- Rekordziści zorganizowali ponad 20 akcji serwisowych i wzywali… dziesiątki tysięcy samochodów
- Czasem są to tylko drobne akcje (brak właściwej instrukcji obsługi) czasem kierowcy ryzykują, że np. odpadnie im koło lub samochód się zapali
- Od Audi po Volvo – niemal wszystkie firmy wzywały do serwisu, ale jest kilka ciekawych wyjątków
- Sprawdź, czy Twój samochód również kwalifikuje się do naprawy!
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Nowoczesne samochody są mocno zaawansowane technicznie. Liczne systemy podnoszące moc i sprawność silników, układy dbające o bezpieczeństwo czy komfort jazdy – jest tego naprawdę dużo! Nie zawsze jednak wszystko okazuje się w pełni dopracowane. Gdy producent stwierdzi, że wykryta usterka zagraża bezpieczeństwu jazdy lub środowisku powinien oficjalnie ogłosić akcję wezwań do serwisów i bezpłatnie naprawić auto.
W 2020 r. ogłoszono na polskim rynku naprawdę wiele akcji serwisowych – zrobili to niemal wszyscy producenci, niektórzy mają na sumieniu jedną „wpadkę”, inni – nawet ponad 20! Czy oznacza to, że samochody jeżdżące po naszych drogach są niebezpieczne?
Na szczęście większość zagrożeń ma charakter „potencjalny”. W razie wypadku poduszka nieprawidłowo się rozwinie, gdy będziemy jechać na pełnym gazie może dojść do wycieku oleju z silnika, gdy opuścimy fotel w najniższe położenie może dojść do uszkodzenia wiązki – tego typu ostrzeżenia pojawiają się w większości przypadków, choć zdarza się np. że poduszki mogą wystrzelić same z siebie lub uszkodzeniu ulegnie wahacz zawieszenia koła. Oczywiście, żadnej akcji nie należy bagatelizować – przecież wypadek może się zdarzyć a wtedy mamy polegać właśnie na systemach bezpieczeństwa biernego.
Kilku firmom udało się uniknąć wezwań – to Alfa Romeo, Aston Martin, Alpine, Bentley, Chevrolet, Chrysler, Cupra, Dacia, Dodge, DS, Ferrari, Jaguar, Lamborghini, Lancia, Maserati, Maybach, Tesla, Smart, SsangYong.
W przypadku pozostałych firm odnotowaliśmy wszystkie akcje ogłoszone na polskim rynku w całym 2020 roku. W każdej akcji zaznaczamy jakich modeli dotyczy - na tyle precyzyjnie, jak podawał producent, czasem to dokładne daty produkcji, lata modelowe lub przynajmniej oznaczenie generacji modelu, innym razem tylko informacja, jaki to model.
Informujemy też, ilu aut dotyczy – w znakomitej większości wezwań producenci podawali dane dla rynku polskiego, czasem dla europejskiego lub w ogóle nie określając, jakiego rynku dotyczy. Następnie opisujemy istotę akcji (pomijając używane przez praktycznie wszystkich producentów dopiski że „może się tak zdarzyć”). Jeśli producent zaznaczył, na czym polega naprawa, to taką informację również znajdziecie. Jeśli macie podejrzenia, że wasze auto może być choćby potencjalnie niebezpieczne warto spytać w ASO czy podlega naprawie lub na stronie www.uokik.gov.pl szukać opisu akcji z załączoną listą numerów VIN.
Q7 (4M z Niemiec, I 2015 r.-II 2019 r.) oraz Q8 (4M, z Niemiec, IX 2017 r.- II 2019 r.,) (11 aut) – może dojść do poluzowania połączenia śrubowego między wałkiem kierowniczym a przekładnią kierowniczą, co może prowadzić do awarii układu kierowniczego. Naprawa: wymiana połączenia śrubowego.
Q7 (4M z Niemiec, VII-IX 2019 r.) (21 aut) – może nie być możliwa regulacja wysokości zagłówków przednich foteli lub mogą one przestawiać się samoczynnie. W razie wypadku zagłówki mogą nie zapewnić odpowiedniej ochrony. Naprawa: sprawdzenie i ewentualna wymiana zagłówków przednich foteli.
A4 i A5 (B8 z Niemiec, 21. i 22. tydzień 2019 r.) (9 aut) – mógł zostać zamontowany sterownik poduszek bezpieczeństwa nie gwarantujący prawidłowego zadziałania przedniej poduszki bezpieczeństwa pasażera podczas wypadku. Naprawa: wymiana sterownika poduszek.
A4 i A5 (8W, F5 z Niemiec, X 2014 r.-X 2017 r.) (732 auta) – mogą poluzować się aluminiowe listwy ozdobne znajdujące się w dolnym obszarze osłon przednich lub tylnych drzwi. Ostre zakończenia listew mogą spowodować obrażenia. Naprawa: wymiana aluminiowych listew ozdobnych drzwi na listwy o zmienionym kształcie i z ulepszonym klejem.
Q5 (FY z Meksyku, VII 2015 r.-VIII 2019 r.) (6437 aut) – osłony tylnych nadkoli mogą być niewystarczająco zamocowane, co może skutkować ich odczepieniem się od samochodu. Naprawa: wymiana zatrzasków mocujących osłony tylnych nadkoli.
A4/A5 (B8), A6/A7 (F2) i Q5 (FY) z Niemiec (V 2017 r.-III 2020 r.), wyposażonych w silnik 2.0 TFSI z napędem półhybrydowym (5486 aut) – do prądnico-rozrusznika może przedostawać się wilgoć, co może prowadzić do reakcji chemicznych, zwarcia i miejscowego przegrzania podzespołu, co zwiększa ryzyko pożaru. Naprawa: wymiana prądnico-rozrusznika.
A8, Q7 i Q8 (4L, F8 z Niemiec, IX- XII 2019 r.) (324 auta) – może dojść do wycieku oleju przekładniowego (również na jezdnię), co może prowadzić do uszkodzenia skrzyni biegów. Naprawa: wymiana przewodu oleju przekładniowego.
Q3 (F3 z Niemiec, IV 2019 r.-I 2020 r.) (106 aut) – nie wykonano prawidłowej perforacji w miejscu, w którym rozwijająca się poduszka bezpieczeństwa przedniego pasażera przebija się przez tablicę przyrządów, co może uniemożliwić prawidłowe rozwinięcie się poduszki, a więc nie zapewnia ona właściwej ochrony. Naprawa: sprawdzenie i w razie konieczności wymiana tablicy przyrządów.
TT (8J z Niemiec, IX 2014 r.-V 2019 r.) (184 auta) – wspornik zamontowany do nadwozia może podczas kolizji uszkodzić zbiornik paliwa. Paliwo wyciekające na gorącą powierzchnię może zwiększyć ryzyko pożaru. Naprawa: zamontowanie zabezpieczenia ostrych krawędzi wspornika w obszarze tylnego lewego nadkola.
Q7 (4L z Niemiec, przed 14.11.2019 r.) (359 aut) – z powodu niekompatybilności oprogramowania sterującego z folią grzewczą stosowaną w przedniej kamerze na przedniej szybie, może przy sterowaniu elementem grzejnym po włączeniu zapłonu lub w niskich temperaturach dojść do przegrzania. Może to prowadzić do tlenia się tworzywa i zwiększać ryzyko pożaru. Naprawa: aktualizacja oprogramowania i wymiana osłony obiektywu przedniej kamery.
A4, A6 i A7 (B8, F2 z Niemiec, II-X 2018 r.) (51 aut) – mógł zostać zamontowany zaczep holowniczy, w którym nie działa prawidłowo blokada mechanizmu odchylania. Sworzeń blokujący zaczep holowniczy może pęknąć, skutkując utratą połączenia z pojazdem holowanym. Naprawa: wymiana odchylanego elementu zaczepu holowniczego z mechanizmem blokującym.
A6 i A7 (4G z Niemiec, VII-X 2014 r.) (356 aut) – wtyczka dodatkowego elementu grzejnego została niepoprawnie podłączona, co może spowodować zwiększone rezystancje i prowadzić do nadtopienia jej elementów lub spowodowania pożaru. Naprawa: sprawdzenie wtyczki przewodów elektrycznych w wiązce przewodów samochodu oraz elektrycznego złącza wtykowego dodatkowego elementu grzejnego i ewentualnie jego wymiana.
Q3 (8U, RM 2018 z Niemiec) (1100 aut) – zbyt mała czułość kontroli działania kierunkowskazów diodowych może spowodować brak rozpoznana awarii przedniego kierunkowskazu. W takiej sytuacji nie pojawia się sygnalizacja usterki. Naprawa: aktualizacja oprogramowania sterownika instalacji elektrycznej (BCM).
e-Tron (GE z Niemiec, XII 2018 r.-III 2019 r.) (15 aut) – może dojść do przedostania się wody do akumulatora wysokowoltowego, co może prowadzić do zwarcia i, w konsekwencji, pożaru. Naprawa: poprawa uszczelnienia wiązki przewodów gniazda do ładowania.
A8, S8 i S8 plus (4H z Niemiec, VI 2010 r.-VII 2018 r.) (222 auta) – może odkształcić się i poluzować uszczelka podszybia. Poluzowana uszczelka może dotykać gorących elementów w komorze silnika, co może skutkować uszkodzeniem termicznym uszczelki i sąsiednich elementów. Naprawa: montaż metalowego uchwytu zabezpieczającego, zapobiegającego poluzowaniu się uszczelki podszybia.
BMW X6 (F96) i 6 (G06) z Niemiec (178 aut) – przy dużych prędkościach (>190 km/h) może dojść do oderwania się spojlera od płyty.
BMW M6 (F06 z Niemiec, lata 2013-14, 45 aut) – nieprawidłowo zamontowano wysokie światło hamowania, co grozi odłączeniem się światła; naprawa: poprawne zamocowanie światła.
BMW 1 (F52), 5 (G30), 5 TOUR (G31), 7 (G11) i M5 (F90) z Niemiec (63 aut) – do ładunków generatora gazu czołowych poduszek powietrznych, w procesie produkcji mogła dostać się wilgoć. Zawilgocenie ładunku może sprawić, że w przypadku zadziałania poduszki, we wnętrzu generatora powstanie zbyt wysokie ciśnienie, wskutek czego nastąpi odpadnięcie tzw. zespołu zapłonowego. W takim przypadku poduszka może zadziałać nieprawidłowo lub wcale.
BMW PHEV: X2, 2 Active Tourer, X3, X5, 3, 5, 7 oraz MINI Countryman, z Niemiec (109 aut) – może dojść do zwarcia wewnątrz ogniw w akumulatorze wysokiego napięcia, co może być przyczyną pożaru.
BMW X3 (G01) i X4 (G02) z Niemiec (8 aut) – przednie pasy bezpieczeństwa (po stronie kierowcy i pasażera) mogą nie być całkowicie przykręcone do słupka B. W przypadku zderzenia nie można wykluczyć awarii funkcji pasa bezpieczeństwa (całkowitego rozłączenia złącza śrubowego). Naprawa: sprawdzenie złącza śrubowego i w razie potrzeby dokręcenia właściwym momentem.
Spacetourer i Jumpy IV (20 aut) – dokręcenie pasów bezpieczeństwa oraz przewodu masowego mogą być niezgodne z wymaganym standardem. Nieprawidłowe dokręcenie pasów może spowodować ich niewystarczające napięcie w przypadku zderzenia, nieprawidłowe dokręcenie przewodu masowego może doprowadzić do utraty funkcjonalności układu ESP, włączenia się kontrolki ostrzegawczej lub, w pewnych warunkach, ryzyka zapłonu. Naprawa: kontrola i poprawa mocowania pasów bezpieczeństwa i przewodu masowego.
Spacetourer i Jumpy IV (2321 aut) – w trakcie użytkowania mogło dojść do uszkodzenia przewodów paliwowych zamontowanych pod podwoziem w wyniku ich przemieszczania się względem elementów podwozia. Naprawa: sprawdzenie stanu przewodów, ich wymiana (w razie potrzeby) i zamontowanie dodatkowych osłon.
Spacetourer i Jumpy IV (1709 aut) – tylne przewody hamulcowe mogą z czasem ulec uszkodzeniu w wyniku przemieszczania się pomiędzy ich mocowaniami. Naprawa: sprawdzenie stanu przewodów i ich wymiana w razie potrzeby.
Spacetourer i Jumpy IV (241 aut) – dokręcenie dolnych śrub mocowania pasów bezpieczeństwa może być niewłaściwe w wyniku nieprawidłowego położenia śruby i płytki pasa. Może to doprowadzić do poluzowania śrub i ograniczenia funkcjonalności pasa w przypadku kolizji. Naprawa: sprawdzenie i ewentualna poprawa wzajemnego położenia śruby i płytki oraz dokręcenie odpowiednim momentem wszystkich dolnych mocowań pasów.
Spacetourer i Jumpy IV (21 aut) – zaciski tylnych hamulców mogą być niezgodne ze specyfikacją, co może prowadzić do zmniejszenia skuteczności hamulca postojowego. Naprawa: kontrola i wymiana niezgodnych tylnych zacisków.
Berlingo (599 aut) – przedni pas bezpieczeństwa pasażera może niewystarczająco przytrzymać go w przypadku silnego zderzenia. Naprawa: wymiana pasa bezpieczeństwa.
Spacetourer i Jumpy IV (440 aut) – przewody elastyczne tylnych hamulców mogą w wyniku przesuwania się w swoim mocowaniu, po pewnym czasie uszkodzić się. Naprawa: sprawdzenie stanu lewego i prawego elastycznego przewodu tylnych hamulców i, jeśli to konieczne, ich wymiana. Zostanie również zamontowana nowa spinka mocująca w celu uniknięcia przesuwania się przewodów hamulcowych.
C3 (31 aut) – mogą mieć nieprawidłowo ustawioną fabrycznie zbieżność przednich kół. Może to spowodować przedwczesne zużycie opon i niestabilne zachowanie się pojazdu na drodze. Naprawa: kontrola i regulacja zbieżności przednich kół. W przypadku zużycia przednich opon zostaną one wymienione.
C3, DS3, C4, DS4 i DS5 (109 aut) – mogą pogorszyć się parametry ładunku pirotechnicznego doprowadzającego do napełnienia poduszki powietrznej oraz może wystąpić usterka urządzenia napełniającego poduszkę powietrzną, w wyniku długotrwałego wystawienia na działanie wilgoci i temperatury. Może to doprowadzić do pęknięcia urządzenia napełniającego poduszkę podczas jej aktywacji, co zwiększa ryzyko obrażeń. Naprawa: sprawdzenie i ewentualna wymiany poduszki powietrznej kierowcy i pasażera (modele Citroën C3 i DS3) lub poduszki powietrznej kierowcy (modele Citroën C4, DS4 i DS5).
C ZERO (35 aut) – jeden z elementów pompy próżniowej układu wspomagania hamowania może być niezgodny ze specyfikacją, co po pewnym czasie może spowodować utratę wspomagania podczas hamowania. Naprawa: wymiana pompy próżniowej.
Specetourer (10 aut) – został zamontowany układ wydechowy bez wymaganego tłumika katalitycznego, co powoduje, że spaliny nie są oczyszczane prawidłowo.
Jumper (142 auta) – niezgodnie z technologią fabryczną ustawiono luz pomiędzy przednią zwrotnicą a amortyzatorem, co może spowodować pęknięcie obejmy zwrotnicy. Naprawa: sprawdzenie luzu i ewentualna wymiana zwrotnicy.
C4, C4 Picasso i DS4 (1099 aut) – zużycie paska rozrządu może spowodować uszkodzenie elementów układu wspomagania hamowania i w konsekwencji doprowadzić do wystąpienia ryzyka ograniczenia lub utraty tego wspomagania. Naprawa: aktualizacja oprogramowania sterującego silnikiem, kontrola układu wspomagania hamowania i ewentualna wymiana wadliwych elementów tego układu.
C4 Spacetourer, Jumpy Spacetourer oraz DS7 Crossback (46 aut) – zamontowano niesprawny filtr cząstek stałych, w następstwie czego może dochodzić do emisji cząstek w ilościach przekraczających dopuszczone normy. Naprawa: wymiana filtra cząstek stałych.
Ducato z Włoch (449 aut*) – wiązka przewodów elektrycznych może stykać się z rurą wydechową, co może powodować uszkodzenie wiązki oraz awarię niektórych funkcji elektrycznych samochodu. Usterki elektryczne podczas jazdy mogą spowodować ryzyko kolizji lub wypadku. Naprawa: prawidłowe ułożenie oraz odizolowanie wiązki od rury wydechowej.
Ducato z Włoch (476 aut*) – mogły zostać zamontowane nieprawidłowe zwrotnice kół. Naprawa: sprawdzenie/wymiana zwrotnic kół przednich.
*nie wiemy czy podana liczba dotyczy liczby naprawianych aut w Polsce, czy np. w Europie.
Focus i Cmax z fabryki Saarlouis (07.05-11.06.2019 r.) (58 aut) – potencjalne przerywane połączenie na stykach skrzynki PDB może wpływać na wiele układów pojazdu.
Fiesta z fabryk Niehl i Cologne (15.05-17.06.2019 r.) (8 aut) – kolumna kierownicza może nie spełniać wymogów specyfikacji, co może powodować grzechotanie lub może występować przerywane działanie wspomagania kierownicy, potencjalnie prowadząc do utraty wspomagania.
EcoSport, Focus i Transit Connect z fabryk Craiova, Saarlouis i Valencia (14-28.01.2020 r.) (297 aut) – mogło zostać zamontowane wadliwe serwo hamulcowe, co może spowodować nagłe obniżenie skuteczności hamowania.
Puma z fabryki Craiova (06.11.2019 r.-29.01.2020 r.) (459 aut) – zamocowanie sprężyną mocującą zespołu poduszki powietrznej kierowcy do kierownicy może być wykonane nieprawidłowo. W razie odpalenia poduszki powietrznej może dojść do jej odłączenia od kierownicy i wpadnięcia do przedziału pasażerskiego.
Ranger z fabryk Rayong Assembly Plant-Thailand (AAGCM) i Salroulis (29.11.2017 r.-15.10.2019 r.) (627 aut) – koła zębate pompy płynu przekładniowego mogą ulec awarii podczas jazdy, co może spowodować utratę ciśnienia płynu hydraulicznego w przekładni i utratę siły napędowej.
Transit i Transit Custom z fabryki Kocaeli (02.05.2016 r.-04.05.2020 r.) (8965 aut) – zastosowano bezpiecznik 15 A chroniący pompę ROWP, który w przypadku awarii pompy nie zapobiegnie jej przegrzaniu. Może to skutkować miejscowym stopieniem korpusu pompy i okablowania i prowadzić do pożaru.
Kuga PHEV z fabryki w Walencji (01.07.2019 r.-25.06.2020 r.) (212 aut) – uszkodzenie złącza ładowarki akumulatora wysokonapięciowego może powodować zagrożenie bezpieczeństwa.
Focus z fabryki Saarlouis (31.07.2019 r.-04.03.2020 r.) (77 aut) – wyposażonych w silnikach typu Diesel oraz przekładnię automatyczną może dochodzić do gaśnięcia silnika.
Kuga Hybrid z fabryki w Walencji (01.07.2019 r.-15.07.2020 r.) (184 auta) – w wyniku wewnętrznej usterki akumulatora HV lub usterki ładowania z zespołu akumulatora HV może wydostawać się gorący gaz, co może prowadzić do pożaru.
Transit i Transit Custom z fabryki w Kocaeli (04.10.2019 r.-29.07.2020 r.) (322 auta) – mogły zostać zamontowane nieprawidłowo zespawane wahacze.
Puma MHEV z fabryki Craiova (12.11.2019 r.-13.07.2020 r.) (5 aut) – złącza akumulatora hybrydowego mogły nie zostać odpowiednio dokręcone, co może prowadzić do pożaru w wyniku przegrzania i stopienia sąsiednich elementów.
Transit Connect z fabryki w Valencii (17.07.2014 r.-01.10.2016 r.) (853 auta) – nieprawidłowe przyklejenie dachu panoramicznego może prowadzić do powstawania hałasów aerodynamicznych, przedostawania się wody i oddzielenia się dachu od pojazdu.
Transit i Transit Custom z fabryki w Kocaeli (02.06-15.09.2020 r.) (197 aut) – mogły zostać zamontowane niezgodne ze specyfikacją lewe dolne wahacze zawieszenia, co może skutkować pojawianiem się na nich pęknięć.
Mondeo, S-MAX i Galaxy (317 aut) – zastosowano poduszki powietrzne kierowcy firmy Takata zawierające ładunek pirotechniczny generatora gazu, który w niektórych generatorach może z czasem ulegać zmianom materiałowym. Może to powodować nadmierne ciśnienie wewnętrzne podczas odpalania poduszki powietrznej, prowadząc do rozerwania korpusu generatora gazu i wyrzucenia metalowych odłamków do przedziału pasażerskiego.
Kuga PHEV z fabryki w Walencji (13.01-24.09.2020 r.) (214 aut) – uszczelnienie przewodu odgazowującego akumulatora wysokonapięciowego wykonane jest z materiału o niewłaściwej specyfikacji. Dodatkowo zidentyfikowano źródłową przyczynę konieczności używania przewodu odgazowującego, którą okazało się zanieczyszczenie ogniw akumulatora wysokonapięciowego.
Civic RM 2015-16, Civic Tourer RM 2016-17, CR-V RM 2015-18, HR-V RM 2016-18, z Wielkiej Brytanii i Meksyku (2122 auta) – stwierdzono występującą w pewnych warunkach niewystarczającą efektywność oprogramowania systemu kontroli emisji silnika wysokoprężnego w sterowniku silnika (ECU). Podczas powtarzającego się przyspieszania i hamowania silnikiem, system nie jest w stanie zapobiec nadmiernemu osadzaniu się siarki wewnątrz katalizatora. Powoduje to obniżenie wydajności redukcji tlenków azotu (NOx), co nie spełnia wymogów dotyczących poziomu emisji.
Civic RM 1996-2000, CR-V RM 1997-2000, Accord RM 1998-2000, Shuttle RM 1998-2000, Legend RM 1998-2000, Logo RM 1999, Integra RM 2000, z Wielkiej Brytanii, Japonii i USA (603 auta) – z powodu niedostatecznego uszczelnienia obudowy napełniacza poduszki powietrznej, mogło dojść do nadmiernej absorbcji wilgoci przez materiał pirotechniczny poduszki powietrznej kierowcy. Może to powodować powstanie niedostatecznego lub nadmiernego ciśnienia w chwili napełniania poduszki na skutek wypadku. Zbyt małe ciśnienie powoduje niedostateczne wypełnienie poduszki, a jeśli ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, napełniacz może ulecz pęknięciu i w rezultacie do kabiny pasażerskiej mogą przedostać się odłamki metalowej obudowy.
Odyssey, Pilot i Passport z USA, Kanady i Meksyku (106 aut na rynku europejskim) – obraz z tylnej kamery może przestać być wyświetlany podczas manewru cofania po 2 s. Na wyświetlaczu centralnym obraz znika i konieczny jest restart urządzenia.
CR-V z Wielkiej Brytanii, prod. 7 XI 2001 r.-6 X 2006 r. (220 669 aut na rynku europejskim) – w 2012 r. w wyniku kampanii przywoławczej na główny przełącznik szyb (PWMS) została nałożona folia butylowa, aby zapobiec możliwości dostania się płynu do jego wnętrza. Jednak pomimo zabezpieczenia może istnieć luka pomiędzy nałożoną taśmą butylową a obudową przełącznika. Wówczas płyn może gromadzić się w tej szczelinie i z czasem doprowadzić do przedostania się cieczy do wnętrza przełącznika szyb. Może to doprowadzić do zwarcia i pożaru.
i30 z Korei Południowej (5926 aut) – uderzenie w dolną część nadwozia pojazdu, w której zamontowano moduł SRSCM, może spowodować aktywację poduszki powietrznej, mimo że warunki jej aktywacji nie zostały spełnione. Naprawa: aktualizacja oprogramowania sterownika poduszek powietrznych – Airbag ACU.
i30(FD) i ELANTRA(HD) z Korei Południowej (5912 aut) – może dochodzić do zwarcia elektrycznego w obwodzie zasilania modułu sterowania układem ABS/ESC i jego usterki.
Santa Fe (CM) z Korei Południowej, prod. 16.03.2005 r.-22.09.2009 r. (1016 aut) – może dochodzić do zwarcia elektrycznego w obwodzie zasilania modułu sterowania układem ABS/ESC. Naprawa: montaż zestawu bezpieczników w układzie ABS/ESC.
Kona Electric z Korei Południowej, PROD. 31 I 2018 r.-20 III 2020 r. (191 aut) – może występować usterka akumulatora wysokonapięciowego, która może prowadzić do przegrzania i zapłonu pojazdu. Naprawa: aktualizacja oprogramowania do zarządzania akumulatorem wysokonapięciowym.
M56/M30d/M35h (Y51) z Japonii, prod. 17.02.2010 r.-02.07.2014 r. (81 aut) – rura wału napędowego może pęknąć, a w ostateczności odłączyć się, skutkując hałasem i utratą napędu. W skrajnym przypadku może dojść do uszkodzenia linki hamulca postojowego przez odłączony wał napędowy, a kierujący nie będzie w stanie zaciągnąć hamulca postojowego. Naprawa: wymiana wału napędowego.
D-Max z Tajlandii (89 aut) – może dochodzić do pękania resorów tylnego zawieszenia. Może to spowodować przemieszczenie osi tylnej samochodu i mieć wpływ na jego sterowność.
Cherokee (KL) 2019-2020 z USA (6 aut) – może dojść do pęknięcia zębnika układu wspomagania przekładni kierowniczej, co może spowodować zakleszczenie listwy zębatej i doprowadzić do utraty panowania nad kierownicą przez kierowcę. Naprawa: sprawdzenie/wymiana przekładni kierowniczej.
Cherokee (KL) 2014-2017 z USA, wyposażonych w skrzynię PTU (104 auta) – możliwy jest luz pomiędzy wielowypustem mechanizmu różnicowego, a wałem wyjściowym przekładni. Stan taki może być przyczyną zużywania się zębów wielowypustu, co może spowodować utratę połączenia między przekładnią i mechanizmem różnicowym wewnątrz PTU. W skutek tego nie będzie możliwe przekazywanie napędu na koła przednie i brak mocy napędowej. Naprawa: przeprogramowanie centralki sterującej zespołem napędowym.
Compass (MP) 2019-2020 z USA (1087 aut) – ramiona wycieraczek szyby przedniej mogą nie być prawidłowo osadzone na wieloklinie mechanizmu wycieraczek. Może to doprowadzić do odłączenia się ramienia wycieraczki po włączeniu układu. Naprawa: prawidłowe dokręcenie nakrętek mocujących ramiona wycieraczek.
Wrangler (JL) 2018-2020 z USA, z miękkim dachem (301 aut) – mocowanie pionowe tylnych bocznych okien mogą nie zostać prawidłowo zainstalowane przez klienta na prowadnicy drzwi po ich wcześniejszym wymontowaniu, co może powodować odłączenie się paneli tylnych bocznych okien dachu miękkiego od pojazd. Naprawa: firma wyśle do właścicieli pojazdów kartę uzupełniającą i zaktualizowaną kartę z dodatkowymi szczegółowymi wskazówkami instalacji tylnego bocznego okna.
Cherokee (KL) 2014-2017 z USA, wyposażonych w skrzynię biegów PTU (104 auta) – możliwy jest luz pomiędzy wielowypustem mechanizmu różnicowego a wałem wyjściowym przekładni. Może to prowadzić do zużywania się zębów wielowypustu i powodować utratę połączenia między przekładnią i mechanizmem różnicowym wewnątrz PTU. W konsekwencji nie będzie możliwe przekazywanie napędu na koła przednie i brak mocy napędowej. Naprawa: przeprogramowanie centralki sterującej zespołem napędowym.
Wrangler (JL) 2019-2020 z USA (568 aut) – blokada układu kierowniczego (ESL) może stykać się z wałkiem kolumny kierownicy podczas skręcania, co może powodować przecieranie się wiązki przewodów, prowadząc do utraty mocy napędowej i/lub wspomagania kierownicy. Naprawa: prawidłowe ułożenie wiązki przewodów i założenia opaski dystansowej, zabezpieczającej wiązkę przed uszkodzeniem.
Sorento z Korei Południowej (516 aut) – z powodu błędu oprogramowania kamera wielofunkcyjna może nie komunikować określonych warunków jazdy z elektroniczną jednostką sterującą pojazdu (ECU). Błąd ten powoduje, że system wspomagania unikania kolizji z przodu (FCA) może mieć problemy z identyfikacją pieszych przed pojazdem. Naprawa: aktualizacja oprogramowania do kamery wielofunkcyjnej, aby zapewnić prawidłowe działanie systemu.
Sorento BL i Carnival VQ z Korei Południowej (1552 auta) – olej i wilgoć mogą przenikać do źródła zasilania modułu sterującego ABS, co może skutkować zwarciem i prowadzić do przeciążenia elektrycznego i pożaru.
Stinger (13.05-17.07.2020 r.) z Korei Południowej (40 aut) – dysza w głównej pompie paliwowej może z czasem zostać zablokowana. Niewystarczający dopływ paliwa do silnika, może spowodować utratę mocy napędowej. Naprawa: wymiany dyszy strumieniowej.
Sorento D2.2 TCI MQ4 z Korei Południowej, wyprod. 10.08-28.09.2020 r. (7 aut) – złącze przewodu paliwowego niskiego ciśnienia może być źle zamontowana i prowadzić do wycieku.
Discovery RM 2017-2019 (352 auta) – w związku z przeciekiem wody do zamka tylnych drzwi może wystąpić korozja i w konsekwencji awaria zamka, w wyniku której zamek tylnych drzwi nie zarygluje się w prawidłowy sposób, co w skrajnym przypadku może doprowadzić do otwarcia się tylnych drzwi w trakcie jazdy Naprawa: modyfikacja systemu zamków drzwi tylnych umożliwiającej prawidłową pracę.
Range Rover Evoque i Discovery Sport, wyprod. 25.05.2018 r.-02.10.2020 r. w Wielkiej Brytanii (1199 aut) – może dojść do przeciążenia elektrycznego 48-woltowego układu elektrycznego, które w konsekwencji może spowodować zwarcie elektryczne w przetwornicy prądu stałego, gdzie może nastąpić zwarcie 12-woltowego układu elektrycznego z masą pojazdu. W skrajnych przypadkach pasażerowie pojazdu mogą poczuć zapach spalenizny i / lub dym wewnątrz przedziału pasażerskiego. W sytuacji, w której drzwi, okna i/lub okno dachowe (jeżeli jest zamontowane) będą otwarte, może dojść do pożaru pojazdu. Naprawa: aktualizacja oprogramowania w sterownikach: Powertrain, Battery Energy oraz Electric Power Inverter Converte.
Mazda 3 BP z Japonii (06.11.2018 r.-19.10.2019 r.) oraz CX-30 DM z Japonii (25.04-19.10.2019 r.) (4096 aut) – może dojść do nieoczekiwanego zatrzymania się podczas jazdy z powodu niezamierzonego uruchomienia automatycznego hamowania awaryjnego SBS, co wiąże się z ryzykiem najechania przez pojazd jadący z tyłu.
CX-5 (KE) z Japonii (11.12.2014 r.-08.12.2015 r.) (1674 auta) – światła do jazdy dziennej i/lub światła pozycyjne typu LED mogą działać nieprawidłowo podczas jazdy, co może ograniczać widoczność pojazdu.
CX-30 (DM) z Meksyku (10.12.2019 r.-20.03.2020 r.) (265 aut) – śruby mocujące zacisk hamulca przedniego mogą się poluzować i wypaść, ponieważ mogły nie zostać dokręcone z odpowiednim momentem. Luźne, lub brakujące śruby mocujące zacisk hamulca mogą powodować zmniejszenie skuteczności hamowania i kontakt zacisku z obręczą koła, co może spowodować utratę kontroli nad pojazdem. Ponadto w niektórych CX-30, wyposażonych w napęd 4x4, podczas pełnego zatankowania pojazdu, paliwo może wypełnić zbiornik par paliwa, powodując wyciek. Wyciek ze zbiornika w obecności źródła zapłonu może zwiększyć ryzyko pożaru. Dodatkowo silnik może zgasnąć podczas jazdy. Wada może wystąpić, jeśli przewód odpowietrzający opary paliwa nie jest podłączony do zespołu czujnika poziomu paliwa, z powodu niewłaściwego procesu produkcyjnego w zakładzie produkującym zbiornik paliwa.
EQC typ 293 (17 aut) – może dojść do pęknięcia sworznia w mechanizmie różnicowym przedniej osi, a przez to braku przeniesienia napędu do przedniej osi. Kawałki sworznia mogą doprowadzić do zablokowania mechanizmu różnicowego, a więc także przednich kół, przez co kierowca straciłby panowanie nad pojazdem. Konsekwencją tej sytuacji mogłoby być także uszkodzenie obudowy skrzyni biegów i wyciek oleju na jezdnię. Naprawa: wymiana elektrycznego układu przeniesienia napędu przedniej osi.
Klasa A typ 177 (16 aut) – spaw regulacji wysokości lewego przedniego fotela jest za słaby. W razie zderzenia mógłby on pęknąć, przez co siedzisko fotela opuściłoby się do przodu. Ograniczyłoby to działanie ochronne układu zabezpieczającego przed skutkami wypadków. Naprawa: wymiana regulatora kąta pochylenia lewego przedniego fotela.
Klasa A, CLA, klasa B, GLC i EQC (typy: 118, 177, 247, 253 i 293) (233 auta) – w razie wypadku z aktywacją poduszki powietrznej mogłaby się ona oddzielić od płyty podstawowej i wtargnąć z wysoką prędkością do wnętrza pojazdu. Naprawa: sprawdzenie i ewentualna wymiana poduszki powietrznej po stronie kierowcy.
Sprinter typ 910 (296 aut) – zostały wydane ze stalowymi resorami piórowymi tylnej osi, które nie spełniają wszystkich wymagań dotyczących wytrzymałości w zakresie eksploatacji. Jeżeli w skrajnym przypadku dojdzie to pęknięcia takiego resoru, wówczas dokładne prowadzenie tylnej osi i sterowność pojazdu w podczas jazdy nie będą zagwarantowane.
Sprinter typy 907/910 (14 aut) – spoina spawalnicza na regulatorze wysokości fotela nie została wykonana zgodnie ze specyfikacją. W razie wypadku może dojść do pęknięcia spoiny spawalniczej i obniżenia fotela z przodu. Może to doprowadzić do ograniczonego działania systemu mocowania.
Vito typ 447 z dodatkowym akumulatorem pod przednim fotelem po prawej stronie (682 auta) – mogły być dostarczane bez pokrywy skrzyni fotela. Niezgodne z przepisami wykorzystywanie otwartej skrzyni fotela jako schowka może doprowadzić do zwarcia, jeśli poprzez włożony przedmiot będzie przechodził prąd, na skutek połączenia dwóch biegunów akumulatora. W związku z tym nie można wykluczyć zagrożenia pożarowego.
Sprinter typ 907/910 z Niemiec (9685 aut) – przewody hamulcowe mogą dotykać do tylnej części wewnętrznego błotnika przedniej osi, co może prowadzić do uszkodzenia przewodu hamulcowego i wycieku płynu hamulcowego. Jeżeli kierowca zignoruje lampkę ostrzegawczą poziomu płynu hamulcowego w zestawie wskaźników, na skutek stopniowej utraty płynu hamulcowego droga hamowania wydłuży się.
Klasa X typ 470 z Niemiec (641 aut) – nie podano prawidłowych wartości maksymalnego obciążenia dachu. Maksymalne możliwe obciążenie dachu podczas eksploatacji pojazdu jest mniejsze niż podczas postoju pojazdu, np. podczas używania namiotu dachowego. Przekroczenie maksymalnego obciążenia dachu podczas eksploatacji może zakłócić prawidłowe działanie układu ESP, co zwiększa ryzyko wypadku, w wyniku którego ładunek zamocowany na dachu może się przesunąć lub spaść z niego albo złamać zadaszenie.
Klasa V/Vito typ 447 z Niemiec (954 auta) – elastyczny powrotny przewód paliwowy dotyka do krawędzi poszycia podwozia, co podczas jazdy może powodować jego uszkodzenie i wyciek paliwa. Paliwo może wyciekać na jezdnię.
Klasa S oraz klasa S Coupe/Cabrio typy 222, 217 z silnikami benzynowymi 4.0 V8 (251 aut) – materiał, z którego wykonane są zaślepki silnika może nie wytrzymać maksymalnego obciążenia podczas jazdy. Może to spowodować uszkodzenie zaślepek na skutek wysokiego ciśnienia oleju silnikowego, które występuje szczególnie podczas dynamicznej jazdy. W związku z tym może dojść do wyciek oleju w okolicy zaślepek. Wyciekający olej może z kolei dostać się na drogę. Jeśli poziom oleju spadnie, kierowca zostanie powiadomiony o usterce za pomocą czerwonego komunikatu ostrzegawczego w zestawie wskaźników. Jeżeli komunikat będzie zignorowany przez kierowcę, silnik będzie pracował na sucho, co oznacza, że może dojść do awarii z powodu uszkodzenia silnika.
Klasa G typ 463 (515 aut) – symbol blokady, umieszczony w tylnych drzwiach na dźwigni obsługi zabezpieczenie przed dziećmi może nieprawidłowo wskazywać stan blokady. Na skutek tego tylne drzwi można otworzyć od wewnątrz, pomimo rzekomego zablokowania, a z drugiej strony tylnych drzwi nie można otworzyć od wewnątrz pomimo ich rzekomego odblokowania. Może to prowadzić do ryzyka obrażeń i/lub zwiększonego ryzyka urazów u pasażerów siedzących z tyłu. W instrukcji obsługi przedstawiono i opisano poprawy kierunek działania zabezpieczenia przed dziećmi. Naprawa: umieszczenie naklejki z prawidłowym oznaczeniem w miejscu nieprawidłowo wytłoczonego symbolu blokady w tylnych drzwiach pojazdu.
GLB typ 247 (115 aut) – uszczelnienie nadwozia w obszarze przedniej wnęki koła jest niezgodne ze specyfikacją. W tym przypadku przez wnękę koła może przedostawać się woda do przedniej przestrzeni na nogi. Na skutek tego działanie modułów sterujących i innych komponentów elektrycznych, zainstalowanych w tych obszarach, może być zakłócone i spowodować awarię zestawu wskaźników oraz brak wyświetlania informacji, natomiast silnik może zgasnąć podczas jazdy lub nie uruchomić się ponownie. W związku z tym wzrasta ryzyko wypadku.
Klasa C (BR 205), klasa E (BR 213), GLC (BR 253), AMG GT 4-drzwiowe Coupé (BR 290) i EQC (BR 293) z elektrycznym mechanizmem odblokowania oparcia z tyłu (195 aut) – blokada oparcia tylnego fotela po lewej stronie nie odpowiada specyfikacji. Wprawdzie podstawowa funkcja blokady oparcia fotela jest tutaj zapewniona, natomiast w przypadku kolizji nie można wykluczyć awarii blokady oparcia fotela spowodowanej obciążeniem na skutek uderzenia. Naprawa: wymiana blokady oparcia tylnego fotela po lewej stronie.
Klasa E, klasa S, AMG GT, klasa G (Typ 213, 217, 222, 290 i 463) (145 aut) – materiał elastomerowy przewodu doprowadzania oleju turbosprężarki napędzanej spalinami może nie być zgodny ze specyfikacją. Może to doprowadzić do punktowego wycieku z przewodu doprowadzania oleju na skutek obciążeń termicznych podczas jazdy. Nie można wykluczyć, że wyciekający olej może mieć kontakt z gorącymi elementami, co stwarza zagrożenie pożarowe. Naprawa: wymiana przewodu doprowadzania oleju turbosprężarki napędzanej spalinami.
Sprinter typy 907/910 z Niemiec (54 auta) – przewody elektryczne przebiegające w obszarze ram foteli obrotowych zostają zakleszczone i mogą ulec uszkodzeniu. Wiązka przewodów bocznych poduszek powietrznych przebiega również pod fotelem obrotowym. Uszkodzenie przewodów może doprowadzić do nieuzasadnionego uruchomienia bocznej poduszki powietrznej, a w razie wypadku poduszka nie zostanie aktywowana.
Klasa A (typ 177, 11.09.2017 r.-10.02.2019 r.) (1545 aut) – elastyczny przewód spustowy układu klimatyzacji może być niewłaściwie zamontowany, powodując przedostawanie się wody kondensacyjnej z układu klimatyzacji do przestrzeni na nogi po stronie kierowcy i pasażera oraz do tunelu środkowego. Zwiększony poziom wilgotności może przyspieszyć proces korozji na zainstalowanych tam komponentach elektrycznych doprowadzając do zwarcia lub wystąpienia prądów pełzających. W konsekwencji może dochodzić do uszkodzenia modułu sterującego SRS, braku możliwości uruchomienia pojazdu, uruchomienia trybu awaryjnego silnika podczas jazdy oraz zakłócenia działania innych komponentów (np. pompy paliwowej, automatycznego/manualnego wezwania pomocy). Naprawa: sprawdzenie elastycznego przewodu spustowego układu klimatyzacji i w razie potrzeby jego wymiana.
Klasa C, GLC, AMG GT (typy 205, 253, 290, 24.04.2018 r.-06.11.2019 r.) (346 aut) – system ESP może nie być dostosowany do zainstalowanego rodzaju hamulców i nie reagować prawidłowo na ewentualne odchylenie czujnika stopnia odchylenia od kursu jazdy lub awarię podciśnieniowego przewodu hamulcowego. Może to prowadzić do ingerencji ESP, która nie odpowiada sytuacji na drodze. Naprawa: aktualizacja oprogramowania modułu sterującego zespołu ESP.
Sprinter typ 910 z Niemiec, z napędem na przednie koła z silnikiem wysokoprężnym OM651 (1402 auta) – w razie kolizji czołowej może dojść do uszkodzenia tzw. stopnia końcowego świec żarowych. Może to prowadzić do zwarcia i pożaru. Naprawa: wyposażenie pojazdów w obudowę osłaniającą stopień końcowy świec żarowych oraz podłączenie ich zasilania do bezpiecznika pirotechnicznego.
Typy: 197, 204, 207, 164, 169, 171, 203, 212 i 251 (22 002 auta) – w razie wypadku, gdy uruchamia się poduszka powietrzna kierowcy, może dojść do pęknięcia generatora gazowego, powodując przedostanie się części generatora gazowego do wnętrza pojazdu, niwelując zabezpieczającą funkcję poduszki powietrznej. Naprawa: wymiana poduszki powietrznej kierowcy.
Klasa A (BR 177), klasa B/GLA/GLB (BR 247) i CLA (BR 118), z silnikiem benzynowym M282 R4 (170 aut) – przewód doprowadzający olej turbosprężarki może być nieszczelny. Może to skutkować wyciekaniem oleju silnikowego na okładzinę podwozia, a stamtąd na drogę. Ponadto w przypadku kontaktu wyciekającego oleju silnikowego z gorącymi elementami w komorze silnika może dojść do pożaru. Naprawa: sprawdzenie przewodu doprowadzającego olej turbosprężarki i, w razie potrzeby, jego wymiana.
Klasa C, klasa E, klasa S, GLC, CLS (typy 205, 213, 238, 222, 253, 257) z silnikiem benzynowym R4 (14 aut) – może dojść do wycieku oleju z przewodu doprowadzającego i przewodu powrotnego oleju turbosprężarki. W konsekwencji olej może zetknąć się z gorącymi elementami, co grozi pożarem. Naprawa: sprawdzenie połączeń śrubowych przewodu doprowadzającego i przewodu powrotnego oleju turbosprężarki i, w razie potrzeby, ich skorygowanie.
Sprinter typ 907 z Niemiec (17 aut) – zostały wydane bez wymaganej tylnej osłony przeciwnajazdowej. W przypadku uderzenia z tyłu pojazdu zabezpieczenie jest niedostateczne.
GLB typ X247 (455 aut) – tylny spojler w drzwiach tyłu nadwozia może być niezgodny ze specyfikacją. Zewnętrzne mocowanie tylnego spojlera może nie być w ogólne przyspawane lub nie być całkowicie przyspawane do wspornika podstawy. W przypadku niekompletnego spawania, połączenie spawane może pęknąć podczas otwierania drzwi tyłu nadwozia, a tylny spojler może uderzyć o dach. W obu przypadkach nie można wykluczyć poluzowania się części tylnego spojlera podczas jazdy. Naprawa: sprawdzenie tylnego spojlera i ewentualna naprawa.
Outlander (GF0W) (361 aut) – mogły zostać zamontowane nieprawidłowe prowadnice barkowe tylnego prawego pasa bezpieczeństwa w drugim rzędzie siedzeń. Może to prowadzić do utrudnionego rozwijania i zwijania taśmy pasa, a w przypadku gwałtownego hamowania pas może nie zadziałać prawidłowo. Naprawa: weryfikacja i ewentualna wymiana pasów bezpieczeństwa.
Pajero (V88W, V98W) MY2017-2018 (143 auta) – mogły zostać zamontowane prawe przednie wahacze z nieprawidłowo wykonanymi połączeniami spawanymi. Może to skutkować pęknięciem wahacza podczas jazdy, prowadząc do niestabilności pojazdu. Naprawa: wymiana wahaczy przedniego zawieszenia z prawej strony.
Leaf (ZE1) z Wielkiej Brytanii (19.07-22.09.2019 r.) oraz e-NV200 (ME0) z Hiszpanii (18.07-09.09.2019 r.) (84 auta) – po włączeniu położenia postojowego („Park”) może nie zadziałać blokada postojowa. Naprawa: wymiana płyty uruchamiającej w reduktorze.
Vivaro C i Zafira Life MY 2020 z Francji i w Wielkiej Brytanii (135 aut) – możliwe jest przetarcie sztywnych przewodów paliwowych, co może doprowadzić do wycieku paliwa.
Grandland X RM 2019-20 z Francji (5 aut) – połączenie śrubowe haka holowniczego może być niezgodne ze specyfikacją. Naprawa: wymiana śrub.
Insignia B RM 2018-19 z Niemiec (3307 aut) – w wyniku ocierania się o przewód pompy paliwa zacisku wiązki przewodów może dojść do jego przetarcia i wycieku paliwa, co może skutkować pożarem. Naprawa: sprawdzenie ułożenia przewodu paliwa, wymiana zacisku przewodów oraz dodanie przelotki, a w uzasadnionych przypadkach wymiana przewodu.
Insignia B RM 2018-19 z Niemiec (267 aut) – może dojść do pęknięcia sztywnego przewodu powrotnego oleju w turbosprężarce, co może skutkować wyciekiem oleju i pożarem. Naprawa: wymiana przewodu powrotnego oleju.
Vivaro C i Zafira Life MY 2020 z Francji i z Wielkiej Brytanii (34 auta) – możliwe jest uszkodzenie przez wilgoć modułu sterującego poduszki powietrznej i jego nieprawidłowe działanie. Ponadto w ww. modelach z Francji (14 aut), niektóre śruby i/lub nakrętki mocujące tylną oś mogły zostać dokręcone z niewłaściwą wartością momentu dokręcania, co może mieć wpływ na stabilność prowadzenia.
Vivaro C i Zafira Life MY 2020 z Francji (14 aut) – śruby i/lub nakrętki mocujące tylną oś mogły w niektórych przypadkach zostać dokręcone z niewłaściwą wartością momentu dokręcania. Niewłaściwe mocowanie zwiększa ryzyko wypadku. Naprawa: wymiana śrub i nakrętek.
Corsa F i Corsa e RM 2020 z Hiszpanii (77 aut) – może dojść do zablokowania przekładni kierowniczej, a w konsekwencji utraty sterowności. Naprawa: wymiana przekładni kierowniczej.
Movano B RM 2020 z Francji, wyposażone w hak holowniczy przyczepy (kod RPO:VR 2) (8 aut) – połączenie masowe haka holowniczego może być zainstalowane w niewłaściwym porcie, powodując nieprawidłowe działanie świateł tylnych. Jeżeli jest podłączone przyczepa z dodatkowym akumulatorem, istnieje ryzyko pożaru. Naprawa: naprawa okablowania gniazda wtykowego haka holowniczego.
Grandland X RM 2018 z Francji, wyposażonych w silniki DW10F (2.0 Diesel) (139 aut) – może dojść do uszkodzenia filtra cząstek stałych (DPF) i w jego następstwie do emisji cząstek w ilościach przekraczających dopuszczone normy, co stwarza zagrożenie dla środowiska. Naprawa: wymiana filtrów DPF.
Vivaro B RM 2016-18 z Wielkiej Brytanii (136 aut) – w procesie produkcyjnym użyto niewłaściwego pliku kalibracji modułu RCM do obliczeń emisji tlenków NOx, co może skutkować przekroczeniem wartości granicznych emisji NOx wynikających z NEDC Euro6. Naprawa: uzupełnienie płynu w zbiorniku AdBlue i zaprogramowanie modułu sterującego reduktora K115.
Traveller i Expert 4 (3299 aut) – w trakcie użytkowania pojazdu mogło dojść do uszkodzenia przewodów paliwowych zamontowanych pod podwoziem w wyniku ich przemieszczania się względem elementów podwozia. Naprawa: sprawdzenie stanu technicznego przewodów paliwowych, ich wymiana (w razie potrzeby) i zamontowanie dodatkowych osłon.
Traveller i Expert 4 (455 aut) – dokręcenie dolnych śrub mocowania pasów bezpieczeństwa może być niewłaściwe w wyniku nieprawidłowego położenia śruby i płytki pasa. Może to doprowadzić do poluzowania śrub i ograniczenia funkcjonalności pasa w przypadku kolizji. Naprawa: sprawdzenie i ewentualne poprawienie wzajemnego położenia śruby i płytki pasa oraz dokręcenie odpowiednim momentem wszystkich dolnych mocowań pasów bezpieczeństwa.
Traveller i Expert 4 (2525 aut) – tylne przewody hamulcowe mogą z czasem ulec uszkodzeniu w wyniku przemieszczania się pomiędzy ich mocowaniami. Naprawa: sprawdzenie stanu lewego i prawego tylnego przewodu hamulcowego i ich wymiana w razie potrzeby.
Traveller i Expert 4 (22 auta) – dokręcenie pasów bezpieczeństwa oraz przewodu masowego mogą być niezgodne z wymaganym standardem fabrycznym. Nieprawidłowe dokręcenie pasów może spowodować niewystarczające napięcie pasów w przypadku zderzenia. Nieprawidłowe dokręcenie przewodu masowego może doprowadzić do utraty funkcjonalności układu ESP, włączenia się kontrolki ostrzegawczej lub, w pewnych warunkach, ryzyka zapłonu. Naprawa: kontrola i poprawa mocowania pasów bezpieczeństwa oraz przewodu masowego.
Traveller i Expert 4 (21 aut) – zaciski tylnych hamulców mogą być niezgodne ze specyfikacją, co może prowadzić do zmniejszenia skuteczności hamulca postojowego. Naprawa: kontrola i wymiana niezgodnych tylnych zacisków hamulcowych.
Rifter i Partner (692 auta) – przedni pas bezpieczeństwa pasażera może niewystarczająco przytrzymać go w przypadku silnego zderzenia. Naprawa: wymiana pasa bezpieczeństwa.
Traveller i Expert 4 (580 aut) – mogą uszkadzać się przewody elastyczne tylnych hamulców w wyniku przesuwania się w swoim mocowaniu, co zwiększa ryzyko wypadku. Naprawa: sprawdzenie stanu lewego i prawego elastycznego przewodu tylnych hamulców i - jeśli to konieczne - ich wymiana. Zostanie również zamontowana nowa spinka mocująca w celu uniknięcia przesuwania się przewodów.
Peugeot 208 (395 aut) – nie zastosowano momentu dokręcenia dolnego mocowania tylnych amortyzatorów zgodnego ze specyfikacją fabryczną, co może skutkować rozłączeniem mocowania. Naprawa: dokręcenie dolnego mocowania tylnych amortyzatorów odpowiednim momentem.
Peugeot 208 (74 auta) – nakładki nadkoli przednich kół mogły zostać niewłaściwie zamocowane, co może spowodować ich oderwanie się, zwiększając ryzyko wypadku. Naprawa: zamontowanie dodatkowych mocowań nakładek nadkoli przednich kół.
Peugeot 308 (17 aut) – nieprawidłowa kalibracja silnika może spowodować uszkodzenie filtra cząstek stałych, a w konsekwencji zwiększyć emisję tych cząstek do atmosfery. Naprawa: wymiana filtra cząstek stałych i zaktualizowanie oprogramowania sterującego silnikiem.
ION (36 aut) – jeden z elementów pompy próżniowej układu wspomagania hamowania może być niezgodny ze specyfikacją fabryczną, co po pewnym czasie może spowodować utratę wspomagania podczas hamowania. Naprawa: wymiana pompy próżniowej.
Boxer (239 aut) – niezgodnie z technologią fabryczną ustawiono luz pomiędzy przednią zwrotnicą a amortyzatorem, co może spowodować pęknięcie obejmy zwrotnicy. Naprawa: sprawdzenie luzu i ewentualna wymiany zwrotnicy.
