Auto Świat Porady Eksploatacja Silnik 1.6 HDi – niezniszczalny czy awaryjny? Najlepiej wybrać ten o kodzie 9HX

Silnik 1.6 HDi – niezniszczalny czy awaryjny? Najlepiej wybrać ten o kodzie 9HX

Autor Wojciech Denisiuk
Wojciech Denisiuk
Autor Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski

Silnik 1.6 HDi to jeden z najpopularniejszych diesli pierwszej dekady XXI wieku. Można go spotkać w kilkudziesięciu autach kilku czołowych producentów – nie tylko francuskich, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, a nawet w należącym do BMW Mini. Nie jest to wyłącznie francuska myśl techniczna, bo w prace projektowe zaangażowana była również firma Ford.

Silnik 1.6 HDi
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Silnik 1.6 HDi
  • Silnik 1.6 HDi występuje w wielu wariantach mocy
  • Nowsze silniki Diesla to nie tylko większa moc, ale i większe ryzyko usterek
  • W silnikach 1.6 HDi warto zwrócić uwagę na turbinę, "dwumas" oraz filtr FAP

Pierwszym wspólnie z nią zaprojektowanym dieslem był silnik 1.4 HDi, z czasem również większe silniki wysokoprężne powstały w wyniku współpracy obu firm – 2.0 HDi, 2.2 HDi czy najnowszy 3.0 HDi. Pozwoliło to rozłożyć ciężar finansowy opracowania nowych konstrukcji na dwa podmioty, dzięki czemu cena aut może być niższa.

Autor Wojciech Denisiuk
Wojciech Denisiuk
Autor Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski
Redaktor Naczelny AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji