• W Raporcie Jakości punkt po punkcie, oceniamy trwałość i jakość aut największych marek obecnych na naszym rynku
  • Już drugi rok z rzędu Honda jest na szczycie naszego raportu jakości
  • Auta BMW dają dużo frajdy z jazdy, ale z ich jakością nie jest najlepiej, co potwierdzają w zasadzie wszystkie oceniane przez nas kategorie
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

To już nasza tradycja, że na początku roku publikujemy Raport Jakości – ranking, w którym oceniamy trwałość i niezawodność aut najpopularniejszych marek na polskim rynku. Podobnie jak przed rokiem na celownik wzięliśmy aż 26 producentów, natomiast drobne zmiany zaszły w ocenie. Uspokajamy, nie zrezygnowaliśmy z żadnej wcześniej ocenianej kategorii, wręcz przeciwnie – żeby nasz werdykt był możliwie najlepiej wyważony, pojawiła się nowa kategoria: Indeks Awaryjności NAT. To wasze spostrzeżenia i uwagi, bo Narodowy Auto Test powstał w oparciu o bardzo szczegółową ankietę (znalazły się w niej także pytania dotyczące trwałości), którą wypełnili polscy kierowcy, a było ich 70 tys.!

Jak punktowaliśmy poszczególne kategorie? Największy nacisk położyliśmy na typowe usterki (30 pkt), które są kluczowe podczas eksploatacji każdego samochodu. W przypadku testów przeprowadzanych na dystansie 100 tys. km oraz akcji naprawczych maksymalnie przyznawaliśmy po 20 pkt, natomiast indeksu awaryjności NAT, gwarancji i raport TÜV – po 10 pkt. Oto wyniki!