak maleje podobnie jak diesla (31 proc.). Rośnie zaś sprzedaż aut elektrycznych (z 6 proc. w 2019 roku do 13 proc. w 2020 roku), co szczególnie może cieszyć we Francji. Najchętniej kupowanym autem elektrycznym Europy jest bowiem Renault Zoe z wynikiem ponad 6,3 tys. egz.

TOP 5 – najpopularniejsze zelektryfikowane modele w lutym 2020 roku w Europie (27 państw)

MiejsceMarka i modelLiczba zarejestrowanych sztuk w Europie w 2020 roku
Hybrydy  
1Toyota Corolla10 484
2Toyota C-HR7721
3Toyota Yaris6616
4Toyota RAV44945
5Suzuki Swift2775
Hybrydy plug-in  
1Mitsubishi Outlander2483
2KIA Niro1749
3Volvo XC601598
4BMW serii 31513
5Volvo V601453
Elektryczne  
1Renault Zoe6391
2Volkswagen Golf3695
3Tesla Model 33481
4Peugeot 2083463
5Nissan Leaf2416

Wśród marek dalej prym wiedzie Volkswagen, którego pozycja jest niezagrożona. Na podium trwa za to rywalizacja dwóch producentów z Francji. W lutym górą był Peugeot, który sprzedał ponad 1000 sztuk więcej niż Renault. Tuż za podium znalazł się zaś Mercedes, który uzyskał lepsze wyniki m.in. od Forda, Toyoty czy Skody. W pierwszej dziesiątce firm znalazły się także BMW i Audi, które odnotowały lepsze wyniki od Fiata, Citroena czy Opla.

Znamienne, że niemal wszystkie marki odnotowały spadki sprzedaży (od 1 proc. w przypadku Hyundai'a po 33 proc. w Jeepie i Suzuki). Na ich tle tylko cztery firmy wyróżniają się na korzyść. Wzrost sprzedaży odnotowały: Toyota (+11 proc.), Kia (+9 proc.), Seat (+8 proc.) oraz BMW (+4 proc.). Bez zmian w Volvo. Czy podobnie będzie w kolejnych miesiącach? W obecnej sytuacji w Europie trudno cokolwiek prognozować.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski