Lektura zgłoszeń producentów może być dobra na… poprawę humoru. Najczęściej pojawiają się w nich słowa: „może”, „w skrajnym przypadku”, „w niekorzystnych warunkach” – jakoś trzeba przyznać się do błędu, ale najlepiej ubrać to w słowa pozostawiające furtkę, że błędy zdarzają się jedynie sporadycznie, a tak naprawdę to… wręcz powinniśmy być wdzięczni producentowi za naprawę. Uważać trzeba szczególnie np. na wspólnego vana Citroëna, Peugeota i Toyoty – to auto przoduje pod względem liczby wezwań.
Prezentowana w galerii lista to kompletny wykaz wezwań producentów, zgłoszonych do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w całym 2019 r. Znalazły się tu wszystkie wezwania aut osobowych i dostawczych, nie ma zaś motocykli i ciężarówek. Jeśli macie podejrzenia, że wasze auto może mieć którąś z usterek, najlepiej zasięgnąć informacji u źródła, czyli w ASO. Listy z numerami VIN można też szukać na stronie www.uokik.gov.pl.
Opisane akcje to dobra wola i zapobiegliwość producentów czy smutna prawda o niedopracowanych samochodach? Odpowiedź leży pośrodku: z pewnością w wielu przypadkach lepsze jest dmuchanie na zimne niż procesy sądowe. Ale – gdyby nie było problemów (choćby… potencjalnych) – nie byłoby również tej listy. Tymczasem w wielu markach nie są wzywane poszczególne auta, tylko tysiące lub nawet dziesiątki tysięcy samochodów! Czy trzeba ich unikać? Cóż, w przypadku niektórych marek lub modeli rzeczywiście powstaje mało chlubny obraz.
Galeria zdjęć Abarth – 1 akcja 1/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
124 Spider wyprodukowany we Włoszech
Może włączyć się 1. bieg przy dźwigni zmiany biegów w pozycji „D” (prawdopodobnie chodzi o niezamierzoną redukcję w skrzyni automatycznej, nawet z wysokiego biegu – przypis red.). Naprawa: aktualizacja oprogramowania centralki skrzyni biegów.
12 samochodów
Alfa Romeo – 6 akcji 2/39 Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Giulia wyprodukowana we Włoszech
Przewód hamulcowy może ocierać o stalowy pierścień znajdujący się na przewodzie płynu chłodzenia silnika, co może doprowadzić do wycieków płynu i skutkować zmniejszeniem skuteczności hamowania.
97 samochodów
Stelvio Quadrifoglio wyprodukowane we Włoszech
Może odłączyć się przewód chłodzenia silnika, co może negatywnie wpłynąć na niektóre funkcje samochodu oraz utratę jego mocy.
15 samochodów
Stelvio wyprodukowane we Włoszech
Przewód alternatora może ocierać o przewód EGR. Przetarcie osłony przewodów może spowodować zwarcie.
30 samochodów
Stelvio i Giulia wyprodukowane we Włoszech
Przy włączonym trybie Active tempomatu może następować samoistne przyspieszanie samochodu. Naprawa: przeprogramowanie centralki kontroli hamulców.
574 samochody
Stelvio i Giulia wyprodukowane we Włoszech
Może wystąpić nieprawidłowe ustawienie foteli podczas blokowania. Naprawa: sprawdzenie/wymiana szkieletów siedzeń foteli.
21 samochodów
Stelvio i Giulia wyprodukowane we Włoszech
Z powodu nieprawidłowego odczytu poziomu paliwa może być wyświetlany na zestawie wskaźników poziom wyższy niż rzeczywisty. Brak paliwa podczas jazdy może skutkować kolizją lub wypadkiem. Naprawa: aktualizacja oprogramowania centralki związanej ze sterowaniem wskazań poziomu paliwa.
1885 samochodów
Alpine – 1 akcja 3/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
A110 wyprodukowane w Dieppe (Francja) 01.09.2018-05.07.2019 r.
1. Opiłki metalu mogą powodować blokowanie się elektrozaworu sterującego ciśnieniem oleju silnikowego. 2. Może wystąpić niedostateczne dokręcenie śrub zamka pokrywy przedniej. 3. Wiązka elektrycznej przepustnicy wydechu może stykać się z układem wydechowym. Możliwe skutki: hałas pochodzący z silnika i komunikat na zestawie wskaźników „ryzyko uszkodzenia silnika”, a w konsekwencji uszkodzenie silnika oraz utrudnione zamykanie maski, odkręcenie się śrub zamka pokrywy połączone z hałasem, a w wyjątkowych sytuacjach otwarcie się pokrywy przedniej w czasie jazdy i/lub zwarcie w wiązce elektrycznej przepustnicy wydechu, połączone z przejściem w tryb awaryjny pracy silnika, ewentualnie z brakiem możliwości uruchomienia silnika (przepalenie się bezpiecznika 15 A, zabezpieczającego obwód sterowania przepustnicy). Naprawa: przeprogramowanie komputera wtrysku oraz, w zależności od egzemplarza, poprawienie dokręcenia śrub zamka maski i/lub poprawienie ułożenia wiązki elektrycznej przepustnicy wydechu.
33 samochody
Audi – 7 akcji 4/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
A6 Avant (4A) wyprodukowany w Niemczech między IV a X 2018 r.
Może dojść do nieszczelności dachu szklanego i poluzowania się szklanej pokrywy dachu. Naprawa: wymiana tylnej pokrywy szklanej.
43 samochody
A4/A5/S4/S5 (B8), A6/A7 (4G), Q7 (4M)i A8 (4H) wyprodukowane w Niemczech między IX 2013 r. a IV 2018 r., wyposażone w silnik 3.0 TFSI
Może dojść do wycieku niewielkich ilości paliwa koło rozdzielaczy paliwa. Może to skutkować zapachem paliwa we wnętrzu.
321 samochodów
A3 Limousine (8V) wyprodukowane w Niemczech
Mógł zostać zamontowany środkowy zagłówek kanapy bez trzpienia zabezpieczającego. Podczas wypadku zagłówek może się poluzować. Naprawa: sprawdzenie i ewentualna wymiana zagłówka.
141 samochodów
Q5 (FY) wyprodukowane w Niemczech pomiędzy VI 2018 r. a III 2019 r.
Mogła zostać zamontowana pompa hamulcowa niespełniająca wymaganych parametrów grubości ścianek. W miarę upływu czasu może dojść do nieszczelności, a nawet do awarii pompy. Skutkiem tego może być nieprawidłowe funkcjonowanie hydraulicznego układu hamulcowego. Naprawa: sprawdzenie i ewentualna wymiany pompy.
170 samochodów
A8 (F8) i Q7/Q8 (4L) wyprodukowane w Niemczech między XI a XII 2018 r.
Może być obniżona wytrzymałość elementów koła, co może skutkować pęknięciem. Wtedy koło może zetknąć się z nadkolem.
18 samochodów
Q5 (FY) wyprodukowane w Niemczech między IV a V 2018 r.
Może dojść do zmniejszenia skuteczności hamowania na osi tylnej i wydłużenia drogi hamowania. Naprawa: sprawdzenie i ewentualna naprawa tylnego układu hamulcowego.
289 samochodów
Q5 (FY) wyprodukowane w Niemczech między VII 2015 r. a XII 2018 r.
Może dojść do poluzowania nadkola lub jego oderwania.
4961 samochodów
BMW – 9 akcji 5/39 Źródło: BMW / BMW
X5 i X6 (E7X) wyprodukowane w USA
Może wystąpić nieprawidłowe działanie generatora gazowego/airbagu. W przypadku uruchomienia poduszki kierowcy w generatorze może wytworzyć się za wysokie ciśnienie i dojść do pęknięcia i wydostania się części metalowych z poduszki.
139 samochodów
X1 (F48) wyprodukowane w Niemczech
Olej chłodząco-smarujący, znajdujący się na nakrętce mocującej, powoduje powstawanie nadżerek na plastikowym uchwycie tylnej lampy. Na tym uchwycie pojawiają się pęknięcia, włącznie z jego wyłamaniem. Może to skutkować wypadnięciem tylnej lampy.
399 samochodów
Seria 5 (E39) i BMW X5 (E53) wyprodukowane w Niemczech
W przypadku wyzwolenia poduszki powietrznej kierowcy może wystąpić wysokie ciśnienie wewnątrz generatora gazu i jego rozerwanie, a z poduszki mogą wydobywać się metalowe elementy. Naprawa: wymiana modułu poduszki powietrznej kierowcy.
1350 samochodów
Serie 5 oraz 6 (E6x) wyprodukowane w Niemczech
Przewód plusowy biegnie od akumulatora w bagażniku przez złącze na dnie bagażnika do wyprowadzenia „+” w komorze silnika. W tzw. uchwycie przekazującym przewody połączone są śrubami. Długotrwały wpływ czynników, jak drgania i zmiany temperatur, połączony z narażeniem na kontakt z wilgocią i solą, może być przyczyną korozji. Wyższa oporność stykowa na połączeniu śrubowym może zakłócać zasilanie elektryczne, a w konsekwencji prowadzić do zakłóceń, a nawet do niemożności uruchomienia pojazdu. W wyjątkowych przypadkach złącze może nagrzać się do wysokiej temperatury i spowodować szkody wskutek tlenia się elementów. Jeśli elementy zaczną się tlić, nie można wykluczyć wystąpienia pożaru w bagażniku, a nawet pożaru pojazdu – także po wyłączeniu. Naprawa: kontrola uchwytu przekazującego, w razie potrzeby jego poprawienie.
12 587 samochodów
X3 (G01) wyprodukowane w Niemczech 08.08.2018 r.-14.01.2019 r.
Mogły nie zostać włożone śruby do mocowania tylnego spoilera, przez co może być odkształcony, a przy większych prędkościach może odpaść. Naprawa: kontrola i ew. poprawa złącza spoilera.
76 samochodów
Seria 3 (G20) wyprodukowana w Niemczech
Blokada środkowego zagłówka z tyłu może pęknąć, co w przypadku zderzenia tylnego może skutkować zwiększonym prawdopodobieństwem odniesienia obrażeń. Naprawa: wymiana zagłówka tylnego.
184 samochody
530 i 330 (G30 i G20) wyprodukowane w Niemczech
Ułożyskowanie wałka wyrównoważającego w silniku może nie być odpowiednio wytrzymałe. Wskutek tego może dojść do przedwczesnego zużycia łożyska, które może być przyczyną uszkodzenia silnika i jego zgaśnięcia w trakcie jazdy. Naprawa: wymiana silnika.
7 samochodów
X6 (F16) i X6M (F86) wyprodukowane w Niemczech
W przypadku używania fotelików dziecięcych z mocowaniem Isofix i dodatkowym podparciem na podłodze pojazdu na skutek drgań może dojść do pęknięcia strzemiączka. Zamocowanie fotelika Isofix nie jest wtedy możliwe. Naprawa: wzmocnienia mocowań Isofix.
3250 samochodów
Seria 3 (E46) wyprodukowana w Niemczech
Przy wyzwoleniu poduszki powietrznej kierowcy spowodowanym wypadkiem może powstać zbyt wysokie ciśnienie w generatorze gazu, a w najgorszym przypadku generator gazu może pęknąć i części metalowe mogą spowodować obrażenia. Naprawa: wymiana poduszki kierowcy.
1897 samochodów
Citroen – 16 akcji 6/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Spacetourer i Jumpy IV
Może dojść do pęknięcia koła pasowego sprężarki klimatyzacji, co może skutkować pożarem. Naprawa: wymiana koła pasowego oraz, w razie potrzeby, osłony paska osprzętu.
220 samochodów
Spacetourer i Jumpy IV
Montaż elementów tylnego zawieszenia może być nieprawidłowy i pogorszyć trwałość zawieszenia oraz prowadzenie pojazdu. Naprawa: doprowadzenie do zgodności podzespołów tylnego zawieszenia.
34 samochody
Spacetourer i Jumpy IV (2 akcje)
Duże obciążenie przedniej osi może spowodować poluzowanie się dolnego sworznia przedniego wahacza. Naprawa: wzmocnienia połączeń przez dodanie środka zabezpieczającego gwint i zwiększenie momentu dokręcania. W razie potrzeby sworzeń zostanie wymieniony.
250 + 395 samochodów
C3 Aircross
Może dojść do uszkodzenia wiązki elektrycznej w przedniej części kabiny. Naprawa: weryfikacja wiązki, jej mocowania i ewent. naprawa.
341 samochodów
C-Crosser
Konstrukcja uchylnego okna dachowego może ulec odkształceniu, co spowoduje nieprawidłowe działanie układu. Naprawa: wymiana wadliwych elementów.
25 samochodów
C4 Aircross
Dźwignia hamulca postojowego i ramię uruchamiające tylne zaciski hamulcowe mogą być skorodowane. To elementy hamulca postojowego, a jego skuteczność ulega pogorszeniu. Naprawa: sprawdzenie, naprawa lub wymiana tylnych zacisków hamulcowych.
362 samochody
Berlingo
Niezgodność elementu hamulca ręcznego może powodować złe ustawienia zapadki hamulca, a w konsekwencji złe działanie lub brak hamulca ręcznego. Naprawa: sprawdzenie i ewentualna wymiana mechanizmu hamulca ręcznego.
45 samochodów
C4 Aircross
Wada oprogramowania sterującego systemem start-stop może doprowadzić do nadmiernego rozładowania akumulatora, a to może spowodować trudności z rozruchem silnika. Naprawa: wgranie najnowszej wersji oprogramowania sterującego modułem start-stop.
24 samochody
Citroen – 16 akcji (cd.) 7/39 Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Spacetourer i Jumpy IV
1. Zamek pasa bezpieczeństwa pasażera siedzącego na środkowym przednim fotelu może spowodować odpięcie pasa bezpieczeństwa pasażera siedzącego na bocznym przednim fotelu. Sytuacja ta może mieć miejsce podczas specyficznych warunków jazdy (np. hamowanie awaryjne, połączone z manewrem omijania przeszkody). Odpięcie zamka pasa może skutkować ewentualnymi obrażeniami pasażera w razie wypadku. 2. Znaczne obciążenie zawieszenia przedniego może doprowadzić do poluzowania połączenia sworznia wahacza przedniego ze zwrotnicą. Naprawa: zmiana rozmiaru zamka środkowego pasa bezpieczeństwa z użyciem gąbki oraz osłony termokurczliwej oraz wzmocnienie połączenia sworznia przedniego wahacza ze zwrotnicą poprzez użycie kleju do gwintów i przez zwiększenie momentu dokręcenia. Jeżeli okaże się, że połączenie sworznia ze zwrotnicą jest luźne, sworzeń będzie wymieniony.
687 samochodów
Spacetourer i Jumpy IV
Zamek pasa bezpieczeństwa pasażera siedzącego na środkowym przednim fotelu może spowodować odpięcie zamka pasa pasażera siedzącego na bocznym przednim fotelu. Sytuacja ta może wystąpić podczas specyficznych warunków jazdy (np. hamowanie awaryjne, połączone z manewrem omijania przeszkody). Odpięcie zamka pasa bezpieczeństwa może skutkować ewentualnymi obrażeniami pasażera w razie wypadku. Naprawa: zmiana rozmiaru zamka środkowego pasa bezpieczeństwa z użyciem gąbki i osłony termokurczliwej.
501 samochodów
C3 Aircross, w których pokrywa silnika została wymieniona na rynku wtórnym jako część zamienna.
Możliwe, że zaczep pokrywy nie jest przymocowany prawidłowo za pomocą 4 nakrętek. Niezgodność może spowodować otwarcie maski w określonych warunkach jazdy. Naprawa: sprawdzenie obecności nakrętek, ich zamontowanie lub, w razie potrzeby, wymiana pokrywy.
19 samochodów
C-Elysee
Nakładka pedału hamulca może zsunąć się z niego, co może wpłynąć na skuteczność hamowania. Naprawa: demontaż nakładki, oczyszczenie pedału i nakładki oraz ponowny montaż.
39 samochodów
Jumpy III
Wspornik masy wyrównoważającej, znajdującej się pod tylną podłogą, może po pewnym czasie pęknąć i spowodować odłączenie się tej masy od samochodu. Naprawa: zamontowanie dwóch nowych wsporników dla każdej masy wyrównoważającej.
11 samochodów
C3, C3 Aircross i C-Elysee
Niewłaściwa kalibracja oprogramowania silnika może prowadzić do przekroczenia limitów emisji NOx. Naprawa: wgranie nowego oprogramowania sterującego silnikiem, które zoptymalizuje jego pracę.
2352 samochody
Berlingo
Pas bezpieczeństwa pasażera na przednim siedzeniu może go niewystarczająco przytrzymać w przypadku silnego uderzenia. Jeśli samochód jest wyposażony w dwa siedzenia pasażera z przodu, środkowe może być używane bez ograniczeń. Naprawa: do rozpoczęcia II etapu (działania naprawcze) nie korzystać z przedniego siedzenia.
598 samochodów
Dacia – 3 akcje 8/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Lodgy 7-miejscowe, wyprodukowane w Tangerze 04.09.2014-03.10.2017 r.
Brakuje obowiązkowej etykiety zakazującej korzystania z 3. rzędu siedzeń w momencie, gdy 2. rząd siedzeń jest złożony. Naprawa: zamontowanie etykiet zawierających stosowne informacje.
656 samochodów
Dokker, Lodgy, Logan II I Sandero II wyprodukowane w Pitesti, Somaca, Oranie i Tangerze, w których zamontowano poduszki powietrzne wyprodukowane między 04.04. a 28.08.2018 r.
Istnieje możliwość niedostatecznego rozwinięcia poduszki powietrznej kierowcy, co może skutkować częściową lub całkowitą utratą funkcji ochrony przez poduszkę. Naprawa: wymiana poduszki.
3206 samochodów
Logan II MCV wyprodukowany w Tangerze (Maroko) do 05.02.2018 r.
Mogły zostać niedostatecznie dokręcone śruby mocujące wspornik kolumny kierownicy. Naprawa: kontrola i ewent. dokręcenie śrub.
73 samochody
Ferrari – 3 akcje 9/39 Źródło: Ferrari
488 GTB oraz 488 Spider, wyprodukowane we Włoszech.
Mógł zostać zamontowany nieodpowiedni element systemu poduszki powietrznej pasażera po stronie czołowej, co może spowodować pęknięcie inflatora.
19 samochodów
488: GTB, Spider, Pista, Pista Spider; GTC4: Lusso, Lusso T i 812: superfast, wyprodukowane we Włoszech
Separator oparów paliwa, dostarczający paliwo do silnika, może być uszkodzony, a w konsekwencji opary mogą doprowadzić do pożaru.
36 samochodów
GTC4 Lusso i GTC4 LussoT wyprodukowane we Włoszech
Układ linki Bowdena powoduje napięcie mechanizmu blokującego drzwi. Może to spowodować pęknięcie gniazda przytrzymującego
kabel, co uniemożliwiłoby otwarcie drzwi za pomocą zewnętrznego uchwytu i zwiększyło ryzyko obrażeń pasażerów w razie wypadku.
20 samochodów
Fiat – 8 akcji 10/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Ducato wyprodukowane we Włoszech
Może dojść do uszkodzenia przewodów paliwowych, a w konsekwencji do wycieku paliwa i pożaru. Naprawa: sprawdzenie i prawidłowe ułożenie przewodów paliwowych.
118 samochodów
Punto wyprodukowane we Włoszech
Może wystąpić nieprawidłowe działanie napinaczy wstępnych przednich pasów bezpieczeństwa.
79 samochodów
Talento wyprodukowane we Włoszech
Może nastąpić utrata sprawności działania hamulca postojowego. Naprawa: wymiana mechanizmu hamulca ręcznego.
116 samochodów
Ducato wyprodukowane we Włoszech
Tuleja intercoolera może oderwać się od korpusu przepustnicy, co może spowodować włączenie się kontrolki silnika oraz utratę mocy. Naprawa: wymiana tulei intercoolera.
2752 samochody
FIAT 500 wyprodukowany w Polsce
Może pęknąć prawa półoś. Naprawa: wymiana półosi.
