Tegoroczne Munich Motor Show, a właściwie IAA Mobility, odbędzie się pod hasłem "Co nas będzie napędzać" i po raz pierwszy zostanie zorganizowane w zupełnie nowej formule w centrum miasta, w tzw. Open Space oraz w halach wystawowych w Riem na przedmieściach Monachium. Swój udział w imprezie potwierdziło już ponad 500 wystawców z ponad 25 krajów świata. Wśród nich znajdziemy takie samochodowe marki jak: Audi, BMW, Cupra, Dacia, Ford, Genesis, Hyundai, Kia, Mercedes, MINI, Porsche, Renault, Rolls-Royce, Smart, Volkswagen, Polestar, Leapmotor, Wey, NIO i ORA, a także producentów części, opon i akcesoriów (Bosch, Continental, Magna, Michelin i Plastic Omnium). W targach wezmą również udział liderzy rynku cyfrowego, tacy jak IBM, Intel i Mobileye, a także start-upy i innowacyjne marki rowerów. Niestety, zabraknie kilku ważnych graczy, w tym marek grupy Stellantis (Alfa Romeo, Citroen, Jeep, Opel, Peugeot) i japońskich (Honda, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Toyota, Subaru).
W alei Blue Lane na specjalnych odcinkach testowych będzie można sprawdzić skutery elektryczne a także samochody elektryczne, hybrydowe i zasilane wodorem. Jazdy próbne będą oferowane przez Amazon Alexa Automotive, Audi, BMW, Dacię, Daimlera, Porsche, Forda, Luminatec, Obist, Schaefflera i Wey.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dla fanów motoryzacji najważniejsze będą oczywiście premiery samochodów i możliwość zobaczenia ich na własne oczy. W końcu IAA Mobility to pierwsze takie wydarzenie tej skali w Europie po przerwie spowodowanej przez pandemię, przez którą odwołano już wiosenny salon w Genewie w ubiegłym i w tym roku oraz imprezę w Paryżu minionej jesieni. Część debiutów już jest zapowiedziana, ale jak zawsze można liczyć na niespodzianki.
Co ważne, dostęp do tzw. Open Space będzie darmowy, natomiast bilety są sprzedawane na pokazy towarzyszące (Open Space Extended) i wstęp do hal wystawowych Summit. IAA będą otwarte dla publiczności w dniach od 7 do 12 września 2021 r. Godziny otwarcia: codziennie od 9.00 do 18.00, z wyjątkiem ostatniego dnia. W niedzielę 12 września wystawa zostanie zamknięta godzinę wcześniej, o 17.00.
Dni prasowe zaplanowano na 6 i 7 września. Sprzedaż biletów w przedsprzedaży online już się rozpoczęła (kliknij tutaj, aby kupić bilety). Bilet dzienny kosztuje 20 euro w ciągu tygodnia, 25 euro w weekend. Bilet weekendowy jest dostępny za 45 euro. Praktykanci, uczniowie od 6. roku życia, studenci i osoby pracujące w ramach wolontariatu płacą 10 euro. Bilet rodzinny (dwoje dorosłych i troje dzieci w wieku od 6 do 14 lat) kosztuje 49 euro za jeden dzień i 59 euro za weekend. Każdy bilet zawiera jednodniowy karnet na komunikację miejską w Monachium. Na miejscu ceny biletów wstępu są o 2 euro droższe niż online.