EQC typ 293 (17 aut) – może dojść do pęknięcia sworznia w mechanizmie różnicowym przedniej osi, a przez to braku przeniesienia napędu do przedniej osi. Kawałki sworznia mogą doprowadzić do zablokowania mechanizmu różnicowego, a więc także przednich kół, przez co kierowca straciłby panowanie nad pojazdem. Konsekwencją tej sytuacji mogłoby być także uszkodzenie obudowy skrzyni biegów i wyciek oleju na jezdnię. Naprawa: wymiana elektrycznego układu przeniesienia napędu przedniej osi.
Klasa A typ 177 (16 aut) – spaw regulacji wysokości lewego przedniego fotela jest za słaby. W razie zderzenia mógłby on pęknąć, przez co siedzisko fotela opuściłoby się do przodu. Ograniczyłoby to działanie ochronne układu zabezpieczającego przed skutkami wypadków. Naprawa: wymiana regulatora kąta pochylenia lewego przedniego fotela.
Klasa A, CLA, klasa B, GLC i EQC (typy: 118, 177, 247, 253 i 293) (233 auta) – w razie wypadku z aktywacją poduszki powietrznej mogłaby się ona oddzielić od płyty podstawowej i wtargnąć z wysoką prędkością do wnętrza pojazdu. Naprawa: sprawdzenie i ewentualna wymiana poduszki powietrznej po stronie kierowcy.
Sprinter typ 910 (296 aut) – zostały wydane ze stalowymi resorami piórowymi tylnej osi, które nie spełniają wszystkich wymagań dotyczących wytrzymałości w zakresie eksploatacji. Jeżeli w skrajnym przypadku dojdzie to pęknięcia takiego resoru, wówczas dokładne prowadzenie tylnej osi i sterowność pojazdu w podczas jazdy nie będą zagwarantowane.
Sprinter typy 907/910 (14 aut) – spoina spawalnicza na regulatorze wysokości fotela nie została wykonana zgodnie ze specyfikacją. W razie wypadku może dojść do pęknięcia spoiny spawalniczej i obniżenia fotela z przodu. Może to doprowadzić do ograniczonego działania systemu mocowania.
Vito typ 447 z dodatkowym akumulatorem pod przednim fotelem po prawej stronie (682 auta) – mogły być dostarczane bez pokrywy skrzyni fotela. Niezgodne z przepisami wykorzystywanie otwartej skrzyni fotela jako schowka może doprowadzić do zwarcia, jeśli poprzez włożony przedmiot będzie przechodził prąd, na skutek połączenia dwóch biegunów akumulatora. W związku z tym nie można wykluczyć zagrożenia pożarowego.
Sprinter typ 907/910 z Niemiec (9685 aut) – przewody hamulcowe mogą dotykać do tylnej części wewnętrznego błotnika przedniej osi, co może prowadzić do uszkodzenia przewodu hamulcowego i wycieku płynu hamulcowego. Jeżeli kierowca zignoruje lampkę ostrzegawczą poziomu płynu hamulcowego w zestawie wskaźników, na skutek stopniowej utraty płynu hamulcowego droga hamowania wydłuży się.
Klasa X typ 470 z Niemiec (641 aut) – nie podano prawidłowych wartości maksymalnego obciążenia dachu. Maksymalne możliwe obciążenie dachu podczas eksploatacji pojazdu jest mniejsze niż podczas postoju pojazdu, np. podczas używania namiotu dachowego. Przekroczenie maksymalnego obciążenia dachu podczas eksploatacji może zakłócić prawidłowe działanie układu ESP, co zwiększa ryzyko wypadku, w wyniku którego ładunek zamocowany na dachu może się przesunąć lub spaść z niego albo złamać zadaszenie.
Klasa V/Vito typ 447 z Niemiec (954 auta) – elastyczny powrotny przewód paliwowy dotyka do krawędzi poszycia podwozia, co podczas jazdy może powodować jego uszkodzenie i wyciek paliwa. Paliwo może wyciekać na jezdnię.
Klasa S oraz klasa S Coupe/Cabrio typy 222, 217 z silnikami benzynowymi 4.0 V8 (251 aut) – materiał, z którego wykonane są zaślepki silnika może nie wytrzymać maksymalnego obciążenia podczas jazdy. Może to spowodować uszkodzenie zaślepek na skutek wysokiego ciśnienia oleju silnikowego, które występuje szczególnie podczas dynamicznej jazdy. W związku z tym może dojść do wyciek oleju w okolicy zaślepek. Wyciekający olej może z kolei dostać się na drogę. Jeśli poziom oleju spadnie, kierowca zostanie powiadomiony o usterce za pomocą czerwonego komunikatu ostrzegawczego w zestawie wskaźników. Jeżeli komunikat będzie zignorowany przez kierowcę, silnik będzie pracował na sucho, co oznacza, że może dojść do awarii z powodu uszkodzenia silnika.
Klasa G typ 463 (515 aut) – symbol blokady, umieszczony w tylnych drzwiach na dźwigni obsługi zabezpieczenie przed dziećmi może nieprawidłowo wskazywać stan blokady. Na skutek tego tylne drzwi można otworzyć od wewnątrz, pomimo rzekomego zablokowania, a z drugiej strony tylnych drzwi nie można otworzyć od wewnątrz pomimo ich rzekomego odblokowania. Może to prowadzić do ryzyka obrażeń i/lub zwiększonego ryzyka urazów u pasażerów siedzących z tyłu. W instrukcji obsługi przedstawiono i opisano poprawy kierunek działania zabezpieczenia przed dziećmi. Naprawa: umieszczenie naklejki z prawidłowym oznaczeniem w miejscu nieprawidłowo wytłoczonego symbolu blokady w tylnych drzwiach pojazdu.
GLB typ 247 (115 aut) – uszczelnienie nadwozia w obszarze przedniej wnęki koła jest niezgodne ze specyfikacją. W tym przypadku przez wnękę koła może przedostawać się woda do przedniej przestrzeni na nogi. Na skutek tego działanie modułów sterujących i innych komponentów elektrycznych, zainstalowanych w tych obszarach, może być zakłócone i spowodować awarię zestawu wskaźników oraz brak wyświetlania informacji, natomiast silnik może zgasnąć podczas jazdy lub nie uruchomić się ponownie. W związku z tym wzrasta ryzyko wypadku.
Klasa C (BR 205), klasa E (BR 213), GLC (BR 253), AMG GT 4-drzwiowe Coupé (BR 290) i EQC (BR 293) z elektrycznym mechanizmem odblokowania oparcia z tyłu (195 aut) – blokada oparcia tylnego fotela po lewej stronie nie odpowiada specyfikacji. Wprawdzie podstawowa funkcja blokady oparcia fotela jest tutaj zapewniona, natomiast w przypadku kolizji nie można wykluczyć awarii blokady oparcia fotela spowodowanej obciążeniem na skutek uderzenia. Naprawa: wymiana blokady oparcia tylnego fotela po lewej stronie.
Klasa E, klasa S, AMG GT, klasa G (Typ 213, 217, 222, 290 i 463) (145 aut) – materiał elastomerowy przewodu doprowadzania oleju turbosprężarki napędzanej spalinami może nie być zgodny ze specyfikacją. Może to doprowadzić do punktowego wycieku z przewodu doprowadzania oleju na skutek obciążeń termicznych podczas jazdy. Nie można wykluczyć, że wyciekający olej może mieć kontakt z gorącymi elementami, co stwarza zagrożenie pożarowe. Naprawa: wymiana przewodu doprowadzania oleju turbosprężarki napędzanej spalinami.
Sprinter typy 907/910 z Niemiec (54 auta) – przewody elektryczne przebiegające w obszarze ram foteli obrotowych zostają zakleszczone i mogą ulec uszkodzeniu. Wiązka przewodów bocznych poduszek powietrznych przebiega również pod fotelem obrotowym. Uszkodzenie przewodów może doprowadzić do nieuzasadnionego uruchomienia bocznej poduszki powietrznej, a w razie wypadku poduszka nie zostanie aktywowana.
Klasa A (typ 177, 11.09.2017 r.-10.02.2019 r.) (1545 aut) – elastyczny przewód spustowy układu klimatyzacji może być niewłaściwie zamontowany, powodując przedostawanie się wody kondensacyjnej z układu klimatyzacji do przestrzeni na nogi po stronie kierowcy i pasażera oraz do tunelu środkowego. Zwiększony poziom wilgotności może przyspieszyć proces korozji na zainstalowanych tam komponentach elektrycznych doprowadzając do zwarcia lub wystąpienia prądów pełzających. W konsekwencji może dochodzić do uszkodzenia modułu sterującego SRS, braku możliwości uruchomienia pojazdu, uruchomienia trybu awaryjnego silnika podczas jazdy oraz zakłócenia działania innych komponentów (np. pompy paliwowej, automatycznego/manualnego wezwania pomocy). Naprawa: sprawdzenie elastycznego przewodu spustowego układu klimatyzacji i w razie potrzeby jego wymiana.
Klasa C, GLC, AMG GT (typy 205, 253, 290, 24.04.2018 r.-06.11.2019 r.) (346 aut) – system ESP może nie być dostosowany do zainstalowanego rodzaju hamulców i nie reagować prawidłowo na ewentualne odchylenie czujnika stopnia odchylenia od kursu jazdy lub awarię podciśnieniowego przewodu hamulcowego. Może to prowadzić do ingerencji ESP, która nie odpowiada sytuacji na drodze. Naprawa: aktualizacja oprogramowania modułu sterującego zespołu ESP.
Sprinter typ 910 z Niemiec, z napędem na przednie koła z silnikiem wysokoprężnym OM651 (1402 auta) – w razie kolizji czołowej może dojść do uszkodzenia tzw. stopnia końcowego świec żarowych. Może to prowadzić do zwarcia i pożaru. Naprawa: wyposażenie pojazdów w obudowę osłaniającą stopień końcowy świec żarowych oraz podłączenie ich zasilania do bezpiecznika pirotechnicznego.
Typy: 197, 204, 207, 164, 169, 171, 203, 212 i 251 (22 002 auta) – w razie wypadku, gdy uruchamia się poduszka powietrzna kierowcy, może dojść do pęknięcia generatora gazowego, powodując przedostanie się części generatora gazowego do wnętrza pojazdu, niwelując zabezpieczającą funkcję poduszki powietrznej. Naprawa: wymiana poduszki powietrznej kierowcy.
Klasa A (BR 177), klasa B/GLA/GLB (BR 247) i CLA (BR 118), z silnikiem benzynowym M282 R4 (170 aut) – przewód doprowadzający olej turbosprężarki może być nieszczelny. Może to skutkować wyciekaniem oleju silnikowego na okładzinę podwozia, a stamtąd na drogę. Ponadto w przypadku kontaktu wyciekającego oleju silnikowego z gorącymi elementami w komorze silnika może dojść do pożaru. Naprawa: sprawdzenie przewodu doprowadzającego olej turbosprężarki i, w razie potrzeby, jego wymiana.
Klasa C, klasa E, klasa S, GLC, CLS (typy 205, 213, 238, 222, 253, 257) z silnikiem benzynowym R4 (14 aut) – może dojść do wycieku oleju z przewodu doprowadzającego i przewodu powrotnego oleju turbosprężarki. W konsekwencji olej może zetknąć się z gorącymi elementami, co grozi pożarem. Naprawa: sprawdzenie połączeń śrubowych przewodu doprowadzającego i przewodu powrotnego oleju turbosprężarki i, w razie potrzeby, ich skorygowanie.
Sprinter typ 907 z Niemiec (17 aut) – zostały wydane bez wymaganej tylnej osłony przeciwnajazdowej. W przypadku uderzenia z tyłu pojazdu zabezpieczenie jest niedostateczne.
GLB typ X247 (455 aut) – tylny spojler w drzwiach tyłu nadwozia może być niezgodny ze specyfikacją. Zewnętrzne mocowanie tylnego spojlera może nie być w ogólne przyspawane lub nie być całkowicie przyspawane do wspornika podstawy. W przypadku niekompletnego spawania, połączenie spawane może pęknąć podczas otwierania drzwi tyłu nadwozia, a tylny spojler może uderzyć o dach. W obu przypadkach nie można wykluczyć poluzowania się części tylnego spojlera podczas jazdy. Naprawa: sprawdzenie tylnego spojlera i ewentualna naprawa.