6 samochodów
FIAT 500X wyprodukowany we Włoszech
Z powodu niewłaściwego oprogramowania centralki sterującej poduszki powietrzne mogą być niewłaściwie sterowane. Naprawa: przeprogramowanie centralki sterującej poduszkami.
417 samochodów
Talento wyprodukowane we Francji
Może wystąpić utrata sprawności działania hamulca postojowego. Naprawa: sprawdzenie/wymiana zacisku hamulcowego.
23 samochody
Fullback
Podczas wsiadania lub wysiadania może dojść do oderwania stopni od nadwozia. Naprawa: wzmocnienie mocowań stopni.
100 samochodów
Ford – 6 akcji 11/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Focus wyprodukowany w Saarlouis 19.10-08.12.2018 r.
Może dojść do pęknięcia śruby zawiasu pedału hamulca, co może doprowadzić do obniżenia skuteczności hamowania pojazdu.
318 samochodów
Focus wyprodukowany w Saarlouis 12.03.2018-21.01.2019 r.
Może dojść do otwierania tylnych drzwi przy opuszczaniu okien.
1306 samochodów
Focus wyprodukowany w Saarlouis 12.03.2018-21.01.2019 r.
Może dojść do obluzowania śrub mocujących przednie zawieszenie (stukanie lub uderzanie), a nawet do odłączenia się zawieszenia.
6 samochodów
Ranger wyprodukowany w Silverton 04.06.2016-28.08.2018 r.
Może dojść do osłabienia przednich elastycznych przewodów hamulcowych, w skrajnych przypadkach mogą pęknąć. Pęknięcie powoduje utratę płynu, co zostanie zasygnalizowane zapaleniem się wskaźnika ostrzegawczego w zestawie wskaźników.
1531 samochodów
Mondeo, Galaxy i S-MAX wyprodukowane w Walencji 13.02.2014-11.02.2019 r.
Potencjalny wyciek elektrolitu wokół „minusa” akumulatora może powodować powstawanie siarczanu miedzi i warstwy przewodzącej pod czujnikiem stanu naładowania akumulatora, a w efekcie niską rezystancję względem masy. Zwiększony przepływ prądu może powodować nagrzewanie się materiału i stworzyć ryzyko zapłonu. Może to nastąpić, gdy pojazd jest zaparkowany bez dozoru.
15 402 samochody
Ranger i Everest wyprodukowane w: Malezji, Ćennaj, Hai Duong, Tajlandii i Silverton 02.02.2004-02.09.2014 r.
Airbagi Takaty zawierają ładunek pirotechniczny generatora gazu, który może ulegać zmianom materiałowym. Może to powodować nadmierne ciśnienie podczas odpalania poduszki i prowadzić do rozerwania korpusu generatora i wyrzucenia metalowych odłamków do przedziału pasażerskiego – ryzyko obrażeń lub śmierci.
2302 samochody
Honda – 2 akcje 12/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Accord (RM 2011-15), Civic (RM 2010-11), CR-V (RM 2010-12), Jazz (RM 2011-15), Insight (RM 2010-13) wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, Japonii, Chinach i Turcji
Napełniacz przedniej poduszki powietrznej pasażera mógł być wyprodukowany przy użyciu propelentu generującego gaz, który może wytwarzać nadmierne ciśnienie w chwili napełniania poduszki. Jeśli ciśnienie jest zbyt wysokie, napełniacz może pęknąć i w rezultacie do kabiny mogą przedostać się małe odłamki metalu obudowy, co potencjalnie może spowodować obrażenia ciała kierowcy.
10 045 samochodów
Accord (RM 2003-15), Civic (RM 2001-12), CR-V (RM 2002-12), City (RM 2006-10), Jazz (RM 2002-15), Legend (RM 2007), Insight (RM 2010-12), Odyssey (RM 2002-03), Pilot (RM 2003-13), Stream (RM 2001-05) wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, Japonii, Chinach, Turcji, USA i Tajlandii, w których wymieniano poduszki w wyniku wypadku lub naprawiano w ramach wcześniejszej kampanii
Napełniacz airbagu kierowcy lub pasażera mógł być wyprodukowany przy użyciu wadliwego materiału pirotechnicznego generującego gaz. Materiał ten w wyniku oddziaływania wilgoci z powietrza i wysokiej temperatury może wytwarzać nadmierne ciśnienie w chwili napełniania poduszki – napełniacz może pęknąć, a do kabiny przedostaną się odłamki metalu obudowy, co może spowodować obrażenia.
3780 samochodów
Hyundai – 2 akcje 13/39 Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Santa Fe (TM) wyprodukowany w Korei Płd.
Należy dokonać montażu pasków z taśmy ochronnej na śruby mocujące kurtynowe poduszki powietrzne. Brak zabezpieczenia śrub może doprowadzić do uszkodzenia kurtynowej poduszki podczas jej aktywowania.
92 samochody
Ioniq Hybrid (AE-HEV) i Plug-in (PHE-V) wyprodukowane w Korei Płd.
Konieczna jest wymiana przekaźnika głównego lub zestawu przekaźników zasilania (PRA) z uwagi na ryzyko pożaru.
244 samochody
Infiniti – 1 akcja 14/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Q30 i QX30 (H15) wyprodukowane 18.08.2015-15.01.2018 r. w Wielkiej Brytanii
W instrukcjach obsługi został wskazany błędny kierunek blokowania i odblokowywania blokady zamków drzwi tylnych, przy czym oznaczenia kierunków na drzwiach są prawidłowe. Istnieje ryzyko otwarcia drzwi od środka pomimo ich zablokowania. Naprawa: umieszczenie wklejki z instrukcji z prawidłową procedurą.
540 samochodów
Isuzu – 1 akcja 15/39 Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
D-Max wyprodukowany w Tajlandii
Może dojść do pękania resorów tylnego zawieszenia. Może to spowodować przemieszczenie tylnej osi samochodu i mieć wpływ na jego sterowność.
186 samochodów
Jaguar – 3 akcje 16/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
XF, XE, E-Pace i F-Pace RM 2018 oraz F-Pace RM 2019 wyposażone w benzynowy silnik Ingenium I4 2.0
Może wystąpić wyższy niż zakładany poziom emisji CO2. Naprawa: zaktualizowanie oprogramowania sterownika silnika.
349 samochodów
I-Pace RM 2019-20
W przypadku usterki układu odzyskiwania energii czas potrzebny na osiągnięcie 75 proc. kompensacji początkowego żądania hamowania będzie dłuższy o 0,5 s ponad czas dopuszczalny – droga hamowania wydłuży się. Naprawa: zaktualizowanie oprogramowania silnika.
118 samochodów
XE oraz XF RM 2016-18 z silnikiem Diesla Ingenium 2.0
Może wystąpić wyższy niż zakładany poziom emisji CO2. Naprawa: w XF wymiana oleju silnikowego na olej o ulepszonej formule, w XE wymiana paska napędu osprzętu i zaktualizowanie oprogramowanie silnika.
118 samochodów
Jeep – 7 akcji 17/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Cherokee rocznik 2018 wyprodukowany w USA
Dywanik może blokować pedał przyspieszenia i uniemożliwiać – mimo zwolnienia przez kierowcę nacisku – jego powrót do stanu spoczynkowego. Niezamierzone utrzymanie mocy silnika może być przyczyną kolizji. Naprawa: sprawdzenie/wym. dywanika.
61 samochodów
Cherokee wyprodukowany 27.02.2013-05.01.2018 r. w USA
Może dojść do przerwania komunikacji sieci CAN-C, podczas gdy Cruise Control jest aktywny, a prędkość niższa od ustawionej. W centralce silnika ECM może zostać ustawione żądanie przyspieszenia, co spowoduje utrzymanie prędkości lub przyspieszenie. Jeśli kierowca nie włączy biegu jałowego lub nie zahamuje, może dojść do kolizji lub wypadku. Naprawa: sprawdzenie/przeprogramowanie centralki silnika.
117 samochodów
Compass wyprodukowany 17.03-21.01.2018 r. w USA
Tylne zaciski hamulcowe zostały wyprodukowane z niezgodnych materiałów, co może spowodować tworzenie się pęcherzyków gazu (obniżających skuteczność tylnych hamulców). Naprawa: sprawdzenie/naprawa tylnego układu hamulcowego.
257 samochodów
Wrangler wyprodukowany 07.05-21.08.2018 r. w USA
Może dojść do odłączenia się wspornika ramy drążka poprzecznego zawieszenia przedniego, co może skutkować pogorszoną reakcją układu kierowniczego. Naprawa: sprawdzenie/naprawa wspornika.
16 samochodów
Renegade rocznik 2019 wyprodukowane we Włoszech
Pamięć centralki systemu kontroli bezpieczeństwa pasażerów (ORC) może być nieprawidłowo aktualizowana sygnałami wysyłanymi przez czujniki kontrolne, co może przypadkowo wyłączyć niektóre funkcje bezpieczeństwa pasywnego, kontrolowane przez system ORC. Naprawa: przeprogramowanie centralki ORC.
1470 samochodów
Wrangler roczniki 2011-16 wyprodukowane w USA
Napełniacz przedniej poduszki powietrznej pasażera może zawierać gaz pędny, który pogarsza swoje właściwości pod wpływem długotrwałego narażenia na wysoki poziom wilgotności, wysoką temperaturę i gwałtowne jej zmiany. W przypadku kolizji może doprowadzić to do wybuchu i rozprysku z dużą prędkością metalowych elementów. Naprawa: wymiana napełniacza poduszki powietrznej.
559 samochodów
Cherokee RM 2019 wyprodukowane w USA
Układ poduszek powietrznych może tracić połączenie z jednym lub kilkoma czujnikami uderzenia, co może skutkować opóźnionym zadziałaniem poduszki lub brakiem działania. Jeśli czujnik traci połączenie z systemem Air-Bag, może się zaświecić kontrolka poduszki, informująca o usterce w systemie bezpieczeństwa. Jeśli ostrzeżenie nie zostanie wzięte pod uwagę, w razie zderzenia może zwiększyć się ryzyko obrażeń pasażerów. Naprawa: wymiana czujników uderzenia.
8 samochodów
Kia – 4 akcje 18/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Stinger CK wyprodukowany w Korei Płd.
Wiązka przewodów znajdująca się w komorze silnika może być podatna na ścieranie w newralgicznych miejscach poprzez kontakt z elementami nadwozia i uszkadzać izolację jednego lub więcej przewodów oraz powodować zwarcie elektryczne, potencjalnie prowadzące do termicznego uszkodzenia otaczających materiałów.
387 samochodów
Niro (DE HEV, 2016, 2017), Niro (DE PHEV, 2018), wyprodukowane w Korei Płd.
Może dojść do: spięcia w zespole przekaźników zasilających zespół akumulatorów, zapalenia się kontrolki na tablicy rozdzielczej i odcięcia energii elektrycznej przenoszonej na napęd. Naprawa: inspekcja przekaźników i w przypadku stwierdzenia zużycia gniazd 2 przekaźników głównych – wymiana zespołu, a gdy gniazda przekaźników nie są uszkodzone, wymiana obu przekaźników na zmodyfikowane.
564 samochody
Optima wyprodukowana w Korei Płd.
Wadliwe oprogramowanie kamery przekazującej informacje do układu zapobiegającego kolizji czołowej (Forward Collision-Avoidance Assist FCA) może nie wykryć innego pojazdu i w konsekwencji układ nie zadziała właściwie. Naprawa: zmiana oprogramowania kamery przekazującej informacje do układu zapobiegającego kolizji.
364 samochody
Optima wyprodukowana w Korei Płd.
Długotrwałe zużycie zaworu zwrotnego pompy próżniowej może z czasem ograniczyć skuteczność układu wspomagania hamulców – pedał będzie cięższy w obsłudze. Naprawa: wymiana zaworu.
61 samochodów
Land Rover – 5 akcji 19/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Range Rover, RR Sport, RR Velar, Discovery wyposażone w silniki benz. V6 lub V8
Śruba mocująca koło pasowe na wale korbowym została wyprodukowana niezgodnie ze specyfikacją, co może powodować jej pęknięcie – w konsekwencji wyświetlenie się komunikatów na zestawie wskaźników, głośny dźwięk i utratę mocy. Może to doprowadzić do uszkodzenia silnika. Naprawa: wymiana śruby mocującej koło pasowe.
29 samochodów
Range Rover oraz RR Sport RM 2018-19
Kierunkowskazy mogą przestać działać bez wyświetlenia ostrzeżenia o awarii, co będzie powodować zagrożenie dla użytkowników ruchu. Naprawa: wgranie najnowszego oprogramowania.
70 samochodów
RR Evoque RM 2020
Wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku może wskazywać nieprawidłową ilość paliwa w zbiorniku. W takim przypadku bez ostrzeżenia dla użytkownika może zabraknąć paliwa, co spowoduje wyłączenie silnika w trakcie jazdy. Naprawa: sprawdzenie poprawności montażu czujnika paliwa w zbiorniku oraz modyfikacja wspornika czujnika.
43 samochody
Land Rover Discovery, RR Sport, Discovery Sport, RR Velar RM 2018 oraz RR Evoque RM 2016-18, wyposażone w benzynowy silnik Ingenium I4 2.0 oraz GTDi 2.0
Może wystąpić wyższy niż zakładany poziom emisji CO2. Naprawa: zaktualizowanie oprogramowania sterownika silnika.
567 samochodów
RR Evoque RM 2020
W ujemnych temperaturach lub w sytuacji zablokowania/zamrożenia spryskiwaczy szyb może nastąpić awaria bezpieczników odpowiadających za działanie pompy spryskiwaczy przedniej i tylnej szyby, co spowoduje zaprzestanie działania spryskiwaczy. Naprawa: zastąpienie bezpieczników 15 A pompy spryskiwaczy bezpiecznikami 25 A.
189 samochodów
Lexus – 5 akcji 20/39 Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
LS 500 wyprodukowany w Japonii 02.08.2017-06.09.2018 r., z V6 twin-turbo i start-stop
Przy ponownym uruchomieniu silnika po jego zatrzymaniu w wyniku zadziałania systemu start-stop objętość dostarczanego powietrza może zostać błędnie obliczona. Może to spowodować zgaśnięcie silnika podczas ruszania. Naprawa: zmiana oprogramowania silnika.
96 samochodów
LS wyprodukowany w Japonii 03.03.2017-13.07.2018 r. z oponami run flat
Ze względu na nieprawidłowy sposób montażu opon na obręczach istnieje prawdopodobieństwo pęknięcia wzmocnienia boku opony, które może powiększać się z upływem czasu i generować ponadnormatywny hałas i/lub wibracje. Ugięcie opony może być większe niż zakładane, a to spowoduje wzrost temperatury. W określonych warunkach, jak jazda autostradą z niskim ciśnieniem w oponie, istnieje możliwość oddzielenia się elementów warstwy bieżnika, co powoduje zmniejszenie stabilności pojazdu. Naprawa: wymiana opon na nowe.
252 samochody
RAV4, Corolla oraz UX 200/250 i ES 350 wyprodukowane w Japonii, Wielkiej Brytanii i Turcji 06.11.2017-05.04.2019 r.
Auta zostały wydane z pominięciem podczas przeglądu aktywacji sytemu powiadamiania o wypadku eCall, który pozwala na uzyskanie awaryjnego połączenia telefonicznego ze służbami ratowniczymi. Naprawa: weryfikacja i w razie potrzeby aktywacja systemu eCall.
2480 samochodów
Camry, Corolla, RAV4, Prius PHV oraz ES 300h, UX 250h, LC 500/500h, wyprodukowane w Japonii 26.04-06.06.2019 r., wyposażone we wspomaganie układu hamulcowego składające się ze zbiornika ciśnienia i pompy napędzanej silnikiem elektrycznym
W silniku zastosowano szczotkotrzymacz wykonany z tworzywa sztucznego. Istnieje prawdopodobieństwo, że element ma nieprawidłowy kształt, skutkujący blokowaniem się jednej ze szczotek. Połączenie elektryczne może zostać przerwane i spowodować zatrzymanie pracy pompy. Będzie to sygnalizowane lampką kontrolną, komunikatem i/lub sygnałem dźwiękowym. W zależności od ciśnienia płynu hamulcowego i intensywności, z jaką zostały użyte hamulce, po kilku próbach naciśnięcia pedału może wystąpić utrata wspomagania. Naprawa: weryfikacja, w razie potrzeby wymiana elementów.
522 samochody
Auris, Avensis, C-HR, Prius i NX 200T/300h, wyprodukowane w Japonii, Wielkiej Brytanii i Turcji 25.09.2015-02.04.2019 r., wyposażone w tapicerkę foteli zastępującą poszycia fabryczne
Zestawy zostały zamontowane w centrach logistycznych lub w ASO. Zestaw obejmuje tapicerkę przeznaczoną na przednie fotele. Poszycia foteli różnią się w zależności od przewidzianego miejsca montażu (strona kierowcy lub pasażera). Zostały zaprojektowane tak, żeby doszło do ich rozerwania podczas napełniania bocznej poduszki montowanej w fotelach. W czasie instalacji zestawu tapicerki istnieje możliwość montażu poszycia na niewłaściwym fotelu – w momencie aktywacji poduszki tapicerka może uniemożliwić jej prawidłowe napełnienie. Naprawa: weryfikacja sposobu montażu tapicerki, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości wymiana odpowiednich poszyć.
5515 samochodów
Maserati – 1 akcja 21/39 Źródło: Maserati / Maserati
Ghibli i Quattroporte z silnikiem benzynowym V6 i V8, wyprodukowane w latach 2013-17 we Włoszech
Może wystąpić wyciek paliwa z nieszczelnych przewodów paliwowych. Naprawa: wymiana przewodów paliwowych.
14 samochodów
Mazda – 4 akcje 22/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
2 (DE, prod. 20.06.2007-03.11.2014), BT-50 (UN, 02.05.2006-22.09.2011), 6 (GH, 03.08.2007-29.01.2010), CX-7 (ER, 04.04.2006-12.06.2009), CX-9 (TB, 20.09.2007-09.08.2012), RX-8 (SE, 28.07.2003-01.07.2010) wyprodukowane w Japonii
Wystawienie na działanie wysokiej wilgotności i temperatury może spowodować uszkodzenie obudowy urządzenia napełniającego (inflatora) poduszki powietrznej i nieprawidłowe napełnienie poduszki w przypadku kolizji. Uszkodzenie obudowy może spowodować, że metalowe kawałki uderzą pasażerów. Naprawa: wymiana urządzenia napełniającego poduszkę powietrzną pasażera.
5533 samochody
MX-5 (ND) z Japonii, 05.10.2016-22.11.2018 r. z aut. skrzynią
Może dojść do nieoczekiwanej redukcji biegu, powodującej gwałtowne szarpnięcie kół napędowych. Nagłe zmniejszenie prędkości kół podczas jazdy może negatywnie wpłynąć na stabilność.
57 samochodów
MX-5 (ND) wyprodukowane w Japonii 26.05-06.07.2015
Metalowy wspornik osłony podsilnikowej może odpaść w czasie jazdy i stworzyć zagrożenie dla innych użytkowników.
66 samochodów
3 BP wyprodukowane w Japonii 14.06-01.10.2019 r. oraz CX-30 DM, wyprodukowane w Japonii 07.07-01.10.2019 r.
Moduł sterujący silnikiem (PCM) może zapewniać niewłaściwy stosunek powietrza do paliwa. W rezultacie mieszanka może stać się uboga, co może spowodować wypadanie zapłonów silnika i utratę mocy i/lub zaświecenie kontrolki awarii (MIL). W najgorszym przypadku może nastąpić zgaśnięcie silnika podczas jazdy.
170 samochodów
Mercedes – 27 akcji 23/39 Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Sprinter Typ 907 i 910 z systemem asystenta martwego punktu (Blind Spot Monitoring), wyprodukowane w Niemczech
Po wyłączeniu zapłonu nie działa funkcja ostrzegania przed wysiadaniem kierowcy i pasażera – powinna monitorować obszar martwego punktu przez 3 minuty po wyłączeniu zapłonu i w razie rozpoznania zagrożenia włączyć optyczny i akustyczny sygnał ostrzegawczy.
24 samochody
Klasa V, Vito oraz Sprinter, typoszeregi 447, 906, 907 i 910 wyprodukowane w Niemczech
Mogły zostać wbudowane elektronicznie odblokowywane zamki drzwiowe z nieprawidłową dźwignią uruchamiającą. Może to spowodować, że drzwi obrotowe dla pasażerów, przesuwne przestrzeni ładunkowej oraz prawe obrotowe tyłu nadwozia nie mogą być otwierane ani od wewnątrz, ani od zewnątrz. W awaryjnej sytuacji nie można zapewnić drogi ewakuacji poprzez prawą stronę pojazdu.
180 samochodów
Sprinter 907 i 910, typu otwartego, wyprodukowane w Niemczech
Wiązka przewodów elektrycznych pewnego modułu może być zakleszczona między wyłącznikiem świateł hamowania a dźwignią uruchamiającą pedał hamulca, przez co światła hamowania świeciłyby stale. Kierowcy pojazdów nadjeżdżających z tyłu nie wiedzieliby, kiedy i czy w ogóle pojazd hamuje. W wyniku błędnej interpretacji statusu uruchomienia hamulca przez system może dojść do odłączenia pewnych funkcji i systemów asystenckich, jak np. ESP, i niewykluczona byłaby możliwość stoczenia się pojazdu.
367 samochodów
Typy: 117, 156, 242, 246, 172, 231, 176, 190, 290, 205, 213, 238, 217, 222, 218, 257, 253 i 463
Oprogramowanie modułu komunikacyjnego do systemu telefonu alarmowego (eCall) nie jest zgodne ze specyfikacją. Jeśli usługi Mercedes me dla pojazdu są aktywowane przed dostarczeniem pojazdu i znajdują się w ustawionym fabrycznie trybie transportu, funkcja automatycznego i ręcznego połączenia alarmowego może nie działać nawet po wyłączeniu trybu transportowego. W konsekwencji może nie być możliwości nawiązania połączenia z centralą alarmową; niedostępna może być także opcja przesyłania danych pojazdu. Naprawa: należy zaktualizować oprogramowanie modułu do systemu telefonu alarmowego. Aktualizacja odbywa się poprzez mobilne połączenie danych pojazdu w oparciu o funkcję Mercedes me. Rozpocznie się automatycznie. Do realizacji akcji serwisowej z przywołaniem nie jest konieczna wizyta w serwisie. Aktualny stan aktualizacji oprogramowania można znaleźć na portalu Mercedes me w zakładce „Aktualizacja oprogramowania”. Dalsze informacje na temat aktualizacji oprogramowania znajdują się w instrukcji obsługi.
12 835 samochodów
Typy: 205, 213, 238 i 257
Jedna z nakrętek zabezpieczających w przekładni kierowniczej może być pęknięta. W niekorzystnym przypadku, w którym nakrętka z uszkodzeniem została zamontowana w pojeździe, może się zdarzyć, że pęknie w wyniku zadziałania na układ kierowniczy bardzo dużych sił bocznych, np. kontakt z krawężnikiem podczas manewrowania. Może to prowadzić do kontaktu części obracających się w przekładni kierowniczej z obudową i w efekcie zablokować układ kierowniczy.
216 samochodów
Typy 205 (C) i 253 (GLC), wyposażone w Audio 20 i układ automatycznego rozpoznawania fotelika dziecięcego
Status poduszki powietrznej przedniego fotela pasażera może być na konsoli środkowej sygnalizowany nieprawidłowo. Naprawa: aktualizacja modułu sterującego jednostką główną.
7297 samochodów
Typy: C, E oraz GLC (modele: 205, 213, 238, 253)
Sensor w elektronicznej przekładni kierowniczej został wyprodukowany poza specyfikacją. Jeśli zawiódłby podczas jazdy, położenie wirnika w silniku elektrycznym przekładni nie byłoby rozpoznawane. W rezultacie system wspomagania układu kierowniczego zostałby dezaktywowany. Naprawa: wymiana przekładni kierowniczych.
20 samochodów
Mercedes – 27 akcji (cd.) 24/39 Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Typy 205, 238 oraz 222
Przełączniki w określonych zaczepach pasów bezpieczeństwa mogły zostać wykonane niezgodnie ze specyfikacją. Może to spowodować, że prawidłowo zapięty pas zostanie wykryty przez pojazd jako niezapięty, gdy samochód jest w ruchu. Podczas wypadku z przewidzianym naprężeniem pasa nie zostaje aktywowane elektryczne (funkcja PRE-SAFE®) ani pirotechniczne naprężenie. Naprawa: wymiana zaczepów pasa bezpieczeństwa.
227 samochodów
Sprinter, Typ 907/910, wyprodukowany w Niemczech
W cyfrowej instrukcji obsługi nie opisano prawidłowo punktów mocowania podnośnika na osi tylnej. W drukowanej wersji instrukcji punkty są opisane właściwie. Jeśli podnośnik zostałby umieszczony w nieodpowiednim miejscu, pojazd mógłby się z niego zsunąć.
40 samochodów
Sprinter Typ 907 z komfortowym zawieszeniem oraz zawieszeniem pneumatycznym, wyprodukowany w Niemczech
Nie można zagwarantować stałej wytrzymałości tzw. poprzeczki na tylnej osi. Istnieje możliwość, że po prawej i lewej stronie pojazdu nie umieszczono na mostku w odpowiedni sposób spawu. W przypadku awarii nie można wykluczyć negatywnego wpływu na jazdę.
12 samochodów
Typ 205 (klasa C)
Dostępna w oprogramowaniu ESP funkcja sterowania spoczynkiem BUS nie odpowiada specyfikacji. Jeśli kluczyk zapłonu zostanie wyjęty i pasażerowie opuszczą pojazd, zgodnie ze specyfikacją nastąpi uruchomienie funkcji spoczynku BUS ESP. Jeśli sygnał przerywa ten proces, moduł sterujący ESP może nie zostać ponownie uruchomiony zgodnie z przeznaczeniem. Światła stop mogą wtedy zostać włączone na stałe, a w zestawie wskaźników pojawi się komunikat o usterce świateł. Funkcja ESP może być dezaktywowana; hamulec pomocniczy nie będzie wtedy przesuwany z bieżącej pozycji. Hamulec pomocniczy automatycznie uruchomi się po zakończeniu parkowania i otwarciu drzwi. W razie wystąpienia usterki modułu sterującego ESP kontynuowanie jazdy może być niemożliwe. Jeżeli hamulec pomocniczy zostanie dezaktywowany przez klienta podczas opuszczania pojazdu wbrew instrukcjom dotyczącym zabezpieczenia przed stoczeniem, pojazd może się dalej przesuwać. Funkcja ESP może być wtedy niedostępna. Naprawa: aktualizacja oprogramowania ESP.
691 samochodów
Typ 470 (Klasa X) wyprodukowany w Niemczech
Światło wnęki na nogi po stronie kierowcy może się poluzować z uchwytu i trzymać się tylko na przewodzie. Może też zaklinować się pomiędzy pedałem hamulca a okładziną wnęki na nogi. Pedał hamulca może wtedy nie móc całkowicie wrócić do pierwotnej pozycji. W takiej sytuacji światła hamowania są stale włączone i inni uczestnicy ruchu rozpoznają, czy ma miejsce proces hamowania. W zależności od pozycji, w której może być zaklinowane światło, i wpływu na drogę pedału mogą nastąpić opóźnienia hamowania.
225 samochodów
Typ 470 (Klasa X) wyprodukowany w Niemczech
Podano za wysoki moment dokręcenia śrub mocujących przy montażu belki poprzecznej. Jeżeli – zgodnie z instrukcją montażu – zastosowano zbyt wysoki moment obrotowy, w wyniku ciągnięcia przyczepy może nastąpić awaria połączenia śrubowego, a przez to nie będzie można wykluczyć poluzowania haka holowniczego pojazdu.
87 samochodów
Typ 213 (Klasa E)
Spoiler na drzwiach z tyłu nadwozia może odłączyć się podczas jazdy. Naprawa: sprawdzenie i ewentualna wymiana spoilera.
7 samochodów
Typ 470 (Klasa X) wyprodukowany w Niemczech, z późniejszym montażem hardtopu
Może dojść do przekroczenia maksymalnego dopuszczalnego łącznego obciążenia dachu (obu dachów częściowych łącznie). Choć w instrukcjach obsługi pojazdu oraz hardtopu maksymalne obciążenia dachu podano poprawnie, nie ma tam informacji, że maksymalne obciążenie dachu jest mniejsze niż suma poszczególnych wartości. W przypadku przekroczenia dopuszczalnego łącznego obciążenia nie można zagwarantować poprawnego działania systemu ESP.
436 samochodów
Mercedes – 27 akcji (cd.) 25/39 Źródło: Auto Bild
Typ 447 (Klasa V/Vito) Marco Polo i Marco Polo Horizon, wyprodukowane w Niemczech, wyposażony w materace z pewnego okresu
W pewnych warunkach klimatycznych na metalowych elementach pod materacem łóżka dachowego może wystąpić korozja. Jeśli będzie to dotyczyć takich elementów, jak np. wzmocnienie ramy dachu, to wówczas dojdzie do osłabienia konstrukcji i stabilności całego pojazdu. Innym zagrożeniem jest możliwość pęknięcia zawiasów utrzymujących stelaż łóżka we właściwej pozycji, co spowoduje poluzowanie łóżka i jego wpadnięcie do kabiny pasażerskiej.
79 samochodów
Typ 238 (klasa E) z siecią pokładową 48 V
Poszczególne mocowania śrubowe zestawu przewodów na skrzynce bezpieczników mogły nie zostać wykonane. W rezultacie może powstać wyższy opór stykowy w tych miejscach. Nie można wykluczyć unieruchomienia pojazdu i zwiększonego zagrożenia pożarem.
11 samochodów
Sprinter Typ 907, z podwoziem komfortowym i zawieszeniem pneumatycznym, wyprodukowany w Niemczech
Działający jako stabilizator drążek skrętny mógł nie zostać zamontowany na osi przedniej. Może mieć to negatywny wpływ na jazdę.
18 samochodów
Typy: 205 (Klasa C), 213 (Klasa E) i 257 (CLS) z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym
Śruby mocujące przewód powrotny oleju turbosprężarki i przewód odpowietrzający skrzynię korbową mogły zostać ze sobą zamienione. Z uwagi na zbyt długą śrubę siła naprężenia może być niewystarczająca i może dojść do wycieku oleju na przewodzie powrotnym oleju turbosprężarki. Może on zetknąć się z gorącymi elementami, a w efekcie skutkować pożarem. Naprawa: zamiana śrub.
10 samochodów
Sprinter z zawieszeniem pneumatycznym
Może dojść do przeciążenia termicznego płytki mocowania bezpieczników kompresora do zawieszenia pneumatycznego oraz przynależnych przewodów, co może skutkować pożarem.
57 samochodów
Klasy V/Vito, Typ 447, wyprodukowane w Niemczech
Możliwy montaż niewłaściwego przewodu hamulcowego na prawym przednim kole, co może powodować jego przecieranie się i prowadzić do wycieku niewielkich ilości płynu hamulcowego na gorące elementy, takie jak silnik lub układ wydechowy, co grozi pożarem. Wyciek płynu hamulcowego może też powodować dłuższy skok pedału hamulca, wydłużać drogę hamowania, może dochodzić do skrętów lub impulsów bocznych pojazdu podczas hamowania oraz do zmniejszenia mocy ABS i/lub ESP.
12 samochodów
Typ 167 (GLE)
Mogły zostać niepoprawnie zamontowane elastyczne przewody spustowe wody kondensacyjnej w układzie klimatyzacji. Może to skutkować przedostawaniem się wody do wnętrza i w efekcie korozją zamontowanych tam części elektrycznych i/lub zwarciem lub prądem pełzającym. Wzrasta ryzyko powstania pożaru, może też nie działać m.in. połączenie alarmowe (eCall), może nie być możliwe odblokowanie pojazdu i/lub jego uruchomienie, nastąpi też aktywacja trybu awaryjnego pracy silnika. Naprawa: sprawdzenie elastycznych przewodów spustowych i w razie potrzeby ich poprawny montaż.
318 samochodów
Typ 177 (klasa A)
Mogą powstawać rysy na obrzeżach blachy osłaniającej pod wnęką koła zapasowego. Pogłębianie się rys może powodować przerwanie blachy na obrzeżach. W razie kilkukrotnego przerwania blachy w tym samym obszarze może dojść do oderwania jej części. Naprawa: wymiana blachy pod wnęką koła zapasowego.
108 samochodów
169 (klasa A), 203, 204 (C), X204 (GLK), 207 (E Coupe/Convertible), 212 (E), 164 (ML i GL), 251 (R), 171 (SLK) i 197 (SLS AMG), z produkcji 2004-16
W przednich poduszkach kierowcy i pasażera firmy Takata z gazem w postaci azotanu amonu bez środka pochłaniającego wilgoć może dojść do chemicznych zmian. W przypadku kolizji z wyzwoleniem poduszki kierowcy lub pasażera może dojść do pęknięcia generatora poduszki. W przypadku pęknięcia poduszka może nie zapewnić funkcji ochronnej, a oddzielające się części generatora mogą dostać się do kabiny pasażerskiej. Naprawa: wymiana przednich airbagów.
18 882 samochody
Typ 156 (GLA)
Okucie środkowego tylnego pasa mogło zostać nieprawidłowo zamocowane. W takim przypadku jest ono utrzymywane na miejscu przez kanapę. Podczas próby użycia pasa okucie oderwie się i środkowy pas nie będzie zdatny do użytku. Naprawa: spr. i ew. wymiana pasa.
149 samochodów
Typ 213 (klasa E)
Tylny spoiler może odkręcić się od pojazdu. Naprawa: sprawdzenie i w razie potrzeby skorygowanie połączeń śrubowych spoilera.
911 samochodów
Typ 167 (GLE oraz GLS)
Listwa ozdobna słupka okiennego tylnych drzwi może się odczepić podczas jazdy. Naprawa: sprawdzenie i ewentualna korekta prawidłowości mocowania listew.
527 samochodów
Mitsubishi – 3 akcje 26/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Space Star/Mirage (A03A, A05A, RM 2013-18), ASX (GA1W, RM 2011-18), Outlander (GF0W, RM 2013-18), Lancer (CY1W, CY6W, RM 2011-17), Lancer Sportback (CX1A, CX6A, RM 2011-17)
Układ AutoStop & Go może wyłączyć silnik pomimo odnotowania niewystarczającego poziomu naładowania akumulatora pojazdu. Akumulator może nie mieć wystarczającej energii, by ponownie uruchomić silnik. Naprawa: przeprogramowanie sterowników.
8349 samochodów
Lancery (CS0A, RM 2004-09), Wagon (CS0W, RM 2004-07), Evo (CT9A, RM 2004-07) i i (HA1W RM 2007)
Mógł zostać zamontowany generator gazu poduszki powietrznej pasażera z przodu wypełniony wadliwym materiałem inicjującym, opartym na azotanie amonu. Na skutek wilgotności i temperatury może dojść do nieprawidłowego napełnienia poduszki. Niekontrolowany rozpad gazu może doprowadzić do nadmiernego wzrostu ciśnienia i uszkodzenia obudowy, której odłamki mogą dostać się do kabiny pasażerskiej, gdzie będą stanowić zagrożenie. Naprawa: wymiana generatorów gazu.
2278 samochodów
L200/Triton (KK0T, KL0T)
Może dojść do pęknięcia nitów mocujących osłony stopni bocznych i odłączenia się osłon od pojazdu podczas jazdy.
271 samochodów
Nissan – 1 akcja 27/39 Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Qashqai (J11) wyprodukowany w Wielkiej Brytanii
Zamontowano nieodpowiedni kondensator w sterowniku silnika wentylatora chłodnicy, który może spowodować zwarcie i uszkodzenie wentylatora. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może wzrosnąć, logika ochrony silnika zmniejszy dostępny moment obrotowy, a lampka ostrzegawcza poinformuje o przegrzaniu. W skrajnym przypadku zwarcie może spowodować niebezpieczeństwo „incydentu” termicznego. Naprawa: weryfikacja, a w razie potrzeby wymiana zespołu wentylatora chłodnicy na poprawioną część.
926 samochodów
Opel – 13 akcji 28/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Corsa E RM 2018 wyprodukowana w Niemczech
Z powodu nieprawidłowego kształtu zaczepu bezpieczeństwa maski w przypadku jej niedomknięcia może dojść do nieoczekiwanego otwarcia podczas jazdy.
30 samochodów
Astra K wyprodukowana w Polsce i Wielkiej Brytanii, RM 2016-18, z silnikiem wysokoprężnym i manualną skrzynią
W przypadku stałego stopniowego nacisku na pedał hamulca może nie zostać wytworzone właściwe ciśnienie, co powoduje zmniejszenie siły hamowania, a w najgorszym przypadku całkowity jej zanik.
4760 samochodów
Insignia B Sports Tourer wyprodukowana w Niemczech, RM 2018
Woda może przedostawać się do złączki wiązki drzwi, co może być przyczyną nieprawidłowego działania zamka drzwi.
307 samochodów
Astra J, Cascada i Zafira C wyprodukowane w Polsce, Niemczech i Wlk. Brytanii, RM 2010-15, z układem wspomagania ruszania pod górę
Na skutek błędu w oprogramowaniu układ ten utrzymuje pojazd w miejscu dłużej, niż jest to przewidziane w specyfikacji.
1606 samochodów
Combo E RM 2019, Crossland X RM 2018 i Grandland X RM 2018-19 wyprodukowane w Hiszpanii, Francji i Portugalii
Z powodu nieprawidłowości w oprogramowaniu i/lub wadliwego filtra DPF emitowana ilość cząstek stałych w spalinach silnika o zapłonie samoczynnym może być wyższa od określonej w specyfikacji.
15 samochodów
Crossland X wyprodukowany w Hiszpanii, RM 2019
Może dojść do pękania śrub tylnej osi i poluzowania osi tylnej.
86 samochodów
Combo E wyprodukowane w Hiszpanii, RM 2019
Zablokowanie dźwigni hamulca postojowego w położeniu zaciągniętym może być niemożliwe, może też ona odblokować się samoczynnie.
532 samochody
Insignia B wyprodukowana w Niemczech, RM 2018, wyposażona w silnik wysokoprężny 1,6 l i manualną skrzynię biegów
Cząstki uszczelnienia wysprzęglika mogą zanieczyszczać układ i przywierać do uszczelnienia pompy hamulcowej, co powoduje wewn. przeciek i zmniejszenie siły hamowania. Może występować blokowanie się pedału sprzęgła w dolnym położeniu lub może on wolno wracać.
19 samochodów
Vivaro B wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, RM 2018-19
Stwierdzono niewłaściwe działanie funkcji blokowania kół przy zaciągniętej dźwigni hamulca postojowego, co stwarza ryzyko kolizji.
1126 samochodów
Zafira C wyprodukowana w Niemczech RM 2012-19, z czarnymi relingami
Może dochodzić do obluzowania się relingów.
558 samochodów
Crossland X wyprodukowany w Hiszpanii RM 2018-19
Mogą być przekroczone wartości emisji NOx.
558 samochodów
Astra K i Insignia B wyprodukowane w Polsce, Wielkiej Brytanii i Niemczech, RM 2019
Dolna poprzeczka ramy oparcia przednich siedzeń może być nieprawidłowo wspawana, co osłabia ramę wsparcia.
1033 samochody
Combo E wyprodukowane w Hiszpanii VII-IX 2019 r. bez airbagu pasażera
Mogły zostać zamontowane pasy bezpieczeństwa, które mogą nie utrzymać pasażera w przypadku zderzenia o dużej sile.
591 samochodów
Peugeot – 12 akcji 29/39 Źródło: Auto Świat / Igot Kohutnicki
107
Mocowanie szyby tylnych drzwi nie jest wystarczająco trwałe i może ulec pogorszeniu wraz z upływem czasu. Naprawa: weryfikacja i ewentualne ponowne wklejenie szyby.
749 samochodów
Traveller i Expert 4
Możliwe nieprawidłowe mocowanie jarzm tylnego zawieszenia.
46 samochodów
Traveller i Expert 4
Połączenie sworznia przedniego wahacza ze zwrotnicą może ulec poluzowaniu. Naprawa: wzmocnienie połączenia poprzez użycie kleju do gwintów i zwiększenie momentu dokręcenia. Jeżeli połączenie jest luźne, sworzeń będzie wymieniony.
381 samochodów
Traveller i Expert 4
Koło pasowe sprężarki klimatyzacji oraz jej osłona mogą nie zapewnić wystarczającej wentylacji paska napędu osprzętu, a to może prowadzić do uszkodzenia paska. W rzadkich przypadkach – ryzyko pożaru. Naprawa: wymiana koła pasowego oraz, w razie potrzeby, osłony.
330 samochodów
5008
Możliwa nieprawidłowość dokręcenia mocowania wiązki na module podtrzymania napięcia (DMTR), co może prowadzić do uszkodzenia modułu (możliwe problemy z uruchomieniem pojazdu i przegrzanie zespołu). Naprawa: kontrola mocowania wiązki, ew. wymiana modułu.
43 samochody
Rifter i Partner
Niezgodność elementu hamulca ręcznego może powodować złe ustawienia zapadki, a w konsekwencji złe działanie lub brak hamulca. Naprawa: sprawdzenie i ew. wymiana mechanizmu hamulca ręcznego.
351 samochodów
Traveller i Expert 4 (2 akcje)
Zamek pasa pasażera na środkowym przednim fotelu może spowodować odpięcie zamka pasa pasażera na bocznym przednim fotelu. Sytuacja może mieć miejsce podczas specyficznych warunków jazdy (np. hamowanie awaryjne z omijaniem przeszkody). W części aut również: znaczne obciążenie przedniego zawieszenia może doprowadzić do poluzowania połączenia sworznia przedniego wahacza ze zwrotnicą. Naprawa: zmiana rozmiaru zamka środkowego pasa bezpieczeństwa z użyciem gąbki oraz osłony termokurczliwej. Dod. wzmocnienie połączenia sworznia przedniego wahacza ze zwrotnicą poprzez użycie kleju do gwintów i zwiększenie momentu dokręcenia. Jeżeli połączenie jest luźne, sworzeń będzie wymieniony.
728 + 1161 samochodów
Expert 3
Wspornik masy wyrównoważającej, znajdującej się pod tylną podłogą, może pęknąć i spowodować odłączenie się masy od auta. Naprawa: zamontowanie dwóch nowych wsporników dla każdej masy.
20 samochodów
208, 2008 i 301
Niewłaściwa kalibracja oprogramowania silnika może prowadzić do przekroczenia limitów emisji NOx. Naprawa: nowe oprogramowanie.
1373 samochody
5008
Moment dokręcenia mocowań wspornika koła zapasowego może być niezgodny z technologią. Odkręcenie tych mocowań może doprowadzić do zgubienia koła zapasowego podczas jazdy. Naprawa: kontrola mocowań wspornika koła zapasowego i usunięcie niezgodności.
282 samochody
Rifter i Partner
Pas bezpieczeństwa pasażera na przednim siedzeniu może go niewystarczająco przytrzymać w przypadku silnego uderzenia. Jeśli auto jest wyposażone w dwa siedzenia pasażera z przodu, środkowe może być używane bez ograniczeń. Naprawa: do czasu rozpoczęcia II etapu kampanii (działania naprawcze) nie korzystać z przedniego siedzenia.
688 samochodów
Porsche – 1 akcja 30/39 Źródło: Auto Bild
Panamera (970) wyprodukowana w Niemczech
Możliwość zwarć elektrycznych w sterowniku nawiewu klimatyzacji, spowodowanych przedostawaniem się wody. W zależności od skali może to prowadzić do nieprawidłowego działania sterownika nawiewu klimatyzacji lub zwarć w jego wnętrzu i pożaru (może się zdarzyć nawet po zaparkowaniu i wyłączeniu pojazdu).
1119 samochodów
Renault – 6 akcji 31/39 Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Trafic III wyprodukowany w Sandouville (Francja) 18.05-13.09.2018 r.
Ryzyko odkształcenia łącznika linek hamulca parkingowego, zmniejszenie skuteczności unieruchomienia auta przy zaciągniętej dźwigni. Naprawa: wym. linek pomocniczych, łącznika i regulatora luzu.
605 samochodów
Trafic III wyprodukowany w Sandouville (Francja) 7-14.03.2018 r.
Grubość ścianki zbiornika w strefie rury wlewowej wynosi 0,5 mm zamiast wymaganej min. 3 mm, co może skutkować wyciekiem paliwa. Naprawa: wymiana zbiornika paliwa.
18 samochodów
Master III wyprodukowany w Batilly (Francja) 30.03-11.07.2018 r.
Może dochodzić do odkręcenia obejmy od pióra tylnego prawego resoru. Naprawa: kontrola i ewentualne dokręcenie lub wymiana właściwej obejmy resoru.
37 samochodów
Kangoo II wyprodukowane w Maubeuge (Francja) 05.12.2018-19.02.2019
Może dochodzić do braku funkcjonowania systemu start-stop, połączonego z zaświeceniem się odpowiedniej kontrolki na zestawie wskaźników. Naprawa: przeprogramowanie modułu.
73 samochody
Megane IV R.S. wyprodukowane w Palencii (Hiszpania) do 06.05.2019 r.
Możliwość nieprawidłowego funkcjonowania zaworu regulacji ciśnienia oleju, co może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Naprawa: modyfikacja wiązki elektr. i ew. wymiana elektrozaworu ciśnienia oleju.
125 samochodów
Scenic IV, Talisman i Espace V wyprodukowane w Douai (Francja) od 21.09.2018 r. do 03.06.2019 r.
Istnieje możliwość niedostatecznego dokręcenia sondy tlenków azotu, co wiąże się z ryzykiem pożaru pod pokrywą silnika. Naprawa: kontrola i dokręcenia sondy.
60 samochodów
Seat – 2 akcje 32/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Ateca (KH7) wyprodukowana w Czechach
Mógł zostać zamontowany środkowy zagłówek kanapy bez wewnętrznego trzpienia zabezpieczającego. Podczas wypadku zagłówek może się poluzować, co ograniczy jego funkcję ochronną. Naprawa: sprawdzenie i ewentualna wymiana zagłówka.
200 samochodów
Ibiza (KJ1) i Arona (LI7) wyprodukowana w Hiszpanii, 31.10.2016-06.11.2018 wyposażone w tylne hamulce bębnowe
Może dojść do utraty wstępnego napięcia linek hamulcowych, a w konsekwencji poluzowania nakrętki regulacyjnej dźwigni hamulca ręcznego. Naprawa: sprawdzenie ustawienia hamulca ręcznego i zamocowanie dodatkowej nakrętki zabezpieczającej.
3806 samochodów
Škoda – 3 akcje 33/39 Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Karoq (NU) i Octavia (5E) wyprodukowane w Czechach między V a VIII 2018 r.
W razie wypadku zagłówek zamontowany w oparciu tylnego siedzenia może nie zapewnić odpowiedniej ochrony. Naprawa: sprawdzenie i ewentualna wymiana oparcia.
2679 samochodów
Karoq (NU) wyprodukowany w Czechach
Mógł zostać zamontowany środkowy zagłówek tylnej kanapy bez wewnętrznego trzpienia zabezpieczającego. Podczas wypadku może się poluzować. Naprawa: sprawdzenie i ewentualna wymiana zagłówka.
252 samochody
Kodiaq (NS) wyprodukowany w Czechach między 20 a 22 XII 2018 r.
Mogły nie zostać zamontowane jedna lub więcej nakrętek mocowania pojedynczego siedzenia w drugim rzędzie. Naprawa: sprawdzenie i ewentualne zamontowanie nakrętek.
34 samochody
Subaru – 4 akcje 34/39 Źródło: Auto Świat / Igot Kohutnicki
Legacy/Outback (2010-14)
Może niewłaściwie zadziałać hamulec postojowy. Skrajnie – dojdzie do zablokowania hamulca w czasie postoju i przy niskich prędkościach. Naprawa: wymiana modułu EPB – hamulca.
2100 samochodów
Legacy 2013-14, Impreza/XV 2012-13, Forester 2012-14 i BRZ 2013
Może dojść do uszkodzenia sprężyny zaworowej silnika i trudności w uruchomieniu silnika. Naprawa: wymiana sprężyn zaworowych.
878 samochodów
Legacy 2013-15, Impreza/XV 2012-16 i WRX 2011-14
Mogą nie działać światła stop, może dojść do wyłączenia aktywnego tempomatu oraz VDC. Naprawa: wymiana wyłączników świateł stop.
3557 samochodów
Impreza/XV 2017-19
Może dochodzić do pęcznienia elastycznych przewodów hamulcowych. Naprawa: wymiana elastycznych przewodów.
260 samochodów
Suzuki – 1 akcja 35/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Swift oraz Swift Sport wyprodukowane w latach 2017-19 w Japonii
Z powodu błędnego oprogramowania modułu poduszek powietrznych (SDM) w chwili mocniejszego trzaśnięcia tylnymi drzwiami może wystąpić aktywacja bocznych poduszek, kurtyn oraz napinaczy pasów. Naprawa: kontrola i ew. przeprogramowanie modułu.
2290 samochodów
Toyota – 11 akcji 36/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
System eCall w RAV4 i Corolli oraz w Lexusach UX 200/250 i ES 350; wspomaganie układu ham. w Camry, Corolli, RAV4 i Priusie PHV oraz Lexusach ES 300h, UX 250h, LC 500; zestawy tapicerskie w Aurisie, Avensisie, C-HR, Priusach oraz Lexusach NX 200T/300h – patrz Lexus.
Auris, Corolla i Avensis wyprodukowane w Wlk. Brytanii, Turcji i RPA 12.10.2006-07.05.2015
Może dojść do wycieku paliwa, co może skutkować pożarem.
53 719 samochodów
Proace/Proace Verso wyprodukowane we Francji
1. 03.03.2016-20.11.2018: w przypadku nadmiernej siły działającej na koło (np. najechanie na krawężnik) moment dokręcenia sworznia wahacza do zwrotnicy może zostać zmniejszony. W ostateczności może dojść do odłączenia sworznia od zwrotnicy.
2. 11.03.2016-03.04.2018: koło pasowe sprężarki klimy może ulec uszkodzeniu. Rozdzieli się na elementy obracające się wokół siebie. Wydzielane ciepło może prowadzić do uszkodzenia sąsiednich części.
3. 04.10.2016-28.09.2018: jedna ze śrub mocujących wahacz przedniego zawieszenia do podwozia może być zdeformowana/rozciągnięta. Może to skutkować pęknięciem śruby. Wahacz przedniego zawieszenia może odłączyć się od podwozia w trakcie jazdy.
4. 27.10.2016-11.10.2018: mocowanie przekładni kierowniczej może być uszkodzone, powstaje ryzyko, że odłączy się ona w trakcie jazdy.
5. 22.10.2016-20.10.2018: śruby (x4) mocujące wahacz tylnego zawieszenia do podwozia mogą być zdeformowane/rozciągnięte. Może to skutkować pęknięciem śruby. Powstaje ryzyko, że wahacz tylnego zawieszenia odłączy się od podwozia w trakcie jazdy.
3222 samochody
RAV4, Avensis, Auris, Verso wyprodukowane w Japonii, Turcji, Wielkiej Brytanii od 03.01.2014 r. do 13.03.2018 r.
Mógł zostać zastosowany nieprawidłowy moment dokręcenia śrub zaczepów blokujących podczas poprzedniego montażu/wymiany wtryskiwaczy. W trakcie dalszej eksploatacji może dojść do wycieku paliwa, co może skutkować pojawieniem się zapachu paliwa, wyczuwalnego w okolicach silnika. Naprawa: kontrola montażu wtryskiwaczy oraz wymiana niezbędnych części.
37 samochodów
Yaris wyprodukowany we Francji 27.06.2014-17.02.2017, wyposażony w czujniki poduszek umieszczone w przednich drzwiach
Czujniki są podłączone do systemu SRS za pomocą wiązek elektrycznych poprowadzonych w drzwiach oraz wewnątrz kabiny. Może dojść do pęknięcia izolacji przewodów tych wiązek. W takim przypadku, w połączeniu z nieprawidłowym montażem przewodów, istnieje możliwość, że woda dostanie się do ich wnętrza, a to doprowadzi do korozji rdzenia przewodu. Może to spowodować przerwanie obwodu i włączenie lampki układu SRS. Dodatkowo poduszki umieszczone w fotelach mogą zostać dezaktywowane, natomiast boczne poduszki potencjalnie nie będą napełniać się zgodnie z założeniami. Naprawa: weryfikacja stanu wiązek i ew. wymiana niezbędnych elementów.
1397 samochodów
Toyota – 11 akcji (cd.) 37/39 Źródło: Toyota
Yaris wyprodukowany we Francji 06.02.2018-02.04.2019
Na skutek nieprawidłowego procesu lutowania elementów elektronicznych oraz tolerancji produkcyjnych może dojść do sytuacji, w której połączenie lutowane tranzystorów w przetworniku DC-DC może stać się nieodpowiednie. Cykle zmian temperatury mogą doprowadzić do odłączenia się elementów. Akumulator niskonapięciowy nie będzie wtedy prawidłowo ładowany przez przetwornik. Zostanie to zasygnalizowane lampką kontrolną, sygnałem dźwiękowym oraz komunikatem. W przypadku dalszej eksploatacji akumulator niskonapięciowy zostanie rozładowany do poziomu, w którym układ hybrydowy może ulec wyłączeniu, co spowoduje utratę mocy przekazywanej na koła pojazdu. Naprawa: sprawdzenie przetwornika DC-DC i w razie potrzeby wymiana niezbędnych elementów.
505 samochodów
Proace wyprodukowane we Francji 25.05.2016-28.02.2019 r.
W określonych warunkach (jak awaryjne hamowanie podczas omijania przeszkody) zewnętrzny pas podwójnego fotela pasażera może zostać odpięty. Pasażer siedzący na skrajnym zewnętrznym miejscu nie będzie chroniony. Naprawa: wymiana klamry pasa.
2640 samochodów
Land Cruiser wyprodukowany w Japonii 11.03-11.04.2019 r.
Na skutek drgań przewody łączące pompę paliwową z szyną CR mogą poluzować się ze względu na sposób montażu oraz nieprawidłowe momenty dokręcania. Może dojść do wycieku paliwa, skutkującego zgaśnięciem silnika. Naprawa: wymiana przewodów z mocowaniami.
47 samochodów
Proace wyprodukowany we Francji 03.03.2016-26.06.2018
1. 03.03.2016- 26.06.2018 r.: tylny przewód hamulcowy może ulec uszkodzeniu. Jest to spowodowane przemieszczaniem się przewodu względem mocowania przytrzymującego go na wahaczu. Istnieje ryzyko wycieku płynu i zmniejszenia skuteczności hamowania.
2. 22.03-30.05.2019 r.: istnieje możliwość, że hamulec postojowy został wyprodukowany z użyciem elementów niezgodnych ze specyfikacją i może nie działać zgodnie z założeniami.
3. 03.03.2016-10.09.2019 r.: możliwość uszkadzania się przewodu paliwowego na skutek jego ruchu względem żeber zbiornika AdBlue. Istnieje ryzyko wycieku paliwa. Nie można wykluczyć ryzyka wystąpienia ognia, jeśli paliwo znajdzie się w pobliżu zewnętrznego źródła ciepła.
4. 13.03.2018-05.09.2019 r.: niektóre śruby mocujące pasy bezpieczeństwa i/lub śruby przewodów „masowych” mogły nie zostać prawidłowo dokręcone podczas naprawy w fabryce. Mocowania mogą się poluzować. Podczas wypadku nie można zagwarantować prawidłowej pracy pasów. Nie można wykluczyć ryzyka wystąpienia ognia, wynikającego z rozgrzewania się przewodów elektrycznych.
5. 17.12.2018-31.05.2019 r.: niektóre śruby mocujące kotwy pasów bezpieczeństwa mogą nie być prawidłowo dokręcone. Istnieje ryzyko, że mogą się poluzować, a pas nie zachowa się prawidłowo.
6. 16-31.10.2019 r.: istnieje możliwość przenikania wody do wnętrza poprzez panele w przednich nadkolach. Woda może dostać się do elementów elektrycznych, np. modułu poduszki powietrznej. Istnieje prawdopodobieństwo, że moduł poduszki będzie wtedy działał nieprawidłowo, np. może nastąpić nieoczekiwane napełnienie poduszki.
4517 samochodów
Volkswagen – 2 akcje 38/39 Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Polo wyprodukowane w Hiszpanii (29.10.2016-17.10.2018 r.), w Afryce Płd. (29.10.2016-22.10.2018) i w Algierii (29.10.2016-01.08.2018) z hamulcami bębnowymi
Może dojść do utraty wstępnego napięcia linek hamulcowych, a w konsekwencji poluzowania nakrętki regulacyjnej dźwigni hamulca ręcznego. Naprawa: sprawdzenie ustawienia hamulca ręcznego i zamocowanie dodatkowej nakrętki zabezpieczającej.
4157 samochodów
Tiguan Allspace (5N) wyprodukowany w Meksyku
Tylna sprężyna śrubowa może pęknąć i uszkodzić oponę, co może skutkować wypadkiem. Naprawa: wymiana sprężyn śrubowych.
33 samochody
Volvo – 10 akcji 39/39 Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
V60/CC, S/V90/L/CC, XC40, XC60, XC90 z RM 2017-19
Nieprawidłowość w oprogramowaniu modułu komunikacyjnego, która może mieć wpływ na systemy zależne od usług dodatkowych, takich jak „Volvo On Call”, lub negatywnie wpływać na inne funkcje, takie jak systemy wspomagania kierowcy. W razie kolizji pojazd nie dostarczy lub może dostarczyć błędne informacje o lokalizacji do centrum ratunkowego. Ręczna komunikacja „Volvo On Call” będzie działać. Naprawa: aktualizacja oprogramowania.
1352 samochody
V40/CC, S60/CC/V/CC, XC60, V70, XC70, S80, XC90 RM 2015-16, z silnikami Diesla
Wewnątrz jednego z przewodów paliwowych w komorze silnika mogą istnieć pęknięcia. W połączeniu z wysokim ciśnieniem w układzie może pojawić się wyciek paliwa. Naprawa: wymiana przewodu paliwa.
3938 samochodów
XC60 RM 2018-19 z elektrycznie sterowaną klapą bagażnika
Ramiona do podnoszenia klapy bagażnika mogą zamarznąć. Może wtedy dojść do powstania hałasu lub utraty funkcjonalności ramion, z ryzykiem odłączenia się ramion, w tym wyrzucenia sprężyny do tyłu ze znaczną siłą. Naprawa: wymiana ramion do podnoszenia klapy.
4210 samochodów
S90/L, XC60 RM 2018-19
Na szynie przedniego fotela może brakować nakrętki, co w przypadku zderzenia może wpłynąć na strukturę i pozycję fotela. Naprawa: inspekcja i, w razie potrzeby, zamontowanie brakującej nakrętki.
37 samochodów
S60 RM 2019
Nakrętka łącznika wahacza może być niedokręcona.
77 samochodów
Auta z dieslami R4 RM 2014-19
Tworzywo kolektora wlotowego silnika może utracić swoje właściwości i odkształcić się. Może wystąpić pożar w komorze silnika.
9576 samochodów
S/V60, V40/CC, S/V90/CC, XC90 z dieslami R4, RM 2016-19 (2 akcje)
Tworzywo kolektora wlotowego może się odkształcić, co może skutkować pożarem w komorze. Naprawa: aktualizacja oprogram., w części przebudowa obwodu chłodzenia układu recyrkulacji spalin (EGR).
313 + 3392 samochody
V70, XC70, S/V60/CC, XC60, V40, V40 CC, S80, S/V90, XC90 z dieslami R4, RM 2014-17 (2 akcje)
Tworzywo kolektora wlotowego może się odkształcić. Może wystąpić pożar w komorze silnika. Naprawa: aktualizacja oprogramowania,
w części opisanych modeli również przebudowa obwodu chłodzenia układu recyrkulacji spalin (EGR).
1371 + 4126 samochodów