W tegorocznym raporcie jakości przeanalizowaliśmy kondycję 25 marek popularnych na polskim rynku. Duży nacisk położyliśmy na to, co wydarzyło się w ostatnim roku: ile było wezwań do serwisów (uwzględniliśmy lata 2012, 2013 i 2014), czy firma poradziła sobie z usterkami aut, czy przeciwnie – pojawiły się nowe kłopoty, jak wypadły poszczególne modele w raporcie niezawodności oraz w naszych testach długodystansowych. Punktujemy wymienione obok kategorie i na tej podstawie tworzymy nasz ranking.

Jak ocenialiśmy marki?

- 50 punktów za typowe usterki Usunięcie niektórch awarii kosztuje krocie, dlatego uznaliśmy, że to najważniejsze kryterium oceny.

- 20 punktów zaakcje naprawcze Dobrze, gdy producent usuwa niebezpieczne usterki, ale jeszcze lepiej – gdy nie popełnia błędów.

- 10 punktów za raport TÜV Niska „waga” oceny wynika z metody pomiaru: oceniany jest stan aut na przeglądach rejestracyjnych a nie typowe i poważne awarie.

- 20 punktów za testy 100 tys. km Ważna próba: znaczący dystans pokonujemy zazwyczaj w niecałe 2 lata. Od roku stosujemy nieco inne kryteria oceny: punkty ujemne można zdobyć też za braki wykryte w trakcie rozbiórki.

W naszej galerii możecie sprawdzić, czy marki premium są warte dużych pieniędzy, czy może lepiej zainteresować się budżetowymi modelami.