Auto Świat Używane Co warto kupić 15 najlepszych samochodów za 50 tys. zł

15 najlepszych samochodów za 50 tys. zł

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

W ostatnim odcinku typujemy auta za 50 tys. zł – jest w czym wybierać! Może się wydawać, że 50 tys. zł na auto używane to wysoka kwota i nikt nie zaoferuje odpicowanego bubla. Każda transakcja wymaga jednak wnikliwej kontroli. Ryzyko trafienia „składaka” za tak duże pieniądze jest wysokie!

1.meg.ok
Zobacz galerię (15)
Auto Świat
1.meg.ok

Mało kto będzie inwestował w maskowanie przebiegu czy braków technicznych w kilkunastoletnim aucie, żeby wziąć za nie najwyżej parę tysięcy złotych więcej – przecież za samo malowanie nadwozia trzeba więcej zapłacić! Co innego w przypadku powypadkowego złomu, który teoretycznie (po odbudowie) wart będzie kilkadziesiąt tysięcy złotych. Tu wszelkie oszczędności mogą przynieść kolosalne zyski, zwłaszcza że ceny części do nowszych modeli potrafią przyprawić o ból głowy. Jeśli więc zamierzacie wydać na auto około 50 tys. zł, musicie mieć się na baczności, żeby nie kupić samochodu, który jest np. po solidnym dzwonie.

Sprawdzać, gdzie się da

Jak można uchronić się przed oszustwem? Sprawdzajcie, gdzie się da. Wiele modeli, które polecamy waszej uwadze w tym odcinku, ma jeszcze fabryczną gwarancję (w przypadku Sportage’a są to nawet egzemplarze z 2010 roku!). Żeby to potwierdzić, będziecie musieli wybrać się do autoryzowanej stacji serwisowej. Nawet jeśli macie pewność co do bezwypadkowości nadwozia, może się okazać, że będzie brakować jakiegoś przeglądu i gwarancja nie zostanie uznana. Dokładny przegląd w ASO zazwyczaj kosztuje 300-500 zł, ale pozwoli też poznać np. historię serwisową.

Radzimy również dokładnie zbadać nadwozie oraz kondycję silnika – nie zapominajcie, że pozornie drobne operacje w układzie wtryskowym czy rozrządzie mogą pochłonąć kilkanaście tysięcy złotych.

Małe auto w atrakcyjnej wersji silnikowej i wyposażeniowej? A może mocny kompakt lub modny SUV? Pomysłów jest wiele

W przypadku mniejszych modeli (segmenty B i C) możecie sięgnąć po świetnie wyposażone wersje, w salonach kosztujące krocie. Innowacyjny Cactus z dieslem? A może bogato wyposażone Renault Clio? Z tebgo dużego grona wybraliśmy Hyundaia i30 (m.in. za długą gwarancję i niezłą trwałość), mocną (już niemal kultową!) odmianę Mégane’a III, innowacyjnego Peugeota 308 i hybrydową Toyotę Auris. Większe auto? Nie ma problemu: może uwodząca wygodą i stylem Insignia albo trwały Lexus?

Kwota 50 tys. zł wystarczy też na sportowca, choć oczywiście ostrożność jest jeszcze bardziej wskazana – to ciągle za mało na supersportowe samochody pokroju Porsche 911 (chyba że macie co najmniej połowę naszej kwoty na dalsze inwestycje), ale już Boxster zaczyna rodzić nadzieję na czerpanie przyjemności z jazdy, a nie zawieranie znajomości w warsztatach. Ciągle jednak ryzyko jest spore, wybraliśmy więc lekką Mazdę MX-5 oraz Audi TTS.

Dość dowolnie możecie też buszować w ogłoszeniach z SUV-ami. Skoda Yeti, Subaru Forester (koniecznie z benzyniakiem) i Ford Kuga mogą dać sporo radości miłośnikom jazdy pod znakiem 4x4.

Zakup – tak, ale co dalej…

Czego nie polecamy za 50 tys. zł? Poza wspomnianymi autami sportowymi ostrożnie podchodźcie do luksusowych terenówek – w ogłoszeniach znajdziecie i Mercedesa ML, i Volvo XC90, i BMW X5, ale mamy obawy co do kosztów utrzymania. Przebieg aut (najczęściej z dieslami) będzie wynosił nawet grubo ponad 300 tys. km.

Naszym zdaniem: kusząca oferta!

Nie mamy wątpliwości, że samochody używane kupione za 50 tys. zł mogą zapewnić naprawdę dużą przyjemność z jazdy. Możecie wybierać wśród prawie nowych aut, świetnie wyposażonych, bardzo mocnych i dynamicznych.

Niestety, wiele marek i modeli (szczególnie luksusowe, terenowe) ciągle pozostaje nieosiągalnych lub egzemplarze dostępne za 50 tys. zł nie gwarantują bezproblemowej eksploatacji. Bardzo łatwo też naciąć się na powypadkowe auto lub przygotowane do sprzedaży.

Opony całoroczne w najlepszych cenach - znaleźliśmy je dla Was!

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 - sprawdź cenę!

Michelin CrossClimate + - sprawdź cenę!

Continental AllSeasonContact - sprawdź cenę!

Vredestein Quatrac 5 - sprawdź cenę!

Nexen N’blue 4Season - sprawdź cenę!

Pirelli Cinturato AllSeason - sprawdź cenę!

BF Goodrich g-Grip All Season 2 - sprawdź cenę!

Hankook Kinergy 4S - sprawdź cenę!

Apollo Alnac 4G All Season - sprawdź cenę!

Kleber Quadraxer 2 - sprawdź cenę!

Kumho Solus 4S HA31 - sprawdź cenę!

Falken Euro All Season AS200 - sprawdź cenę!

Nokian Weatherproof - sprawdź cenę!

Maxxis All Season AP2 - sprawdź cenę!

Uniroyal AllSeason Expert - sprawdź cenę!

General Altimax A/S 365 - sprawdź cenę!

Aeolus 4Season Ace - sprawdź cenę!

Viking Four Tech - sprawdź cenę!

Nankang NK All Season Plus - sprawdź cenę!

Goodride All Seasons SW602 - sprawdź cenę!

Tristar Ecopower 4S - sprawdź cenę!

Syron 365 Days - sprawdź cenę!

Sailun Atrezzo 4Seasons - sprawdź cenę!

Firestone Multiseason - sprawdź cenę!

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków