Auto Świat Porady Wszystko o silniku Zweryfikowaliśmy legendy o silnikach R3, w tym słynnym 1.2 PureTech. Które faktycznie są awaryjne?

Zweryfikowaliśmy legendy o silnikach R3, w tym słynnym 1.2 PureTech. Które faktycznie są awaryjne?

Coraz ostrzejsze normy emisji spalin i obniżenie kosztów produkcji to główne powody wprowadzania na rynek silników R3. Sprawdziliśmy trwałość i niezawodność najpopularniejszych silników z turbo i ich wolnossące odpowiedniki.

Silnik 1.2 PureTech - czy naprawdę jest taki zły?
Silnik 1.2 PureTech - czy naprawdę jest taki zły?Auto Bild

Jednostki trzycylindrowe kojarzą się ze słabą kulturą pracy, kiepskimi osiągami i... krótką żywotnością. Mają być ratunkiem na coraz ostrzejsze normy emisji spalin. Czy rzeczywiście to „zło konieczne”? Ocena nie jest jednoznaczna. Ideą downsizingu jest dostarczenie silnika R3 mającego pojemność 0,9-1,5 l, ale oferującego osiągi na poziomie wolnossących motorów 1.4, 1.6 czy nawet 2.0. Jeśli pod lupę weźmiemy doładowane trzycylindrowce z bezpośrednim wtryskiem paliwa, to jest to... realne!