Peugeoty 308, 2008 i 3008 (2583 auta) – zużycie paska rozrządu może spowodować uszkodzenie elementów układu wspomagania hamowania i w konsekwencji doprowadzić do wystąpienia ryzyka ograniczenia lub utraty tego wspomagania. Naprawa: aktualizacja oprogramowania sterującego silnikiem, kontrola układu wspomagania hamowania i ewentualnie wymiana wadliwych elementów tego układu.
Peugeoty 308, 3008, 5008, Expert i Traveller (368 aut) – zamontowano niesprawny filtr cząstek stałych, w następstwie czego może dochodzić do emisji cząstek w ilościach przekraczających dopuszczone normy. Naprawa: wymiana filtra cząstek stałych.
Peugeot 2008 (22 auta) – nieprawidłowe działanie wtryskiwacza mocznika może doprowadzić do jego zablokowania i emisji tlenków azotu powyżej wartości określonych normami. Naprawa: aktualizacja oprogramowania silnika.
Cayenne Turbo (9YA), Cayenne Turbo S E-Hybrid (9YA), Cayenne Turbo Coupé (9YB) i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé (9YB) (178 aut) – ze względu na osłabione szybkozłącze na przewodzie dopływu paliwa, może nie być zagwarantowana szczelność szybkozłącza przy bardzo wysokich temperaturach w komorze silnika. Może to skutkować wyciekiem paliwa z szybkozłącza przewodu paliwowego i pojawieniem się zapachu paliwa. Naprawa: wymiana przewodu dopływu paliwa znajdującego się w przedziale silnika.
Trafic III z fabryki w Sandouville (Francja, prod. 28.03-06.06.2019 r.) (44 auta) – może nie zadziałać hamulec parkingowy po zaciągnięciu dźwigni. Usterka objawia się wyczuwalnym, dłuższym skokiem dźwigni hamulca parkingowego. Naprawa: kontrola oznaczeń na zaciskach hamulcowych kół tylnych i, gdy będzie to konieczne, wymiana zacisków hamulcowych kół tylnych.
Clio V, Captur II, Zoe Neo (IV-X 2019 r.) (32 auta) – może wystąpić usterka sterowania silnikiem wspomagania układu kierowniczego, połączona z utratą wspomagania w układzie kierowniczym w czasie jazdy lub na postoju. Naprawa: wymiana kolumny kierownicy.
Scenic IV i Talisman (z Douai we Francji, prod. do 27.05.2019 r.) oraz Megane IV (z Palencii w Hiszpani, prod. do 20.06.2019 r.) (202 auta) – może dojść do wycieku paliwa. Naprawa: wymiana przewodu zasilającego paliwa.
Master III (z Batilly we Francji, 27.02-07.11.2019 r.) (42 auta) – istnieje możliwość nieprawidłowego działania instalacji elektrycznej gniazda haka holowniczego, co może mieć wpływ na brak prawidłowego funkcjonowania oświetlenia w podłączonej przyczepie. Naprawa: modyfikacja wiązki elektrycznej w gnieździe haka.
Ibiza (KJ1) i Arona (KJ7) RM 2018-19, z Hiszpanii prod. do 25.09.2018 r. (5780 aut) – może dojść do niezamierzonego odblokowania tylnego lewego pasa bezpieczeństwa, co może skutkować brakiem ochrony przez pas podczas wypadku lub gwałtownego hamowania. Naprawa: doposażenie podwójnego zamka pasa w element dystansowy.
Leon (5F) z Hiszpanii z lat 2014-15 (25 aut) – w wyniku poluzowania się śrub nastawnika wałka rozrządu może dojść do wycieku oleju. Naprawa: wymiana nastawnika wałka rozrządu.
Seat RM 2018: Ibiza/Arona (KJ, 01.12-11.12.2017 r.), Ateca (KH7, 02.12-17.12.2017 r.), Toledo (KG3, 04.12-06.12.2017 r.), Leon (5F, 01.12-05.12.2017 r.) (11 aut) – w przypadku zadziałania poduszki bezpieczeństwa kierowcy podczas wypadku, może dojść do niedostatecznie szybkiego jej napełnienia gazem. Naprawa: wymiana poduszki bezpieczeństwa kierowcy.
Leon (5F) i Ateca (KH7) RM 2018, 10.04-25.06.2018 r. z Hiszpanii (5296 aut) – może nie zostać zasygnalizowana awaria przednich kierunkowskazów. W tej sytuacji kierowca nie ma świadomości braku sygnalizacji wykonywanych manewrów. Naprawa: aktualizacja oprogramowania sterownika instalacji elektrycznej samochodu.
Alhambra RM 2015 (710*) i 2016 (711*), 16.01-10.12.2015 r. (297 aut) – może dojść do awarii kondensatora sterownika poduszek bezpieczeństwa i w konsekwencji nieoczekiwanego uruchomienia poduszek i napinaczy pasów bezpieczeństwa. Naprawa: aktualizacja oprogramowania sterownika poduszek bezpieczeństwa.
Ibiza (KJ1*) RM 2019-20, z Hiszpanii (170 aut) – może dojść do uszkodzenia przez olej silnikowy wewnętrznej membrany wzmacniacza siły hamowania i utraty wspomagania hamowania. Naprawa: wymiana przewodu podciśnieniowego prowadzącego od pompy podwójnej oraz sprawdzenie czy olej dostał się do innych komponentów i ich ewentualna wymiana.
Fabia, Octavia, Rapid, Yeti (5E, 5J, 5L, NH) z Czech (08.01.2014 r.-29.01.2015 r.) (46 aut) – w wyniku poluzowania się śrub nastawnika wałka rozrządu może dojść do wycieku oleju. Naprawa: wymiana nastawnika wałka rozrządu.
Superb (3T) z Czech (I-VIII 2015 r.) (59 aut) – może dojść do awarii kondensatora sterownika poduszek bezpieczeństwa i w konsekwencji nieoczekiwanego uruchomienia poduszek i napinaczy pasów bezpieczeństwa. Naprawa: aktualizacja oprogramowania sterownika poduszek bezpieczeństwa.
Octavia (5E) z Czech (12.08-20.08.2019 r.) (134 auta) – może dojść do zerwania uszczelek tylnych szyb bocznych, co może skutkować poluzowaniem lub wypadnięcia szyb. Naprawa: wymiana prawej lub, w razie potrzeby, obu szyb bocznych z tyłu.
Karoq i Kodiaq (NU, NS) z Czech (71 aut) – mogła zostać zamontowana rama przedniego lewego siedzenia (patrząc w kierunku jazdy), która może pęknąć, co podczas wypadku może spowodować rozłożenie oparcia, które nie będzie już spełniać swojej funkcji ochronnej. Naprawa: sprawdzenie pod kątem pęknięć prawej, bocznej ściany ramy przedniego lewego siedzenia i, w razie konieczności, jej wymiana.
Octavia (NX) z Czech (21.11.2019 r.-11.05.2020 r.) (553 auta) – może nie działać usługa eCall. W takim przypadku w razie wypadku nie ma możliwości wezwania pomocy przez system, w razie automatycznego wzywania pomocy call center lub służby ratunkowe nie będą mogły nawiązać połączenia audio z uwagi na brak transmisji danych. System nie informuje klienta o nieprawidłowości. Naprawa: aktualizacja oprogramowania OCU.
Impreza 2017-19 MY, XV/Crosstrek 2018-19 i Forester 2.0L 2019-20 MY (1092 auta) – z powodu niewłaściwego oprogramowania modułu sterującego silnika (ECM), cewka zapłonowa może być zasilana dłużej niż przewidziano po wyłączeniu silnika. Może to prowadzić do wzrostu temperatury i zwarcia, zwiększając ryzyko porażenia prądem i pożaru. Naprawa: przeprogramowanie sterownika.
Impreza, XV i Crosstrek 2017-18 (226 aut) – może dojść do uszkodzenia zaworu PCV oparów oleju silnika. Może to prowadzić do dostania się oleju do komory spalania i spadku mocy silnika.
Grand Vitara (1998-99) z Japonii (187 aut) – do wnętrza napełniacza poduszki powietrznej kierowcy może przenikać wilgoć, co może skutkować nieprawidłowym działaniem poduszki podczas kolizji. Naprawa: kontrola i ewentualna wymiany napełniacza poduszki powietrznej kierowcy.
Camry z Japonii (21.08-06.09.2019 r.) (111 aut) – są wyposażone w pasy bezpieczeństwa, które posiadają dwa rodzaje mechanizmów blokujących. Jeden z nich mógł zostać nieprawidłowo zmontowany. W przypadku określonego typu wypadku, sytuacja taka może powodować niewłaściwie unieruchomienie pasażera. Naprawa: sprawdzenie oraz ewentualna wymiany pasów bezpieczeństwa.
Yaris z Francji (10.02.2003 r.-07.10.2005 r.) (85 aut) – podczas wykonywanej w nich poprzedniej akcji serwisowej, mogły zostać wyposażone w nieprawidłowy napełniacz przedniej poduszki powietrznej pasażera. W razie wypadku może to skutkować zadziałaniem poduszki powietrznej w sposób inny niż zaprojektowany. Naprawa: sprawdzenie/wymiana napełniacza przedniej poduszki powietrznej po stronie pasażera.
Avensis i Verso z Turcji i Wielkiej Brytanii (16.07.2010 r.-18.10.2016 r.) wyposażone w boczne poduszki umieszczone w przednich fotelach (294 auta) – ze względu na nieprawidłowy proces wykrywania błędów podczas produkcji aktywatora, w niektórych z nich proporcje składników materiału odpowiedzialnego za zapłon mogą być nieprawidłowe. Jeśli taka sytuacja miała miejsce boczna poduszka powietrzna podczas aktywacji może zostać nienapełniona. Naprawa: wymiana przednich bocznych poduszek powietrznych.
Celica, RAV4, Starlet, Tercel (Paseo) i Yaris z Japonii (05.06.1997 r.-31.08.1999 r.) (1833 auta) – materiał pirotechniczny w napełniaczach poduszki powietrznej kierowcy może z biegiem czasu pochłaniać wilgoć, co może w sytuacji konieczności aktywacji poduszek powietrznych doprowadzić do zbyt wolnego napełnienia poduszki lub rozerwania obudowy napełniacza. Naprawa: wymiana napełniaczy poduszek powietrznych kierowcy.
Land Cruiser i RAV4 z Japonii (01.08.2016 r.-13.02.2018 r.) wyposażone w dysze spryskiwacza zawierające podgrzewacz zapobiegający zamarzaniu wody (1697 aut) – z powodu niewłaściwego materiału wypełniacza wykonanego z żywicy (utrzymującego element grzejny w dyszy spryskiwacza) może powstać przerwa między wypełniaczem a obudową. Cykliczna zmiana temperatury pracy grzałki może spowodować powiększenie się pęknięcia. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, woda zawierająca sól drogową może dostać się do elementu grzejnego powodując zwarcie i przegrzanie, co może skutkować pożarem. Naprawa: wymiana dysz spryskiwaczy na zmodyfikowane.
Prius, Prius+ i Prius Plug-in z Japonii (07.01.2015 r.-17.05.2018 r.) wyposażone w system informujący o zapięciu pasów bezpieczeństwa (453 auta) – z powodu niewłaściwego montażu styków elektrycznych, po wielokrotnym użyciu pasa bezpieczeństwa, istnieje możliwość wystąpienia ponadnormatywnego ich zużycia oraz odkładania się pozostałości tych elementów. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, z powodu zwarcia między stykami elektrycznymi, system będzie sygnalizował stan niezapiętego pasa bezpieczeństwa nawet jeśli jest on prawidłowo zapięty. Naprawa: wymiana wewnętrznego pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy.
Proace z Francji (23.08-19.09.2019 r.) (14 aut) – kilka mocowań elementów tylnej osi mogło nie zostać dokręconych prawidłowym momentem, co może skutkować ich poluzowaniem. W takiej sytuacji prowadzenie samochodu może być utrudnione lub może dojść do wycieku płynu hamulcowego, skutkującego zmniejszeniem skuteczności działania układu hamulcowego. Naprawa: dokręcenie mocowań prawidłowym momentem, a w razie potrzeby wymiany niezbędnych nakrętek.
Land Cruiser oraz Lexus, w modelach: IS, GS, RC, LS, LC, NX, RX z Japonii (03.09.2013 r.-06.05.2019 r.) (2512 aut) – może dochodzić do unieruchomienia pompy paliwa niskiego ciśnienia, co może spowodować zaświecenie się lampek sygnalizujących usterkę, nierówną pracę silnika, brak możliwości jego uruchomienia lub zgaśnięcie podczas jazdy. Naprawa: wymiana pompy paliwa.
RAV4 z Japonii (25.09-25.10.2019 r.) (665 aut) – na fragmentach powierzchni blachy, która została użyta do produkcji dolnych wahaczy mogą występować pęknięcia. Jeśli pojazd z tak wyprodukowanym wahaczem (lub wahaczami) jest użytkowany w sposób, w którym często występuje gwałtowne przyspieszanie i hamowanie, to istnieje prawdopodobieństwo, że powstałe wcześniej pęknięcia mogą pogłębić się i spowodować odłączenie przedniego koła. Naprawa: wymiana przednich dolnych wahaczy po obu stronach pojazdu.
C-HR z Turcji (5-21.01.2020 r.) (21 aut) – może dojść do pęknięcia prawej półosi napędowej i utraty momentu napędowego. Naprawa: wymiana prawej półosi.
Prius i Auris HV z Japonii i Wielkiej Brytanii (10.03.2014 r.-30.11.2018 r.) (16 910 aut) – powtarzająca się jazda z dużym obciążeniem i określonymi cyklami (np. ruszanie przy użyciu prawie pełnego otwarcia przepustnicy, a następnie zwiększanie przyspieszenia aż do pełnego otwarcia przepustnicy) może powodować wyższe naprężenia termiczne w określonych tranzystorach znajdujących się w module IPM, powodując tym samym uszkodzenie tych elementów. Może to prowadzić do włączenia się różnych lampek kontrolnych i wyświetlenia komunikatu ostrzegawczego na tablicy rozdzielczej.
W przypadkach, w których tranzystory ulegają awarii w określony sposób, podczas jazdy pod dużym obciążeniem istnieje możliwość wygenerowania zbyt wysokiego napięcia. Może ono przekroczyć wartości przewidziane w oprogramowaniu i konstrukcji obwodów modułu IPM. Sytuacja taka powoduje, że system hybrydowy nie przełącza się w tryb awaryjny (zapewniający możliwość kontynuowania jazdy na określonym dystansie ze zmniejszoną mocą), lecz zostaje wyłączony. W takich warunkach wspomaganie układu kierowniczego oraz hamulce pozostaną sprawne, jednak wyłączenie systemu hybrydowego bez uruchomienia trybu awaryjnego, może doprowadzić do utraty mocy. Naprawa: zmiana oprogramowania sterownika układu napędu hybrydowego (Power Management ECU).
ProAce City z Belgii (03.01-13.01.2020 r.) (17 aut) – może dojść do pęknięcia wewnętrznego drążka kierowniczego, co może skutkować trudnościami w prowadzeniu pojazdu. Naprawa: wymiana wewnętrznych drążków kierowniczych po obu stronach pojazdu.
Yaris i Yaris HV z Francji (02-12 VI 2020 r.) (69 aut) – przesłona w lampach projektorowych, która zmienia światła mijania na drogowe i odwrotnie, ma nieprawidłowy kształt. Może to uniemożliwić poprawną zmianę świateł. NAprawa: wymiana obu przednich lamp.
ProAce z Francji (19.11-03.12.2019 r.) (39 aut) – uzupełniający system bezpieczeństwa biernego SRS może nie zadziałać, w związku z nieprawidłowym montażem blokady szyny fotela tylnego, co grozi obrażeniami. Naprawa: sprawdzenie stelaża foteli i - w razie potrzeby - wymiana niezbędnych elementów.
Hilux z RPA (23.08.2018 r.-25.03.2019 r.) (354 auta) – możliwa jest utrata wspomagania układu hamulcowego podczas jazdy, co może skutkować zwiększeniem drogi hamowania pojazdu. Naprawa: sprawdzenie urządzenia wspomagającego układ hamulcowy, a w razie potrzeby jego wymiana.
LC200 i Lexus LX z Japonii (09.01.2013 r.-30.07.2016 r.) (231 aut) – woda zawierająca sól drogową może dostać się do elementu grzejnego w dyszy spryskiwacza powodując zwarcie i przegrzanie, co może skutkować pożarem. Naprawa: wymiana dysz spryskiwacza.
Aygo z Belgii (27.08-08.10.2020 r.) (649 aut) – może dojść do zerwania szwu na materiałowym elemencie łączącym tylne gniazdo pasa bezpieczeństwa z nadwoziem pojazdu, skutkując brakiem prawidłowego działania systemu SRS dla pasażerów pojazdu podczas wypadku. Naprawa: wymiany tylnych gniazd pasów bezpieczeństwa po obu stronach pojazdu.
Yaris z Francji (14.07-01.10.2020 r.) (458 aut) – z powodu nieprawidłowego wykonania metalowego wspornika tylnego środkowego pasa bezpieczeństwa, istnieje możliwość, że podczas kolizji ostra krawędź wspornika może uszkodzić ten pas, co może skutkować jego zerwaniem i niewłaściwym przytrzymaniem pasażera. Naprawa: montaż dodatkowej osłony wspornika mocowania tylnego środkowego pasa bezpieczeństwa.
Polo wyprod. pomiędzy 29.10.2016 r. a 41 tygodniem 2018 r. w Uitenhage (Afryka Południowa) i Pamplona (Hiszpania) (4144 auta) – może dojść do niezamierzonego odblokowania tylnego lewego pasa bezpieczeństwa, co może skutkować brakiem ochrony przez pas podczas wypadku lub gwałtownego hamowania i być przyczyną obrażeń. Naprawa: doposażenie podwójnego zamka pasa w element dystansowy.
Tiguan Allspace (LWB, 23.12.2016 r.-03.05.2019 r.) z Niemiec (100 aut) – w skrzynce elektrycznej został zamontowany niewłaściwy bezpiecznik wielokrotny. W przypadku zderzenia, przy którym zadziałają poduszki bezpieczeństwa, pompa paliwa nie zostanie automatycznie odłączona, co może skutkować wyciekiem paliwa i pożarem. Naprawa: wymiana bezpieczników.
Polo (22.09.2019 r.-06.02.2020 r.) (105 aut) – może dojść do uszkodzenia wewnętrznej membrany wzmacniacza siły hamowania i utraty wspomagania hamowania. Naprawa: wymiana przewodów podciśnieniowych od pompy podwójnej do wzmacniacza siły hamowania. Pozostałe przewody podciśnieniowe i wzmacniacz siły hamowania zostaną sprawdzone i wymienione w razie potrzeby.
T6 (SH*) z Niemiec (27.08-08.11.2019 r.) (133 auta) – elektryczne zabezpieczenie drzwi od wewnątrz może nie zostać mechanicznie zablokowane, mimo włączenia go przez kierowcę. Po naciśnięciu przycisku elektrycznego zabezpieczenia drzwi, lampka oświetlenia przycisku wskazuje na jego prawidłowe działanie, nie informując o błędzie. Mimo tego możliwe jest otwarcie drzwi przesuwnych od wewnątrz. Naprawa: ponowna konfiguracja oprogramowania sterownika instalacji elektrycznej (BCM).
T-Cross (C1) z Niemiec (20.05-21.06.2019 r.) (29 aut) – zostały zamontowane moduły poduszek bezpieczeństwa głowy, w których generator gazu mógł zostać nieprawidłowo przyspawany do prowadnicy powietrza. W razie wypadku poduszka może nie rozwinąć się całkowicie, nie zapewniając odpowiedniej ochrony. Naprawa: wymiana poduszek bezpieczeństwa głowy.
Tiguan i Touran (5T, AD) z Niemiec i Portugalii (18 aut) – w niektórych miejscach grubość ścianki zbiornika paliwa może być niższa niż wymagana. W przypadku pożaru w pobliżu zbiornika paliwa może się on przedwcześnie rozszczelnić, co może doprowadzić do wcześniejszego, niż wymagają przepisy, wycieku paliwa. Naprawa: wymiana zbiornika paliwa.
Arteon, Golf, Passat i T-Roc (AU, 3C, 3H, A1) z Niemiec (V-VIII 2018 r.) (1577 aut) – mogła zostać nieprawidłowo zamontowana prowadnica zagłówka tylnego siedzenia. W razie wypadku zagłówek może nie zapewnić odpowiedniej ochrony. Naprawa: sprawdzenie spoiny spawanej mocowań na ramie oparcia tylnego siedzenia, a w razie konieczności wymiana ramy oparcia.
Passat (AD, 3C) z Niemiec (04.05-03.07.2018 r.) (242 auta) – zagłówki przednich siedzeń mogą być niedostatecznie zabezpieczone sprężyną mocującą prowadnicy. Podczas wypadku zagłówek może się wysunąć z oparcia siedzenia. Naprawa: wymiana lewej (patrząc w kierunku jazdy) prowadnicy zagłówka w obu przednich siedzeniach.
Tiguan i Tiguan LWB/Allspace (AD, BW) z Niemiec i Portugalii (283 auta) – mógł zostać zamontowany zaczep holowniczy, w którym nie działa prawidłowo blokada mechanizmu odchylania. Sworzeń blokujący zaczep holowniczy może pęknąć, skutkując utratą połączenia z pojazdem holowanym. Naprawa: wymiana odchylanego elementu zaczepu holowniczego z mechanizmem blokującym.
Touareg (CR) z Niemiec (08.08-05.10.2018 r.) (40 aut) – uchwyt zamka przy pasie tylnego prawego siedzenia może mieć zbyt małą wytrzymałość. Podczas wypadku uchwyt zamka może pęknąć, skutkując niezapewnieniem bezpieczeństwa pasażera na tym siedzeniu. Naprawa: wymiana zamka pasa tylnego prawego siedzenia.
Polo i Up! (6R, AA) z Niemiec (01.10.2015 r.-27.07.2017 r.) (7806 aut) – ucho do holowania znajdujące się w komplecie narzędzi mogło zostać nieprawidłowo zespawane, co skutkuje brakiem odpowiedniej wytrzymałości na naprężenia podczas holowania. W przypadku pęknięcia ucha, przyczepiona lina holownicza może uderzyć w osoby lub przedmioty. Naprawa: wymiana ucha do holowania znajdującego się w komplecie narzędzi.
Caddy (2K) z Niemiec (10.07-29.11.2018 r.) (715 aut) – włóknina tapicerki oparcia mogła zostać zamontowana odwrotną stroną. W razie zadziałania bocznej poduszki bezpieczeństwa, perforacja tapicerki znajduje się po nieprawidłowej stronie, uniemożliwiając prawidłowe rozwinięcie się poduszki. Naprawa: sprawdzenie tapicerki oparcia w obu przednich siedzeniach i, w razie konieczności, jej wymiana.
Tiguan (5N) z Niemiec (4-14.02.2019 r.) (12 aut) – mogła zostać zamontowana rama przedniego lewego siedzenia (patrząc w kierunku jazdy), która może pęknąć, co podczas wypadku może spowodować rozłożenie oparcia, które nie będzie już spełniać swojej funkcji ochronnej. Naprawa: sprawdzenie pod kątem pęknięć prawej, bocznej ściany ramy przedniego lewego siedzenia i, w razie konieczności, jej wymiana.
Amarok (2H) z Niemiec i Argentyny (01.05.2016 r.-16.05.2018 r.) wyposażony w elektrycznie ustawiane przednie siedzenia (41 aut) – podczas ich przestawiania w najniższe położenie, może dojść do uszkodzenia wiązki przewodów, powodując miejscowe uszkodzenie termiczne lub samoczynną zmianę położenia fotela. Naprawa: sprawdzenie wiązki przewodów i skorygowania jej położenia.
Beetle, Golf i Polo (6R, 16, 5G) z Niemiec (2013-15) (118 aut) – mogą poluzować się śruby obudowy na nastawniku wałka rozrządu, przez co może pęknąć koło pasowe, skutkując wyciekiem oleju silnikowego na jezdnię. Naprawa: wymiana nastawnika wałka rozrządu.
Tiguan, Sharan i CC (5N, 7N, 3CC) z Niemiec (06.01-22.12.2015 r.) (1158 aut) – może dojść do nieuzasadnionego uruchomienia poduszki bezpieczeństwa lub napinacza pasa bezpieczeństwa. Naprawa: aktualizacja oprogramowania sterownika poduszek bezpieczeństwa.
Crafter (SY) z Polski (01.2017 r.-09.2019 r.) (305 aut) – może dojść do poluzowania szyb bocznych lub tylnych i w konsekwencji przedostawania się wody do wnętrza pojazdu. Może również dojść do wypadnięcia poluzowanej szyby. Naprawa: wymiana szyb bocznych lub tylnych.
T6 (7HC) z Niemiec (01.07.2019 r.-25.02.2020 r.) (1252 auta) – drzwi kierowcy lub przedniego pasażera mogą otworzyć się samoczynnie podczas jazdy. Ponadto przez opuszczane szyby boczne do wnętrza pojazdu może przedostawać się woda, a z uwagi na niewystarczające uszczelnienie woda może przedostawać się również do cięgien elastycznych przednich drzwi. W temperaturach poniżej zera cięgno może zamarznąć, przez co klamka będzie poruszać się z oporami.
Passat (3C) i Arteon (3H) z Niemiec (14.02.2018 r.-04.07.2019 r.) (328 aut) – nieprawidłowo zamocowany trzpień dociskowy może spowodować zmniejszenie przenoszenia siły przez pedał hamulca, przez co dla uzyskania takiej samej drogi hamowania konieczne jest naciskanie pedału hamulca z większą siłą. Naprawa: sprawdzenie poprawności zamocowania trzpienia dociskowego i sprawdzenia mocowania pedału hamulca.
Touareg (CR) ze Słowacji (19.09-29.11.2019 r.) (77 aut) – może wyciekać olej przekładniowy, prowadząc do uszkodzenia skrzyni biegów i zanieczyszczenia jezdni.
Golf (CD) z Niemiec (18.11.2019 r.-11.05.2020 r.) (410 aut) – może nie działać usługa eCall. W takim przypadku w razie wypadku nie ma możliwości wezwania pomocy przez system, w razie automatycznego wzywania pomocy call center lub służby ratunkowe nie będą mogły nawiązać połączenia audio z uwagi na brak transmisji danych. System nie informuje klienta o nieprawidłowości. Naprawa: aktualizacja oprogramowania OCU.
Tiguan (5N) z Niemiec (X 2016 r.-VI 2019 r.) (773 auta) – spojler krawędzi dachu może się poluzować lub oderwać od nadwozia. Naprawa: dodatkowe zamocowania spojlera.
XC60 i XC90 RM 2020 (19 aut) – istnieje możliwość wystąpienia problemu związanego z wydajnością pojazdu. Jeżeli pojazd jest zaparkowany, a temperatura otoczenia niższa niż 5℃, użytkownik może doświadczyć braku lub niskiej wydajności pojazdu po jego uruchomieniu, a w jej efekcie utraty mocy silnika podczas jazdy. Naprawa: aktualizacja oprogramowania.
S60, V60, V60CC, S90, S90L, V90, V90CC, XC40, XC60 oraz XC90 RM 2019-20 (13 400 aut) – Automatyczny System Hamowania Awaryjnego (AEB), który jest częścią systemu wspomagającego kierowcę – intelliSafe, z powodu problemu z oprogramowaniem może nie zadziałać. W sytuacji awaryjnej system AEB może się nie włączyć. Naprawa: aktualizacja oprogramowania.
S60, V60, V70, V40 oraz V40CC RM 2016-17 (782 auta) – tworzywo, z którego wykonany jest kolektor wlotowy silnika, może odkształcić się, co grozi pożarem w komorze silnika. Naprawa: aktualizacja oprogramowania lub przebudowa części obwodu chłodzenia układu recyrkulacji spalin.
S80, S80L, V70, XC70, S60, S60CC, S60L, V60, XC60, S60CC RM 2007-20 (38 818 aut) – wytrzymałość linki mocującej przedni pas bezpieczeństwa może się z czasem zmniejszyć, co może prowadzić do niewystarczającego podtrzymania przedniego pasa w razie wypadku. Naprawa: wymiana mocowania pasa bezpieczeństwa. Do czasu naprawy pojazdu zaleca się kierowcy i pasażerowi zadbanie o to, aby zapięcie pasa pozostawało w pozycji pionowej, równolegle do oparcia, aby nie zaginało się nad poduszką siedziska podczas wsiadania.
S80, S60, V70, XC70, S60CC, V60, XC60, V60CC, V40 oraz V40CC z dieslem R4, RM 2014-17 (4571 aut) – wlewanie płynu chłodzącego do układu chłodzenia silnika może powodować ryzyko uwięzienia powietrza w układzie, co w następstwie może powodować niewystarczające chłodzenie elementów silnika i ich uszkodzenie oraz prowadzić do pożaru w komorze silnika. Naprawa: wyposażenie układu chłodzenia w dodatkową linię odgazowującą (wąż odpowietrzający) między chłodnicą układu chłodzenia a zbiornikiem wyrównawczym.
S60 oraz V60, RM 2016-18 (23 auta) – tworzywo, z którego wykonany jest kolektor wlotowy silnika, może odkształcić się, skutkując nietypową pracą silnika, w tym między innymi zaświeceniem się kontrolki awarii silnika, przerwaniem pracy silnika lub brakiem mocy. Może również wystąpić pożar w komorze silnika. Naprawa: aktualizacja oprogramowania oraz przebudowa części obwodu chłodzenia układu recyrkulacji spalin (EGR).
Volvo z dieslem R4, RM 2014-17 (2144 auta) – istnieje ryzyko uwięzienia powietrza w układzie chłodzenia, co w następstwie może powodować niewystarczające chłodzenie elementów silnika, co może spowodować ich uszkodzenie oraz prowadzić do pożaru w komorze silnika. Naprawa: wyposażenie układu chłodzenia w dodatkowy wąż odprowadzający uwięzione powietrze.
Volvo XC60 RM 2018-20 (12 670 aut) – nakrętka mocująca ramię wycieraczki szyby przedniej została dokręcona niskim momentem obrotowym. Może to skutkować nietypowym hałasem, jeśli ramię wycieraczki zetknie się z krawędzią maski oraz powodować osłabienie funkcji wycierania lub jej brak. Naprawa: ponowne dokręcenie nakrętki utrzymującej ramię wycieraczki szyby przedniej w odpowiednim położeniu.
S80, S60, V70, XC70, S60CC, V60, XC60, V60CC, V40 oraz V40CC z dieslem R4, RM 2014-17 (1538 aut) – podczas wlewania płynu chłodzącego do układu chłodzenia silnika może dojść do zapowietrzenia układu, co w następstwie może powodować niewystarczające chłodzenie elementów silnika i ich uszkodzenie oraz prowadzić do pożaru w komorze silnika. Naprawa: wyposażenie układu chłodzenia w dodatkową linię odgazowującą (wąż odpowietrzający) między chłodnicą układu chłodzenia a zbiornikiem wyrównawczym.
S60 i V60 z dieslem R4, RM 2016-17 (70 aut) – podczas wlewania płynu chłodzącego do układu chłodzenia silnika może dojść do zapowietrzenia układu, co w następstwie może powodować niewystarczające chłodzenie elementów silnika i ich uszkodzenie oraz prowadzić do pożaru w komorze silnika. Naprawa: wyposażenie układu chłodzenia w dodatkową linię odgazowującą (wąż odpowietrzający) między chłodnicą układu chłodzenia a zbiornikiem wyrównawczym.
V40 i V40CC z dieslem R4, RM 2015-17 (597 aut) – istnieje ryzyko uwięzienia powietrza w układzie chłodzenia, co w następstwie może powodować niewystarczające chłodzenie elementów silnika, prowadząc do ich uszkodzenia i pożaru w komorze silnika. Naprawa: wyposażenie układu chłodzenia w dodatkową linię odgazowującą (wąż odpowietrzający) między chłodnicą układu chłodzenia a zbiornikiem wyrównawczym.