Główne utrudnienia podczas prac to korozja, która może zaatakować połączenia śrubowe i przewody hamulcowe (konieczna kontrola po zakupie), lub konieczność posłużenia się dodatkowymi urządzeniami, np. do pomiaru jakości płynów hamulcowego i chłodzącego, lub komputerem do diagnostyki urządzenia wtryskowego i układu zapłonowego itp. W takich przypadkach trzeba skorzystać z pomocy fachowego serwisu.

Niedrogie części, prosta budowa – Seicento jest tanie w eksploatacji i łatwe w serwisie!

Gdy nabierzecie wprawy, będziecie mogli wykonać praktycznie wszystkie prace, również takie, jak wymiana rozrządu (trudna ze względu na małą ilość miejsca), uszczelki pod głowicą czy sprzęgła. Bez większego kłopotu wymienicie elementy zawieszenia.

Ile można zaoszczędzić dzięki samodzielnym naprawom? Jeśli swojego Fiata zabierzecie do ASO za przegląd zapłacicie (bez materiałów) ok. 300 zł. Zapytaliśmy też w ASO, ile kosztuje rozszerzony przegląd z materiałami. „Około 700 zł” – taką odpowiedź uzyskaliśmy. Jest więc na czym oszczędzać!

Jeśli zdiagnozujecie usterkę lub planujecie prace obsługowe, pamiętajcie o zgromadzeniu potrzebnych narzędzi, materiałów i części. Seicento figuruje w katalogach z zamiennikami, a nabywca wybiera z wachlarza produktów w różnych cenach.

Seicento ma też inne zalety – można znaleźć egzemplarze od 1. właściciela, z polskiego salonu, w niezłym stanie. Oczywiście, ten Fiacik ma również wady – przede wszystkim chodzi o niezbyt dobrą ochronę w czasie kolizji, a także ubogie wyposażenie (np. ABS był opcją w najlepszych wariantach). Co prawda, samochód waży tylko 740 kg, ale manewrowanie na parkingu bez wspomagania nie jest przyjemne.

W Seicento od roku modelowego 2002 Fiat wprowadził kilka modernizacji: wielopunktowy wtrysk, inne pakiety wyposażeniowe. Zmianie uległa też częstotliwość przeglądów – z 15 tys. km na 20 tys. km (lub raz w roku).